Iphone 5 går att förbeställa från kl 00.01/ 21 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

gubbar 1 timme kavar tills man kan förboka iphone 5 men det finns ingen info typ hur mycket det kommer att kosta ??
kan ni skicka linkar till mig om prisuppgifter

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/161166-apple_iph...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Det där är dock bullshit-pris. Någon skojare på webhallen/andra onlinebutiker som dragit till med något..

Permalänk
Medlem

säger s3 direkt ... är så förbannat arg och dum att jag tog en 4s sämsta köpet jag nånsin gjort

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Det där är dock bullshit-pris. Någon skojare på webhallen/andra onlinebutiker som dragit till med något..

Om du lägger en beställning kommer det vara det priset du köper det för. Det är en avtalsrättslig princip de inte kan backa på.

Det förstår du väl ändå att om man förhandsbokar och lägger en beställning på en vara så kan ens medkontrahent inte helt plötsligt ändra på ett avtalsvillkor efter ingånget avtal? Särskilt inte i egenskap av näringsidkare.

Har under mina år som trogen Webhallen-kund märkt att de håller på att det är priset vid tiden för beställning som gäller.

Även preliminära priser har de hållit på, vilket jag har märkt under flera förhandsbeställningar genom dem. Det är inte av ren hövlighet, det är i enlighet med lagstiftning.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Mezzlock:

Det där är dock bullshit-pris. Någon skojare på webhallen/andra onlinebutiker som dragit till med något..

kommer ju kosta 6-7k, precis som 4s vid release

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa för att:
1. inget utbytbart batteri
2. kan inte använda mobilen som lagringsenhet (typ USB)
3. För liten skärm för att surfa på
4. gammal design man tröttnat på (ser exakt ut som en 4gs)
5. Itunes, tvingar användaren att använda dator vid musiköverförningar bland annat. En helt idiotisk lösning.
6. dyra extratillbehör.
7. super duper överprisad. Gammal teknik som redan funnits på marknaden ett tag i ny förpackning.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

iphone telefonerna brukar hålla samma prisnivå hela tiden den är ute tills/ iphone 5s kommer då sänks det lite i pris

Permalänk
Medlem

Jag ska boka den ikväll, blir nog halebop hallå alternativt telia max 25 beroende på pris, har halebop nu på min 3gs som jag haft sen release dvs lite över 3 år... Jag tycker dock att nya htc mobilerna med wp8 verkar fina och lumia 920 verkar riiiktigt fet. Dock släpps inte denna nu och känner att jag behöver en snarast. Android skulle också funka men det finns inte någon modell som tilltalar mig där riktigt. S3:an är alldeless för plastig och ser ut som en tvålkopp eller något liknande, lite för stor också. runt 4,3 är lite lagom storlek på en mobil. iphonen är något mindre men nu när man kört ios så länge som man faktiskt har så är jag rädd att jag kommer sakna och störa mig på småsaker som är annorlunda eller man inte kan göra.

OBS min telefon har varit jailbreakad i princip hela tiden sedan jag skaffade den, utan JB är ios ganska värdelöst, det märker man direkt när man nån gång tänkt att man ska köra utan ett tag...
Så resonerar jag iallafall nu när jag ska köpa mig en ny
MVH

Permalänk

om Telia´s priser stämmer så tar de följande utan abbonemang/med kontantkort..
16GB 5995kr
32GB 6995kr
64GB 7995kr

Permalänk

en bra resonering där jag är ju också van vid ios jag har en iphone 4 som börjar blii lite gammal , men jag tycker med att 4,3 tum är en lagom storlek på en telefon , för jag har galaxy s2:an men använder dagligen iphone 4:en mer , det blir nog en iphone 5 för att jag gillar bara hur allt flyter på i ios jag har vant mig typ ! , 4 tum skärm är ju ialla fall lite större än 3,5 tum

Permalänk
Skrivet av kortleken:

om Telia´s priser stämmer så tar de följande utan abbonemang/med kontantkort..
16GB 5995kr
32GB 6995kr
64GB 7995kr

1000kr skillnad för 15 gb extra minne? helt sjukt.

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetlifeyo:

1000kr skillnad för 15 gb extra minne? helt sjukt.

Go matte ne men håller med, helt sjukt att dom tar så mycket extra, skulle endå vara skönt att kunna dra in dom där extra spellistorna från spotify tillsammans med dom där filmerna

Permalänk

det där var dyra 15 gb extra någon kommer att bli fattig

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Go matte ne men håller med, helt sjukt att dom tar så mycket extra, skulle endå vara skönt att kunna dra in dom där extra spellistorna från spotify tillsammans med dom där filmerna

Haha, var för ivrig för att räkna.. Jo håller med på den punkten, blir nog 32an ändå för min del! Men, du som ser ut att ha koll förklara gärna detta dilemma: Blir det billigare att köpa telefonen med abonnemang eller köpa telefonen löst, sen fixa ett abonnemang? Vet att det inte är några priser satta men hur brukar det vara? Alltid kört kontant.

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk

@leetlifeyo: när jag köpte 4:an så gick det jämnt ut med abb+mobil resp kontant mobil. beror självklart vilket abb du väljer till.
32Gb:an är fullproppad sedan länge så det får bli en 64a denna gång.

Permalänk

9 minuter kvar till , så att man kan förboka iphone 5
vem har bestämt sig och vem inte ??

Permalänk
Medlem

När tror ni att man kan beställa från Apples hemsida? Borde dem inte vara först ut innan opperatörerna?

Blir det samma pris som hos operatör'företagen eller dyrare/billigare hos apple?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

om Telia´s priser stämmer så tar de följande utan abbonemang/med kontantkort..
16GB 5995kr
32GB 6995kr
64GB 7995kr

Så man får betala 1000kr för 16>32 och 1000kr för 32>64?

...

Nåja, tur att de inte tar 2000kr mer för 64.
Fast man tycker det borde vara 500kr ifrån 16>32 då.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

9 minuter kvar till , så att man kan förboka iphone 5
vem har bestämt sig och vem inte ??

Jag kan inte bestämma mig för färg, hade sedan tidigare bestämt mig för en vit mobil. Men såg senare den svarta iphone 5 och den är riktigt läcker. Vilken färg går ni på?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av daniel-daniel95:

9 minuter kvar till , så att man kan förboka iphone 5
vem har bestämt sig och vem inte ??

Eftersom man inte har någon aning vilka abonnemang den kommer släppas med är det svårt att spekulera innan. Dock har jag kört på 499:- pott så det borde vara samma lika

Permalänk
Medlem

Jag har inte bestämt mig för vilken operatör. Jag vill helst ha någon som erbjuder tvillingkort. Tips?`
Dvs, jag vill ha ett kort till ipaden också..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Exigo:

Så man får betala 1000kr för 16>32 och 1000kr för 32>64?

...

Nåja, tur att de inte tar 2000kr mer för 64.
Fast man tycker det borde vara 500kr ifrån 16>32 då.

det har varit så tidigare också såvitt jag kommer ihåg.
visst är det ockeri..

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetlifeyo:

Haha, var för ivrig för att räkna.. Jo håller med på den punkten, blir nog 32an ändå för min del! Men, du som ser ut att ha koll förklara gärna detta dilemma: Blir det billigare att köpa telefonen med abonnemang eller köpa telefonen löst, sen fixa ett abonnemang? Vet att det inte är några priser satta men hur brukar det vara? Alltid kört kontant.

Det brukar absolut bli billigare när man köper mobilen tillsammans med ett abonemang, iallafall om man köper ett billigt sådant.

Skrivet av FG1907:

Jag kan inte bestämma mig för färg, hade sedan tidigare bestämt mig för en vit mobil. Men såg senare den svarta iphone 5 och den är riktigt läcker. Vilken färg går ni på?

Jag kör på svart, tycker en nya vita ser lite... ja vet inte, fel? ut. 4/4s en såg dock fet ut i vitt.
Blir alltså en svart för mig

Permalänk
Medlem

Haha! Går inte att komma in på en enda sida av operatörerna Snacka om att deras servrar får svettas nu!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Permalänk
Medlem

surprise surprise, hemsidorna pallar inte trycket, kommer inte in på en enda

Permalänk
Medlem

Funkar telias hemsida för er? Funkade för 10min sedan men inte nu längre.....

Permalänk
Medlem

Telia: 5995kr utan abonnemang, bundet till telia i 12mån.

Fyll gärna i resten ifall ni kommer in.

Permalänk
Medlem

Halebop skriver "Halebop rubbet - 4gb surf - 40mbit - 200 samtal"
40 mbit?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Halebops hemsida=> nere
telias hemsida=> nere
tele2:s hemsida=> nere
tres hemsida=> nere
telenors hemsida=> nere

VINST
EDIT: telenors och trs hemsidor verkar funka men är väääldigt sega