Babylon! Hur får jag bort det?

Permalänk

Babylon! Hur får jag bort det?

Hej!
Har ett ruskigt irriterande problem! Jag installerade ett program på datorn (vet inte vilket) så råkade jag installera babylon toolbar. Jag har avinstallerat det i kontroll panelen och från tillägg i firefox men det försvinner inte? Någon riktigt snäll person som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Kolla saker som startsida & sökmotorer i webläsaren.

Permalänk
Skrivet av exroz:

Kolla saker som startsida & sökmotorer i webläsaren.

försvinner endå inte.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sannapulsen:

Hej!
Har ett ruskigt irriterande problem! Jag installerade ett program på datorn (vet inte vilket) så råkade jag installera babylon toolbar. Jag har avinstallerat det i kontroll panelen och från tillägg i firefox men det försvinner inte? Någon riktigt snäll person som kan hjälpa mig?

Jag hjälpte en vän till mig med detta problem. Du får ladda ned Malwarebytes, detta var i mitt fall ett irriterande virus. Alltså, det hjälper inte att ta bort toolbaren / avinstallera skiten via kontrollpanelen.
Lycka till.

Mvh,
Patrik

Obs: Beroende på lagringsenhet, storlek och sökområde så kommer denna "scan" att ta ett tag att genomföra, ha tålamod.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

JAg har för mig att man måste avinstallera Babylon via kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

JAg har för mig att man måste avinstallera Babylon via kontrollpanelen.

Läs!

Skrivet av Sannapulsen:

Hej!
Har ett ruskigt irriterande problem! Jag installerade ett program på datorn (vet inte vilket) så råkade jag installera babylon toolbar. Jag har avinstallerat det i kontroll panelen och från tillägg i firefox men det försvinner inte? Någon riktigt snäll person som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Babylon kan vara riktigt trixigt att få bort. Fick det för ett tag sen, körde allt möjligt hijack this loggar Malware Anti MB osv. Men det hängde envist kvar, till slut fick jag formatera om datorn som en ren nödlösning. Kan bara säga att jag är glad att slippa skiten, däremot upptäckte jag en otrevlig sak då jag installerade Chrome här i förra veckan, då låg skiten med automatiskt innan man hunnit börja surfa. Har dubbelkollat och det är inget man kan bocka i och av under installationen, Chrome var förövrigt den webbläsare jag hade mest problem med. Vet inte om detta hjälper dig något men...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha, kommer ihåg känslan när man tankar ett program, bara acceptar hela skiten och råkar installera Babylon. Tiden stannar, man får svårt att få luft, och hela världen svartnar. Man vet att ni blir man tvungen att formatera om hela skiten

Permalänk
Medlem

Använder du firefox, så vet jag hur du gör, öppna ett nytt fönster och skriv about:config sen söker du på babylon, högerklicka och välj reset på allt som har babylon i namnet sen ska det vara borta.

Permalänk
Medlem

Fick formatera om datorskrället.

Permalänk
Medlem

Hehehe därför ska man alltid välja "Anpassad installation"

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Använder du firefox, så vet jag hur du gör, öppna ett nytt fönster och skriv about:config sen söker du på babylon, högerklicka och välj reset på allt som har babylon i namnet sen ska det vara borta.

är fortfarande kvar

Edit: fick fan bort skiten!! TACK SOM FAAN TRODDE DET BARA VAR ATT FORMATERA DATORN

Edit 2: det är tillabak när jag startar om mozilla....

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

sök på google hittade där direkt efter att min polare hade fuckat upp sin dator.
Men som sagt about:config i Firefox iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

är fortfarande kvar

Edit: fick fan bort skiten!! TACK SOM FAAN TRODDE DET BARA VAR ATT FORMATERA DATORN

Edit 2: det är tillabak när jag startar om mozilla....

Har du avinstallerat allt som har med babylon att göra, sedan avinstallerat firefox, innstallera det igen, och sen göra det jag sa?

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Har du avinstallerat allt som har med babylon att göra, sedan avinstallerat firefox, innstallera det igen, och sen göra det jag sa?

Nej ska testa det när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

BABYLON SKIT

Hejsan! Jag har samma problem , jag har tagit väck babylon skitet från kontrollpanelen/avinstallera ett program.. Men gör jag något på internet , ibland vill de sig inte gå.. så om jag är inne på facebook och klickar på startsida tex. Så kommer babylon skitet upp.. Åh jag får damp! Jag behöver verkligen hjälp , hur får jag bort skitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thildiiss:

Hejsan! Jag har samma problem , jag har tagit väck babylon skitet från kontrollpanelen/avinstallera ett program.. Men gör jag något på internet , ibland vill de sig inte gå.. så om jag är inne på facebook och klickar på startsida tex. Så kommer babylon skitet upp.. Åh jag får damp! Jag behöver verkligen hjälp , hur får jag bort skitet?

Gå in på programinställningar i webbläsare efter att du tagit bort via kontrollpanelen / allt på din dator.

Använder du firefox gå in på:
about:config <-- skriv i URL-fältet.
Sök på nyckelordet "babylon" (utan citationstecken)
Ta bort fält som är babylonrelaterade och de med babylon-variabel i nollställer du (kan återställa till standard), byt startsida/standardengine från babylon till annat eller standard där med.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Att avinstallera och inte välja alternativt spara inställningar eller likande brukar funka. sen installera utan att importera någonting. Alla inställningar, bokmärken och addons försvinner självklart. ^^ men ovanstående inlägg verkar vara en bättre lösning.

Chrome har jag upplevt som lättare att få bort skiten från. Men kommer inte ihåg hur jag gick tillväga sist.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Att avinstallera och inte välja alternativt spara inställningar eller likande brukar funka. sen installera utan att importera någonting. Alla inställningar, bokmärken och addons försvinner självklart. ^^ men ovanstående inlägg verkar vara en bättre lösning.

Chrome har jag upplevt som lättare att få bort skiten från. Men kommer inte ihåg hur jag gick tillväga sist.

Nej, det är inte så självklart att alla inställningar, bokmärken och addons försvinner självklart.

Har man ett backupprogram som tar en backup på webläsarens alla inställningar en gång i veckan auto, så slipper man allt sånt! Så det är inte så självklart!

KLS Backup använder jag, tar backup på det mesta. Forutom viktiga filer, webbläsare, photoshop, Adobe Acrobat
Adobe CS5
Adobe CS4
Adobe CS3
Adobe CS2
Adobe Photoshop Elements
Camfrog Video Chat
Corel Paint Shop Pro Photo
Corel WordPerfect Office X4
CorelDRAW Graphics Suite X4
K-Meleon
Lotus Notes
Macromedia MX 2004
Macromedia 8
Maxthon
NOD32
IrfanView
OpenOffice 2
Orca Browser
Pidgin
Postbox
Spicebird
Trillian 3\Astra etc etc etc etc googla om ni är intresserade, pallar inte lista alla program. Har sparat mig många timmar iallafall.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Inga personliga erfarenheter av att ta bort Babylon men här finns en guide: http://malwaretips.com/blogs/remove-babylon-toolbar-and-searc...

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

-klipp-
däremot upptäckte jag en otrevlig sak då jag installerade Chrome här i förra veckan, då låg skiten med automatiskt innan man hunnit börja surfa. Har dubbelkollat och det är inget man kan bocka i och av under installationen, Chrome var förövrigt den webbläsare jag hade mest problem med. Vet inte om detta hjälper dig något men...

skulle gissa att det beror på att du är inloggad på chrome. Där sparas alla bokmarken iallafall, kan tänka mig att även plugins sparas där. Testa gå in i Chromes inställningar och klicka jag tror det heter tillägg. Då borde du se en lista med alla dina plugins, även babylon. Tryck då på papperskorgen, klart.

Har inte haft problemet med babylon jag, så kan inte lova att det funkar, men värt att testa

Skickades från m.sweclockers.com