Får inte igång internet från gammal router

Permalänk

Får inte igång internet från gammal router

Jag har precis fått mitt ADSL installerat, men inte fått hem routern ännu. Så jag rotade fram en gammal router, problemet är att jag först enbart kunda få internet på min stationära med WIFI och inte med ethernet-kabel eller på någon annan dator eller enhet, jag kunde heller inte komma åt routerinställningarna så jag gjorde en reset på routern och då kunde jag inte komma åt internet över huvud taget även om jag trycker att iställningarna ska stämma.

Jag har internet genom Universal telecom som kör på telias nät.

Routerns manual finns här: http://www.scribd.com/doc/13633292/HN294dp
Så här ser mina inställningar ut nu:

Tacksam för snabbt svar, kan skicka mer information eller bilder om det behövs.

Edit: kan tilläggas att internet-lampan på routern blinkar vid uppstart och lyser sedan som den ska.

Permalänk
Medlem

Får du IP-addr från routern? Korrekt DNS använd?

Permalänk
Rekordmedlem

Det där är ingen router, det är en alltiett enhet med modem och router i samma låda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det där är ingen router, det är en alltiett enhet med modem och router i samma låda.

Jo det har du ju rätt i, my bad. Oavsett så kvarstår problemen, kan inte få igång det. Börjar luta åt att jag tvingas vänta på det modem som jag ska få från posten. Jag kan inte fatta varför de inte skickar ut den under de fyra veckor som de har tagit med installationen.

Edit: det löste sig, verkar som att internet inte hade kickat igång ordentligt, det funklade nämligen omedelbart imorse efter en reset på routern. Det var 5 timmars jobb i onödan igår.