Permalänk
Skrivet av ArvidNG:

NÅGON SOM VET FALL EXPERT I FALKÖPING SKA LÄGGA NER??!?!?! VILL VETA SNABBT EEFTERSOM JAG SKA PRAOA DÄR NÄSTA VECKA!

Här har du listan på alla butiker som kommer läggas ner:
http://www.expert.se/Expertbutiker_Egen.html

Permalänk
Medlem

Fan, synd att dom bara säljer diskmaskiner och sådant tråkigt tjafs... Hade ju velat fynda ett 7970.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Den totala omsättningen för hemelektronik borde vara oförändrad även om en aktör går omkull. Antingen leder det till att de andra kan tjäna lite pengar eller så kommer en till att försvinna.

Att Experts Norska ägare tröttnade på att pumpa in pengar var väl väntat. Kan lika gärna bli Mediamarkt eller Elgigantens ägare som tröttnar härnäst. Även om Siba kanske är svagare efter att Fabian har skrikit sönder folks tv apparater det senaste året.

Sen tror jag inte ett dugg på att MM har priser under inköpspris på samtliga varor, möjligen på lockvaror i deras annonser. Men exempelvis objektiv, hörlurar och datorkomponenter kan man hitta ordentligt mycket billigare på nätet.

Har inte handlat nått på Expert sen innan Skribofont gick i KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför är jag inte förvånad? Siba nästa då, sen slåss felgiganten och mediamarkt.

Du stavade fel på Elgiganten btw. ett f för mycket Eller är du samma typ som säger "Felia" om Telia också?

Permalänk
Medlem

Konkurs - Vi är vad vi heter. Nä den var låg, jag lider med alla anställda och hoppas det löser sig för er!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gruvan88:

Är du säker på att det verkligen var Expert? Har bara goda erfarenheter från denna butiken. Och gällande priset då du säger att priset skulle ligga på nästan dubbla priset stämmer inte enligt mig. Har köpt några gluggar därifrån själv då dom hade klart det bästa priset, och så har dom verkligen en kunnig personal som vet vad dom snackar om. Men det verkar dock som du har en dålig butik lokalt till dig, tyvärr.

Nikkor 55-200 såldes i en Expertbutik för en bit över 2000 kr. Normalpris var vid tillfället strax över 1000 kr för samma objektiv. Det var till och med betydligt dyrare än Nikons rekommenderade pris som ju ligger en bit över vad butiker faktiskt tar för det.

Angående bemötandet så baseras de på ett par olika butiker där jag försökt ställa frågor när jag letat efter saker och folk har inte haft en susning. Hantera film kunde de inte heller för inte nog med att en rulle blev felmonterad, kan man inte hantera en rulle film så ska man säga det istället för att gissa, utan en del framkallningar gick åt skogen där också. Filmtrasslet råkade en kompis ut för, inte jag själv.

Det fanns ett undantag i stan och det är en liten butik på Avenyn som var fotoaffär innan Expert och som nu är fotoaffär igen. Så det finns undantag men det verkar vara butikerna som var bra redan innan Expert och som kommer fortsätta vara bra efter Expert.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

När du trollar så där borde du väl inte vara förvånad om personalen är otrevlig i butikerna...

Du får det att låta som jag gör det ofta, gjort det kanske tre gånger på de 30 gånger jag handlat där. Och nej det är ända gången jag avslöjat mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainelover:

Varför säljer inte elgiganten,mediamarkt,expert,siba o s v komponenter till t.ex datorer? borde vara oftare någon går och köper en i5a och ett moderkort än en hel jäkla komplett dator som är full med ram-minnen men inget grafikkort för 9000 kr?

Den totala majoriteten datorägare bygger INTE ihop sin dator.

Den totala majoriteten köper en färdigbyggd dator...!!!

Tror du på fullaste alvar att så många av Sveriges befolkning som äger en dator har en blekaste aning om hur man bygger ihop den?
Jämför lite som att alla som köper en bil kan laga den själv om den skulle krångla.
Tänk bara en sådan sak som alla företag, skolor, kommunhus, sjukhus mm mm mm mm. Tror du dom skulle ha tid och möjligheten att bygga ihop alla 1000-tals datorer som är där?

Det är en extrem liten klick datorägare som bygger sin egen dator!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

Men för helvete, har en kupong på 1150 spänn där som jag inte utnyttjat, förjävligt om man inte får ut något via konkursförvaltaren..
I fortsättningen blir det inte att handla hos små skitaktörer, nu är det Mediamarkt, Elgiganten, Telia, Inet och Webhallen som gäller..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

SiBa kommer att falla snart dom med! Din känsla är min känsla!

Siba har samma ägare som Resurs bank, Solid försäkringar m.m.
Resurs och Solid är ju ganska säkra kort...
Familjen Bengtsson är djupt involverade där, samt ägarna till tidigare OnOff, så de klarar sig nog ändå.
Men det kan hända att Siba offras till NetOnNets fördel, pga ett bättre rykte och ett mera hållbart koncept, då svenskarna killar att handla på lager shoppar typ IKEA.
http://www.allabolag.se/5561942920/befattningar

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

R.I.P.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Lugn..

Skrivet av Dawidowski:

Fuck you expert, spontan handla sista galaxy tab 10.1 där innan 10.1 tab 2 släptes....och har fått jävligt fucked lightbleed.
Kokar nu -.-

Vet du vad? Har du problem med en Samsung-produkt så ringer du bara 0771-SAMSUNG (0771-7267864). Svårare än så är det inte.

BTW: Hälsar mig själv välkommen till Sweclockers!

Mvh,
Thomas

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några negativa upplevelser hos Expert, snarare tvärt om, så det här var ett tråkigt besked. Förhoppningsvis kan en del franchisetagare gå med i t.ex. Euronics istället.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som gjorde ett klipp förra gången?

Värt att åka till rean?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Permalänk
Medlem

Expert har alltid varit dyrare och inte har jag sett något där ifrån som skulle gottgöra för det.

Har alltid undrat hur Expert här nere har klarat sig, tydligen gjorde dom inte det. Sedan varför de då köper upp OnOff kan man ju fråga sig, luktar fula affärer lång väg.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Du stavade fel på Elgiganten btw. ett f för mycket Eller är du samma typ som säger "Felia" om Telia också?

Har inga erfarenheter av Telia, så nej.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

blir o glida för bi o se om det finns nå XBOX 360 SLIM 250GB på deras rea men skulle inte förvåna mig om dom är dyrare än tex dustin

Permalänk

Inte det minsta förvånad...

Jag är inte det minsta förvånad. Det var jag inte heller när OnOff gick i konkurs. Jag skulle inte heller bli förvånad om företag som t.ex Siba eller Elgiganten gick i konkurs. Här snackar vi företag som endast försöker sig på priskriget. Att köpa in demogrejer och inte ha ett skit i lager - detta för att kunna erbjuda låga priser. Men som sagt; de har aldrig något i lager, de har inget direkt attraktivt utbud, det finns inga möjligheter att skräddarsy t.ex sin dator eller att planera inköp i förväg och att gå till butiken och handla. Utbuden är dåliga och personalen okunnig. Nog för att varje butik behöver en säljare, men i mina ögon blir det mest patetiskt när man traskar in i en s.k "elektronikbutik" där det sedan visar sig att personalen är ungefär lika kunnig som min morsa (dvs inte alls).

Media Markt är nog den enda starka "butiken". Och nu när de får igång e-handeln också, så kommer det bara att bli bättre. Övriga starka aktörer blir ju då rena e-handelstjänster... Jag tänker typ NetOnNet, CDON, Hifi-Klubben, Komplett o.s.v. Jag som jobbar med e-handel matas dagligen med siffror, och generellt ska 75% av all handel vara just e-handel. Att då ha en bra lösning och ett bra utbud är en viktig del.

Som sagt... det är nog bara en tidsfråga innan både Siba och Elgiganten går i konkurs också. Elgiganten kanske klarar sig något längre i och med att de är så pass utspridda och att okunniga Svenssons faktiskt ofta verkar vara av uppfattningen att de (Elgiganten) faktiskt är bra - vilket de inte alls är. Men ja... den som lever får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne_sthlm:

lol Netonnet ägs av siba och siba går inte bra max ett eller 2 år till sen är dom med borta

Siba äger inte netonnet. Siba är ett dotterbolag precis som netonnet till Waldir AB.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Du påstod själv att det var fullt i kön? Sen påstår du att det var massor med folk men ingen villig att hjälpa dig, vad menar du? Du frågade alltså personalen om hjälp, de sket i dig och gick därifrån?

då ska vi se här dom hade 2 personer i kassan men ingen som behövde betala jag gick dit och frågade först ingen av dom lata jävlarna kunde lämna kassan sa dom. sen var det dom 3 personerna som höll på med att lasta fram tv apparater, eller ska jag säga diskutarde om det såg rakt och fint ut, frågade dom men dom var ju själv klart upptagna sen hade du mobil snubben som sa "jag håller bara på med mobilerna" och dom 2 tv säljarna en var upptagen med uppsäljning (det höll på från att det jag kom in och höll fortfarande på när jag gick han hade lyckades gå från att han tänkte spendera 10k till över 100k under tiden och dom pratade om updelningen kostnaden) medans den andra försäljarn bara sak "gå till hjälp desken jag har inte tid med dig" och sen hade du den enda stackars lilla tjejen som då blev lämnad ensam med alla andra saker och försöka upp sälja då också

så totallt 9 personer där 2 arbetade stenhårt resten gjorde inte skit

Permalänk

Inte ett dugg förvånad att det är Expert's tur, så höga priser jag har varit med om där så nej.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nikkor 55-200 såldes i en Expertbutik för en bit över 2000 kr. Normalpris var vid tillfället strax över 1000 kr för samma objektiv. Det var till och med betydligt dyrare än Nikons rekommenderade pris som ju ligger en bit över vad butiker faktiskt tar för det.

Angående bemötandet så baseras de på ett par olika butiker där jag försökt ställa frågor när jag letat efter saker och folk har inte haft en susning. Hantera film kunde de inte heller för inte nog med att en rulle blev felmonterad, kan man inte hantera en rulle film så ska man säga det istället för att gissa, utan en del framkallningar gick åt skogen där också. Filmtrasslet råkade en kompis ut för, inte jag själv.

Det fanns ett undantag i stan och det är en liten butik på Avenyn som var fotoaffär innan Expert och som nu är fotoaffär igen. Så det finns undantag men det verkar vara butikerna som var bra redan innan Expert och som kommer fortsätta vara bra efter Expert.

Du har nog rätt i det du säger. Den butiken som finns lokalt för mig är nämligen en mycket bra butiken gällande foto, den var dock innan en fotobutik den med. Stormarknaderna går jag sällan in på då dessa butiker då det nog är dem som har fått Expert att gå i graven.

Men har aldrig upplevt att dom har varit över priset som du säger, kanske någon hundring men inte mer. Onoff var dock en butik som var pinsam att gå in till, personalen visste knappt vad för produkt som man pratade om och kunde inget alls. Dom kunde även vara direkt otrevlig mot en om man störde dem. Detta har jag inte upplevt på Expert, har alltid fått ett trevlig mottagande av dem.

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

okej hade fel. Hade verkligen för mig att jag sett någon nyhet om hur mycket minus de gick, antagligen hade inte journalisten tagit med El-Giganten_Grossist_AB i beräkningarna.

Att bara titta på två av bolagen ger nog en väldigt missvisande bild. De lär ha en hel del trix för sig med pengar mellan de olika företagen inom koncernen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför är jag inte förvånad? Siba nästa då, sen slåss felgiganten och mediamarkt.

Hört att Mediamarkt går riktigt dåligt också nu. Vi får se vad som händer men föga förvånande om de väljer att avveckla den svenska verksamheten även dom. En aktör mindre bör ju ge resterande lite mer andrum dock.

Permalänk

Konurrensen är inte hård men har man såpass mycket högre priser för samma varor till skillnad från Elgiganten så ser man vart det leder, Konkan.

2 Företag Onoff och Expert har nu båda gått i konkurs inom ett år, vilket jag tycker är extremt bra, båda företagan såg bara pengar istället för konkurenterna och kunderna.

Klart som fan man går och köper en vara på en affär där den är ex antal hundra kronor billigare istället för att sponsra pengakåta företag som Onoff och Expert.

Permalänk
Medlem

Utförsäljning upp till 50% på Fredag kommer det bli iaf

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Så... någon rea imorgon redan? någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Utförsäljning upp till 50% på Fredag kommer det bli iaf

Man kan ju alltid hoppas. Jag satsar på ett mekaniskt tangentbord och SSD om expert har sådant.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Man kan ju alltid hoppas. Jag satsar på ett mekaniskt tangentbord och SSD om expert har sådant.

dom sade det på nyheterna så

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |