Permalänk

Asus dator bra för spel?

Tjenare, är det här datorn något bra för spel som WoW, FEAR 2, Counter Strike Source i high graphics 1920x1080 och kollande av 1080p filmer och lite streaming?
Om inte, vad är det för fel med den där datorn?

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

Permalänk
Medlem

Den datorn har en bra processor.
Men grafikkortet är inte alltför imponerande.
Ett GTX 560 Ti ser man oftare i billigare datorer.
Det är därför jag inte skulle ge 9.500 kr för den.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Tjenare, är det här datorn något bra för spel som WoW, FEAR 2, Counter Strike Source i high graphics 1920x1080 och kollande av 1080p filmer och lite streaming?
Om inte, vad är det för fel med den där datorn?

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

För ett år sedan skulle den varit rätt bra men nu känns den föråldrad. Man borde kunna få en dator med Ivy Bridge processor och fram för allt med ett bättre grafikkort (660/660Ti/670) för dom där pengarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2301799/2012-09-16

Här är en dator som du kan köra bf3 på och alla inställningar på ultra så då borde den duga till dina spel.

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Den datorn har en bra processor.
Men grafikkortet är inte alltför imponerande.
Ett GTX 560 Ti ser man oftare i billigare datorer.
Det är därför jag inte skulle ge 9.500 kr för den.

Här är en dator som du kan köra bf3 på och alla inställningar på ultra så då borde den duga till dina spel.[/QUOTE]

Okej, men hur tror du grafikkortet skulle prestera i dom där spelen jag kör?

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

För ett år sedan skulle den varit rätt bra men nu känns den föråldrad. Man borde kunna få en dator med Ivy Bridge processor och fram för allt med ett bättre grafikkort (660/660Ti/670) för dom där pengarna.

Så finns det någon annan färdig dator du rekommenderar?

Permalänk
Skrivet av Ronja_ww:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2301799/2012-09-16

Här är en dator som du kan köra bf3 på och alla inställningar på ultra så då borde den duga till dina spel.

Hur funkar det att beställa därifrån? Jag är tyvärr ingen höjdare med datorer så det enklaste för mig skulle vara en färdigplockad dator, har ingen kunskap hur man plockar ihop delarna i en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Här är en dator som du kan köra bf3 på och alla inställningar på ultra så då borde den duga till dina spel.

Okej, men hur tror du grafikkortet skulle prestera i dom där spelen jag kör?[/QUOTE]

Väldigt bra, passa på att köpa bf3 också, hoppas du såg att inet bygger ihop datorn till dig. Tog inte med operativsystem visste ej om du behövde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Så finns det någon annan färdig dator du rekommenderar?

http://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-660-i5-3570k kanske?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Okej, men funkar den för spelen jag skrev och är inte i5 sämre än i7?

Permalänk
Skrivet av Ronja_ww:

Okej, men hur tror du grafikkortet skulle prestera i dom där spelen jag kör?

Väldigt bra, passa på att köpa bf3 också, hoppas du såg att inet bygger ihop datorn till dig. Tog inte med operativsystem visste ej om du behövde det.[/QUOTE]

Okej så jag skulle kunna köpa datorn på net on net för dom spel jag kör? Jag kör som sagt inga nya spel det är igentligen dom där spelen och några andra men inga Crysis eller Battlefield 3 spel kör jag inte. Dom bygger datorn för mig? Åker man o hämtar den sen då? Operativsystem behöver jag. Samma med dig med är inte i5 sämre än i7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Okej, men funkar den för spelen jag skrev och är inte i5 sämre än i7?

Du behöver inte mer än i5 om du ska spela och streama film.

Edit: Jag hade tagit en dator från inet för du får så mycket mer för pengarna, den datorn jag byggde ihop till dig passar alla komponenter ihop så du behöver inte vara orolig för det.

Permalänk
Skrivet av Ronja_ww:

Du behöver inte mer än i5 om du ska spela och streama film.

Okej, menade att jag ska kolla på 1080 filmer och streama spel Inte streama film Men asså det bästa för mig skulle vara en dator som är färdiggjord, jag är verkligen inge bra på sånt med olika delar hur bra dom är osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Okej, menade att jag ska kolla på 1080 filmer och streama spel Inte streama film Men asså det bästa för mig skulle vara en dator som är färdiggjord, jag är verkligen inge bra på sånt med olika delar hur bra dom är osv.

Ja det fungerar bra det, som jag skrev innan så levererar inet en färdiggjord dator till dig. De bygger ihop datorn och testar den sen skickas datorn till dig.

Permalänk
Skrivet av Ronja_ww:

Ja det fungerar bra det, som jag skrev innan så levererar inet en färdiggjord dator till dig. De bygger ihop datorn och testar den sen skickas datorn till dig.

Tyvärr så är inte http://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-660-i5-... i lager
tror du http://www.inet.se/produkt/1517101/taurus-hardcore-mini-gtx-5... eller http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-hardcore-gtx-570-i5... funkar då för de ja kräver?

Permalänk
Medlem

THOR Veor v.2 - Intel i5-3450 - 8GB - 120GB SSD & 2TB - Nvidia GTX670 - W7HP
THOR Jords v.2 - Intel i5-3570K - 8GB - 2TB - Nvidia GTX670 - W7HP (osäker på om det är i5 3570 med eller utan K i den, specifikationerna säger K medans en recension på CDON säger utan K).

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Eronki:

THOR Veor v.2 - Intel i5-3450 - 8GB - 120GB SSD & 2TB - Nvidia GTX670 - W7HP
THOR Jords v.2 - Intel i5-3570K - 8GB - 2TB - Nvidia GTX670 - W7HP (osäker på om det är i5 3570 med eller utan K i den, specifikationerna säger K medans en recension på CDON säger utan K).

Okej dom ska funka bra för spel,1080p filmer,streaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Okej dom ska funka bra för spel,1080p filmer,streaming?

Köp den första om du vill beställa online eller har Inet ett antal butiker som du kan besöka för att se datorerna.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Skrivet av zarnexx:

Köp den första om du vill beställa online eller har Inet ett antal butiker som du kan besöka för att se datorerna.

Har fått en hel del personer som rekommenderar CDON's datorer, så tror nog att det blir en sån

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Okej dom ska funka bra för spel,1080p filmer,streaming?

Jajamän. Personligen skulle jag välja den första datorn, lite "sämre" CPU men har SSD och är billigare.
Skillnad mellan i5 3450 och i5 3570k? (Ivy Bridge) - en tråd här på SweClockers.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

som flera andra sagt så kan datorbutiker som inet bygga ihop datorn åt dig när man plockat ihop egna komponenter. eller så väljer man en av deras egna färdiga datorer. detta blir i 99% av fallen mycket bättre än att köpa en märkesdator för samma pris, framför allt grafikkortet brukar vara sisådär sju hundra gånger bättre, och det främst grafikkortet som påverkar spelandet och inte processorn som ofta marknadsförs

av de färdigbyggda datorerna som tipsats i den här tråden tycker jag http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_v.2_-_intel_i5-3450_-_... var väldigt prisvärd. du kommer inte kunna överklocka, men utifrån vad jag fått för uppfattning kommer du ändå inte ägna dig åt sådant, och utöver överklockning så ger den datorn dig maximal prestanda pengarna, och windows ingår

den andra datorn från cdon har en lite snabbare processor som kan överklockas, men moderkortet stödjer ändå inte överklockning så det känns som bortkastade pengar. samt så får du ingen ssd (mycket snabbare än hårddisk). datorn från inet har processor och moderkort som gör att du kan överklocka den, men saknar ssd och har lite sämre grafikkort. dessa är fortfarande bättre än en asus-dator men sämre för pengarna jämfört med thor veor v2 från cdon

glöm inte sweclockersrabatten på cdon också, länk finns i min signatur

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Okej tack för ditt svar Eronki. Ska fundera nu!

Tack för ditt svar också richie!

Permalänk

Har beställt Thor för 9 tusen nu från cdon.com!

Permalänk

Tack för era svar o hjälp!

Permalänk
Medlem

Lycka till med nya datorn.
Thor är bra datorer, så du har gjort ett bra köp.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Lycka till med nya datorn.
Thor är bra datorer, så du har gjort ett bra köp.

Tack! Hoppas det samma!

Permalänk
Medlem

Den datorn, som du beställt, var mycket prisvärd!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tjenare alla, idag så har CDON av någon anledning avbeställt datorn och nu har jag tappat tålamodet och vill bara åka till en butik och handla datorn pga jag pallar inte med att beställa online och deras jädrans ideer! Så om någon vill får du jättegärna länka en stationnär dator för det jag vill göra för 10 tusen max!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theluser39:

Tjenare alla, idag så har CDON av någon anledning avbeställt datorn och nu har jag tappat tålamodet och vill bara åka till en butik och handla datorn pga jag pallar inte med att beställa online och deras jädrans ideer! Så om någon vill får du jättegärna länka en stationnär dator för det jag vill göra för 10 tusen max!

varför avbeställd? den går ju att köpa online, och med leveranstid 1-3 dagar. för det är helt klart den bästa datorn du kan få för dina pengar om du ändå vill ha en annan så kan du ju ta datorn som länkats från inet https://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-660-i5..., men den kanske du inte kan knata in i en inet-butik och köpa, det står att den inte finns i lager, men antagligen är det för att den plockas ihop på beställning...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Kollade orderstatusen idag står Annulerad. Har skickat en ''fråga'' till deras kundservice väntar nu på svar. Jo, nej tyvärr så gillar jag verkligen inte att beställa online. Gillar hellre att åka till butiken, och hade CDON's service funkat som det skulle så skulle ja ha köpt THOR datorn.