Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

De nämnde att olika kedjor (speciellt fikaställen typ espresso hus mm) kommer integrera laddare som följer den standarden i sina "fikabord" så det bör du kunna lösa på något vis kanske inte med en standardladdare men någon lösning kommer nog eftersom tekniken uppenbarligen klarar det
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/15431402/485/normal/3a86... Aftonbladet ger Lumia 920 3+ Vet dock inte varför deras motivation känns ju inte direkt övertygande.

Såg att enligt Aftonbladet så har inte 920 FM-radio, stämmer detta?

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av stshn003:

Såg att enligt Aftonbladet så har inte 920 FM-radio, stämmer detta?

Reagerade också på det, verkar så enligt en nokiarepresentant i alla fall. http://www.mobil.se/nyheter/las-nokias-svar-pa-era-fragor-1.5...

Det är inte allt som blir bättre. Synd att man blir av med inbyggd fm-sändare också.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Reagerade också på det, verkar så enligt en nokiarepresentant i alla fall. http://www.mobil.se/nyheter/las-nokias-svar-pa-era-fragor-1.5...

Det är inte allt som blir bättre. Synd att man blir av med inbyggd fm-sändare också.

Funderade lite men vem använder FM sändare, brukar inte de ha kass kvalitet och ljud går ju skicka över blåtand vilket typ alla bilstereo osv har ändå. FM radio kan jag förstå att vissa använder men det är ju samma där det är dåligt ljud. Men de har la prioriterat bort det till fördel av annat då de inte används av tillräckligt många för att motivera det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Funderade lite men vem använder FM sändare, brukar inte de ha kass kvalitet och ljud går ju skicka över blåtand vilket typ alla bilstereo osv har ändå. FM radio kan jag förstå att vissa använder men det är ju samma där det är dåligt ljud. Men de har la prioriterat bort det till fördel av annat då de inte används av tillräckligt många för att motivera det.

Hemma hos mig har vi en duschkabin med en radio. Ibland när jag använder ångbastun så brukar jag använda fm-sändaren på min Nokia N8 för att kunna lyssna på min egna musik.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Funderade lite men vem använder FM sändare, brukar inte de ha kass kvalitet och ljud går ju skicka över blåtand vilket typ alla bilstereo osv har ändå. FM radio kan jag förstå att vissa använder men det är ju samma där det är dåligt ljud. Men de har la prioriterat bort det till fördel av annat då de inte används av tillräckligt många för att motivera det.

Jag använde FM-sändare med min C7 och tyckte det fungerade riktigt bra och smidigt, det härliga är ju att det är så universiellt man kan ju köra det på allt med radio. Saknar det på min nuvarande mobil. Min stereo har inte blåtand. Angående FM-radio kan det vara som på Nokia N9, den hade inte FM-radio officiellt från Nokia, men hårdvaran fanns där så det räckte med att någon skrev en app.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hemma hos mig har vi en duschkabin med en radio. Ibland när jag använder ångbastun så brukar jag använda fm-sändaren på min Nokia N8 för att kunna lyssna på min egna musik.

Skrivet av Anonymous FTW:

Jag använde FM-sändare med min C7 och tyckte det fungerade riktigt bra och smidigt. Saknar det på min nuvarande mobil. Min stereo har inte blåtand. Sen kan det vara som på Nokia N9, den hade inte FM-radio officiellt, men hårdvaran fanns där så det räckte med att någon skrev en app.

Så de blev bra kvalitet över det? Alla jag testat (dock ej inbyggda i mobiler) har varit rätt dåliga men visst hade ju inte varit en nackdel att ha det, men för mig personligen som aldrig använder fmradio eller sändare tar jag hellre något annat ex lägre pris eller mindre telefon eller någon användbar grej :). Så jag är inte emot att de fasar ut den, bör ju finnas någon slags blåtandsadapter att köpa till gamla stereos.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så de blev bra kvalitet över det? Alla jag testat (dock ej inbyggda i mobiler) har varit rätt dåliga men visst hade ju inte varit en nackdel att ha det, men för mig personligen som aldrig använder fmradio eller sändare tar jag hellre något annat ex lägre pris eller mindre telefon eller någon användbar grej :). Så jag är inte emot att de fasar ut den, bör ju finnas någon slags blåtandsadapter att köpa till gamla stereos.

Det tycker jag. Ja kompisens externa FM-sändare var betydligt sämre en den inbyggda jag hade.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det tycker jag. Ja kompisens externa FM-sändare var betydligt sämre en den inbyggda jag hade.

Okej då kör la nokia kvalitetsgrejer men http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584473#extra typ något sånt skulle kunna lösa ditt problem tror jag?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej då kör la nokia kvalitetsgrejer men http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584473#extra typ något sånt skulle kunna lösa ditt problem tror jag?

"Något sådant" skulle kanske läsa problemen, men just den gör det inte. Den jag har låter nästan lika illa som morsans billiga fm-sändare, fast illa på ett annat vis då.

Själv är jag nog bara glad att 920 saknar inbyggd sändare. Nog för att det skulle kunna uppstå situationer då det inte skulle skadat att ha den, men jag misstänker att sådan hårdvara tar en hel del plats, vilket inte gör det vidare värt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Funderade lite men vem använder FM sändare, brukar inte de ha kass kvalitet och ljud går ju skicka över blåtand vilket typ alla bilstereo osv har ändå. FM radio kan jag förstå att vissa använder men det är ju samma där det är dåligt ljud. Men de har la prioriterat bort det till fördel av annat då de inte används av tillräckligt många för att motivera det.

5 av 6 bilar jag kört i tjänst och privat har saknat bluetooth, men såklart haft radio. Den sjätte kräver lite tid till att para ihop telefon och bil och radio går bara så mycket snabbare och enklare, ställ in frekvens och sen funkar det för evigt. Ljudkvaliteten är helt ok så länge man väljer en ledig frekvens. Och jag är fortfarande för ung och snål för att köpa en bil som är så ny/dyr att den har bluetooth.

Sen finns det väldigt många gamla fina stereosystem som ingen brytt sig om att byta ut bara för att få bluetooth. Två stycken när jag bodde hos mina föräldrar. Så radiosändare har absolut sina poänger.

Men jag tycker inte heller de behöver slänga in allt de kan. Bara lite synd att inte allt är bättre, men det får man väl leva med.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av medstud:

Sen finns det väldigt många gamla fina stereosystem som ingen brytt sig om att byta ut bara för att få bluetooth. Två stycken när jag bodde hos mina föräldrar. Så radiosändare har absolut sina poänger.

Man behöver inte "byta ut" nånting för att använda en ny telefon till gamla system. Och sedan finns det dessutom ingen som helst anledning till att ha fina stereosystem, om det lyssnas på dom med Fm-sändare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Man behöver inte "byta ut" nånting för att använda en ny telefon till gamla system. Och sedan finns det dessutom ingen som helst anledning till att ha fina stereosystem, om det lyssnas på dom med Fm-sändare.

Jo det finns en anledning, det låter bättre, även med FM-sändare.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Jag använder FM-sändaren i bilen dagligen, så visst är det ett bortfall.
Men å andra sidan så har N900an blivit "bilpc" för mig efter att jag skaffade Lumia 800, så det är ju inte ett problem för mig att 920 saknar det.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Man behöver inte "byta ut" nånting för att använda en ny telefon till gamla system. Och sedan finns det dessutom ingen som helst anledning till att ha fina stereosystem, om det lyssnas på dom med Fm-sändare.

Visst blir det en svag länk, men det låter ändå mycket bättre än att använda telefonens högtalare.
Ingen ledig ljudingång kvar hos mina föräldrar, så nåt får offras eller bytas.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av medstud:

Visst blir det en svag länk, men det låter ändå mycket bättre än att använda telefonens högtalare.
Ingen ledig ljudingång kvar hos mina föräldrar, så nåt får offras eller bytas.

Ja, bättre än telefonhögtalaren låter det såklart. Men personligen skulle jag nog föredra vilken tillgänglig cd/lp som helst (med ett par reservationer då), framför telefonens musik över FM-sändare.

Bra ljudsystem brukar vara väldigt oförlåtande när det kommer till dåliga signalkällor

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

FM sändare är gudagåvan i mobilen, speciellt då man byter bil rätt ofta i jobbet så har alltid sin egen musik med sig.
Kvalitén är inget att klaga på i heller.

Har en N8:a som jag använder som jobb telefon nu. Saknar sändare i privata N9:an dock vilket är trist.....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

För dom flesta är det viktigare med bättre skärm, kamera etc än en FM sändare, även om det tydligen finns folk som använder sånt fortfarande.

Permalänk
Medlem

Ngn som har en aning om hur nokias stöd är för mac os?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ngn som har en aning om hur nokias stöd är för mac os?

Menar du Windows Phones stöd? Eller vad ska Nokia ha för stöd till OS X?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Antar att Nokia/Microsoft har ngn mjukvara för att synka med dator. Stödjer de mac os? Ganska avgörande om jag ska köpa en 920.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad fet vad kommer den att kosta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Jävlar vad fet vad kommer den att kosta ?

Ca 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Menar du Windows Phones stöd? Eller vad ska Nokia ha för stöd till OS X?

Nevermind. Hittade det här till windows phone 7 så det funkar säkert till 8an också alt så släpper de en ny version för 8an.
http://itunes.apple.com/us/app/windows-phone-7-connector/id41...

Permalänk
Medlem

Vad är pureview för något?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ahh Fuck ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan du länka? Alla hi-end mobiltelefoner brukar väll gå ner par 1000 kr innan/efter lansering? Jag tror att man får ge något i stil med övriga telefoner i denna klass.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Eller ja inte riktigt 6000. Den förväntas kosta runt 600 euro. http://www.phonearena.com/news/Europe-to-get-Nokia-Lumia-920-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Eller ja inte riktigt 6000. Den förväntas kosta runt 600 euro. http://www.phonearena.com/news/Europe-to-get-Nokia-Lumia-920-...

D.v.s runt samma som andra hi-end telefoner.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Funderade lite men vem använder FM sändare, brukar inte de ha kass kvalitet och ljud går ju skicka över blåtand vilket typ alla bilstereo osv har ändå. FM radio kan jag förstå att vissa använder men det är ju samma där det är dåligt ljud. Men de har la prioriterat bort det till fördel av annat då de inte används av tillräckligt många för att motivera det.

Jag skulle nog säga att majoriteten inte har blåtand i bilstereon. Jag kommer dock att se ifall det finns bilstereo med NFC stöd att köpa innom en snar framtid.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag skulle nog säga att majoriteten inte har blåtand i bilstereon. Jag kommer dock att se ifall det finns bilstereo med NFC stöd att köpa innom en snar framtid.

Ja jag var la för optimistisk med att tro det men typ alla hyfsat moderna bilar har det ju och köper du en stereo i butik får du det oftast om du lägger över 1000kr på själva stereon vilket de flesta lär göra om man ändå byter ut standard prylarna i sin gamla kärra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb