Permalänk
Medlem

DayZ Takistan

Som många säkert vet har det kommit ytligare nya kartor att spela DayZ på, den jag tyckde var mest intressant är Takistan (de andra kartorna är Lingor och Utes). Jag rekommenderar att använda DayZCommander för att installera den. Kartan över Takistan:
http://tinyurl.com/8wwcu7w
Så jag har hyrt en server som kör DayZ Takista den heter "ayZTakistan - 1.2 - (UTC-6) - (Veteran|3D:ON|CH:ON) - toybear" om ni vill direkt så är IPn:94.242.227.150:2362 PW är bolibompa allt i så bokstäver.. Tänkte att de kan vara en server för SweClockare att bestämma lite t.ex. vad jag ska ha för inställingare etc...
Mitt ingame nick är ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Kanske vore något att testa detta, lite enformigt att kuta runt i Chernarus hela tiden.

Edit: Fan, röstade fel. Märkte inte att det fanns Veteran/Regular som alternativ utöver om 3-rd Person och Crosshair skulle vara på eller inte. Tur att Veteran med båda på röstats på mest hittills då...

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni kartan är ?

Tror jag ska pröva den så fort jag kommer hem, det vore skönt med lite variation på kartor

Permalänk
Medlem

Är servern kopplad mot Hive? Isf räka med mig

Sökte på servern via dayzcommander.. hitta den tyv'r inte

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av azezl:

Är servern kopplad mot Hive? Isf räka med mig

Sökte på servern via dayzcommander.. hitta den tyv'r inte

Vilken hive syftar du på, finns det en sammansatt hive för just Takistan? o.O

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det finns en "villayer hive" så man har samma items på alla servrar som är hostade hos villayer
Den är servern kopplad till

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Vilken hive syftar du på, finns det en sammansatt hive för just Takistan? o.O

Vet ej, om det fins så undrar jag om den är kopplad till det?
Får du upp servern i dayzcommander?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Hur installerar man takistan? Ska försöka titta på yt Hehe, tog 1 min att hitta hur man gör! Här är videon!
TS: Har du lust att lira något ikväll?

Men tycker det ser bra ut som det är!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hur installerar man takistan? Ska försöka titta på yt
Men tycker det ser bra ut som det är!

Takistan fins via dayzcommander update flik.. instalerat men ej testat än

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Är servern kopplad mot Hive? Isf räka med mig

Sökte på servern via dayzcommander.. hitta den tyv'r inte

Som Gn1p sa så är dem kopplad till den största hiven för Takistan "Villayer hive" om du söker på "toybear" bör den komma upp

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av azezl:

Takistan fins via dayzcommander update flik.. instalerat men ej testat än

Hehe sökte på youtube så hittade där igenom! Men tack endå för hjälpen! Trodde takistan tog mer än 103mb o.O Tog 10 sek att ladda ner XD

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd

"Veteran med 3rd: on och CH: on, 16, 48.48 %"

Jefla casuals ruining dayz!

Permalänk
Medlem

Funkar med six updater, lika lätt som att joina en vanlig dayz server

Permalänk

Funkar inte att joina, det står ''filipcombat you cant play/edit this missions'' sedan står det att det saknas dayz_weapon o massa annat...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Som Gn1p sa så är dem kopplad till den största hiven för Takistan "Villayer hive" om du söker på "toybear" bör den komma upp

Låter Sweet! Hittade serven med så kommer in en sväng ikv Hur ofta restartar den? Har ganska slö lapp som jag spelar på och märker en ENorm skillnad på servers som restartar ofta..

Brukar vara ganska banditig av mig men jag ska hålla igen skutarfingret för vill ju inte skada kära Swecare

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Kastar mig in i spelet på en gång!

Lägg om ngn känner för det PM'a för skype!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Kastar mig in i spelet på en gång!

Lägg om ngn känner för det PM'a för skype!

PM'at! Men måste få skiten att funka! Har uppdaterat allting och endå så funkar det inte...

EDIT: Fixade det! Var tvungen o enable det ju xD fyfan hur kunde jag glöma det xD men jaja lägg till mig på skype ifall ni vill lira. Heter ''filipcombat'', skriv vad du heter på skype så jag vet att det är någon från swec som addar mig

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Låter Sweet! Hittade serven med så kommer in en sväng ikv Hur ofta restartar den? Har ganska slö lapp som jag spelar på och märker en ENorm skillnad på servers som restartar ofta..

Brukar vara ganska banditig av mig men jag ska hålla igen skutarfingret för vill ju inte skada kära Swecare

Vi har ingen schemalagd restart just nu, men vi brukar starta om 2-3/dag eller när folk börjar klaga på lagg.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Står hela tiden att DayZ_Code är fel, men har ju förfan nyaste :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperChefen:

Står hela tiden att DayZ_Code är fel, men har ju förfan nyaste :@

Hur installera du? om de är DayZcommander måste du se till att du startar spelet från den annars starar den bara vanliga arma/dayz.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

Hur installera du? om de är DayZcommander måste du se till att du startar spelet från den annars starar den bara vanliga arma/dayz.

Japp, kör spelet från DayZCommander. Ska googla runt lite!

EDIT: När jag håller över servern så är det grått där det står "Server: 1.1". Vad menas?

Permalänk
Medlem

fins det någon plan på att stänga ner voice chatten? Det tog bort ganska mkt av spänningen att på en gång få reda på om nån va bandit eller ej!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

fins det någon plan på att stänga ner voice chatten? Det tog bort ganska mkt av spänningen att på en gång få reda på om nån va bandit eller ej!

Japp kommer nog stänga av den pga mycket spamm, men de jag skulle föredra är att kicka/banna folk som spammar, dock har funktionen att man ser vem som pratar i side stängts av.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Japp kommer nog stänga av den pga mycket spamm, men de jag skulle föredra är att kicka/banna folk som spammar, dock har funktionen att man ser vem som pratar i side stängts av.

Bra bra.. blev lite leds efter 10 min att höra porr spelas upp i mina lurar! Visst säkert är Z med sugna men jag tror inte det va dom som stönade

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du kör servern på version 1.1 ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Hur kommer det sig att du kör servern på version 1.1 ?

Det är den senaste patchen för Takistan modden.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Hittar inte server, hur är det jag kommer in på en server med denna IP:n då på dayz commander, någon som kan förklara? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondeuz:

Hittar inte server, hur är det jag kommer in på en server med denna IP:n då på dayz commander, någon som kan förklara? :s

De bör fungera om du sätter toybear i filter på DayZcommander eller pröva att söka på hela "DayZTakistan - 1.1 (Veteran|3D:ON|CH:ON) - toybear", kom ihåg att ta bort alla filter som kan tänkas ta bort min server så som "Hide unoffcial" "Hide Full/Empty" om du vill komma in via IP så måste du starta förs sen använda "Remote" i server browser

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

nu va den nere bara för det aja går in senare då

Permalänk
Medlem

Nice

Var inne och lirade på din nyss, och gillar idén med med PW, ska du ha någon form av "whitelist" med?