Apple Store öppnar i Täby Centrum

Permalänk

Var på två apple store i london som var proppfull med säljare, det roliga var att man fick gå runt i fred utan att bli påhoppad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Men är det inte mera "fanboyism" att tro att dom ska byta ut Svampen till en glaskub?

Bara om man lyfter ur något ur sitt kontext och tar det bokstavligt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Det är ju ingenting. Varför inte go all in:
http://www.youtube.com/watch?v=Bo2p82aTQzo

Fan vad schyssta de är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Synd att de anställda måste täcka tatueringar.

Fast det måste man ju på väldigt många andra företag också...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EpicBoobs:

Man kanske skall glida in med en "I <3 Android" eller "I <3 Windows" tröja där sen då

...och du tror att de kommer att bry sig?! De struntar i vad du har på dig och deras försäljare tar inget personligt eller försöker pracka på dig något eller kommer var 5:e minut och frågar om du vill ha hjälp, det är inte Phone House, Elgiganten eller Media Markt vi pratar om nu, de hjälper dig när du frågar dem, inte när de känner för att fråga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

mer personal en kunder....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Måste jag ha itunes installerat någonstans för att kunna besöka affären?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Digital Inn kanske får lite nyttig konkurrens? De brukar aldrig ha det jag vill köpa. Tror faktiskt inte att TC är Sveriges största inomhuscentrum längre. Det är tyvärr riktigt kasst utbud på butiker och restauranger. För många show rooms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Det finns 5st Apple store i New York - jag utgår från att du syftar på den vid 5th Avenue ?

Alla butiker är trevliga, men den vid 5th avenue kan vara lite jobbig att besöka vid vissa tidpunkter pga att den fungerar som någon slags turist-magnet - hela turist-grupper vallfärdar dit.

De andra är klart lugnare och trevligare - Soho, Upper West side och Meatpacking district.

(har inte besökt den i Grand Central )

Jag fick gå runt till alla butiker ett antal gånger nu senast när jag var där eftersom det jag skulle ha var slutsålt överallt.

Fick dock tag i det jag skulle sista dagen på resan

Trevlig personal, men inget annat "speciellt" med butikerna enligt min mening.

Är man okunnig kan man säkert få en hel del hjälp, men för "nördar" som oss är ju mest intresserade av om de har produkterna i lager...

Ah jag var på den vid 5th avenue. Har aldrig i hela mitt liv sett en butik med så mycket personal i.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Täby är den nån jävla förort till stockholm eller?

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Täby är den nån jävla förort till stockholm eller?

Täbycentrum råkar vara ett av de, om inte det största köpcentrum i Sverige. Vilket kanske kan förklara val av placering. För övrigt är Täby en väldigt trevligt kommun med helt blandat folk, med invånare allt från hotshots som vår egen Stadsminister Fredrik Reinfeldt med mera till den lokala lodisen Rune. Men jo, det är en "jävla förort till Stockholm" det har du rätt i.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk

Det var helt hysteriskt. Långt innan öppning var det enorm kö utanför butiken, trots att det inte var några specialerbjudanden. Inne i butiken hade Apple laddat med uppemot 30 säljare. TV och press svärmade.

En säljare i en annan, icke-elektronik-butik, kommenterade att "det var som en kult".

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte riktigt på Applestore.. Var inne i den vid piccadilly och det var bara en enorm appleminimalistisk lokal fylld med en handfull produkter. Tolv dussin Iphone, lika många Ipad, en hög macair och några macbook pro samt några appletv. Sen var showen slut. Närmsta clas ohlsson är bra mycket mer spännande

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Man kanske skall glida in med en "I <3 Android" eller "I <3 Windows" tröja där sen då

Haha ja och fråga genierna varför jag bör byta upp mig till en 5a när jag har en 4S som jobblur och en S2a privat
-"vad kan 5an som inte 4an kan?" "hur kommer alla appar fungera som måste skrivas om till den nya upplösningen?" "finns det popup video och trådlöst fil/mediahantering"

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Skrivet av Khringo:

Täbycentrum råkar vara ett av de, om inte det största köpcentrum i Sverige. Vilket kanske kan förklara val av placering. För övrigt är Täby en väldigt trevligt kommun med helt blandat folk, med invånare allt från hotshots som vår egen Stadsminister Fredrik Reinfeldt med mera till den lokala lodisen Rune. Men jo, det är en "jävla förort till Stockholm" det har du rätt i.

Problemet är ju att alla "jävla förorter till stockholm" har egna gallerior numera, vissa inte helt långt ifrån i storlek. Och alla gallerior har mer eller mindre samma utbud, så det finns inte så mycket vits för folk som bor nära tex Kista Galleria att ta sig ända bort till Täby.

Sen återstår det att se hur bra Apple är på att locka folk till förorten som övriga Stockholm bara skämtar om att kunna ta sig till. Antagligen ganska bra, så det blir nog en vinst för Täby centrum, snarare än en förlust för Apple.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte förstår mig på hypen med denna butik eller med Apple?

Visst jättetrevligt att de öppnat en butik med bara Apple grejer för dem som tycker om det men tycker inte det är direkt nån nyhet.

Har varit i Täby Centrum och förstår mig inte alls på placeringen av butiken. Skulle dem öppna i Stockholm varför inte göra det i City där alla andra butiker finns? Fast det kanske är billigare lokalhyra det beror på. Då kan jue apple tjäna ännu mer per produkt för de sänker knappas de överprissatta sakerna de säljer.

De va som den gången jag var in på en loppisbutik där man kan lämna saker för försäljning var där förra lördagen en som kommer och lämnar in en begagnad Iphone 3gs och säger att han skall ha 4200:- för den vilken värld lever han i? Herregud det är inte guld Apple säljer.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Var förra veckan i Barcelona och besökte av ren slump butiken de visade på keynoten, jäklar var ljust och luftigt den var med tre plan mitt i centrum. Skulle vara kul om de öppnade en butik i Sthlm city, men förmodligen vill de ha ett bra läge...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: AMD P2 X4 955BE @ 3,2 GHz + Antec Kühler H2O 620 | ASRock M3A770DE | Asus GTX560 Ti DCII 1GB | Corsair XMS3 4x2GB 1600MHz | Intel 520 240GB SSD | Samsung SpinPoint F3 500GB + Western Digital 500GB | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | W7 HP SP1 64-bit| Cooler Master Elite 430 | LG IPS236 | Microsoft Wireless Keyboard/Mouse 700 v2.0 | Logitech X-230 | Steelseries Siberia v2 | Steelseries QcK

Permalänk

Om man har ett apple-id så är ju betalning av varor rätt smidig; ta grejen du vill ha, fotografera streckkoden genom applestore-appen, pengar dras från ditt konto och ett kvitto skickas till telefonen. Klart, bara att gå hem.

Smidigt.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Ser......kallt och dött ut....kan till stor del bero på den kalla belysningen. Fram för mer varmt ljus

Edit:
LITE onödigt att ta bort att jag tyckte det var kul för Apple och dess kunder att de iaf har öppnat en full Applestore i Svedalen, var den än ligger.

Men jaja

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Längre OT-diskussion borttagen. I övrigt gäller fortfarande tidigare uppmaningar.

Tillägg: har ni synpunkter på modereringen så ta upp den med Sweclockers (se §11 i reglerna för kontaktkanaler). Innan ni kontaktar oss så ber jag er dock återigen läsa forumreglerna ni alla godkänt, speciellt om era synpunkter är av typen: "låt oss trolla, det är kul". Det finns andra sidor som har andra regler, men Sweclockers är inte platsen för detta.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Ser väl ut som en vanlig Apple Store. Hoppas att de behåller samma 14 dagars öppet köp som i staterna. Macforums köpvillkor är rent usla i jämförelse med jättarna Mediamarkt och Elgiganten. Vad jag vet brukar Apple inte sälja vidare gamla och använda produkter som nya likt jättarna så det skulle vara en välkommen gest. Det jag gillar med Apple Store är att de ofta är mer villiga att snacka om produkterna än att bara sälja, sälja sälja. Det skapar en bättre atomsfär och man lämnar inte i vredesmod som man gör i andra elektronikbutiker. Gillar dock inte att de verkar prioritera Malmö framför Göteborg, de flesta där snor väl sina iPhones ändå(kidding, of course )

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Problemet är ju att alla "jävla förorter till stockholm" har egna gallerior numera, vissa inte helt långt ifrån i storlek. Och alla gallerior har mer eller mindre samma utbud, så det finns inte så mycket vits för folk som bor nära tex Kista Galleria att ta sig ända bort till Täby.

Sen återstår det att se hur bra Apple är på att locka folk till förorten som övriga Stockholm bara skämtar om att kunna ta sig till. Antagligen ganska bra, så det blir nog en vinst för Täby centrum, snarare än en förlust för Apple.

Problem med folk lär de inte få då centrumet, även under mindre attraktiva säsonger kryllar med folk. Så pass mycket att trotts deras flervånings garage samt ett antal parkeringsplatser runt omkring kan det vara svårt att hitta en ledig plats att parkera på.

Förövrigt så tar det bara 15-20 min med roslagsbanan från Östrastation/Kungliga Tekniska Högskolan så är men framme, om man nu inte kör bil. Det kan väll inte vara allt för farligt?

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om butiker där man inte kan känna sig anonym när man går runt och kikar, det här verkar vara en sån.
Extra minus om försäljare kommer och frågar om man vill ha hjälp. Man går ju själv och frågar om man vill ha hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tja, inga problem att klämma på 10 Iphones samtidigt. Designmässigt tycker jag att butiken en flopp.

Permalänk
Avstängd

iTemple

Vilken steril miljö. Hade inte fixat att jobba i en sådan miljö. Efter 8 timmar där inne hade jag kolat för länge sen.

Permalänk
Medlem

Först och främst. Fantastiskt intressant att en butik kan väcka så mycket hat hos folk!

Jag ser många bra anledningar till varför butiken placeras i Täby Centrum och inte inne i city. Sen kan jag ju också tycka att det kanske borde ligga en i city också, i sin om tid mina vänner. Nu råkar bara den första öppna i Täby.

De många glömmer med Apple store är att de egentligen inte är en "butik" utan snarare en plats där Apple vill förmedla deras produkter och allt deras produkter kan åstakomma. De hålls utbildningar i i princip alla deras program och verktyg. Man kan få 1 on 1 hjälp med vad man vill gällande deras produkter osv osv. De är helt enkelt en rätt mycket mer avancerad butik än de "vanliga" apple certifierade återförsäljarna vi är vana att se eller andra teknikbutiker för den delen.

Kan folk inte heller glädjas lite åt att ett av världens mest influerande företag väljer att öppna en butik i Stockholm före flera andra storstäder i Europa? De finns väl ingen norr om Paris/Amsterdam/London?

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk

Jag trodde förhandsvisningen var hysterisk och kult-liknande, men dagens riktiga öppnande visade var skåpet skulle stå: kön till butiken var ungefär 250 meter lång. Folk köade i timmar under hela dagen. Folket i kön hurrade och sjöng och och klappade händer och körde raketen hela dagen (jag skämtar inte). Apple har kört gratisbussar fyra gånger i timmen från stockholms centrum ut till Täby. Jag frågade en i kön om de köade för att det var nåt specialerbjudande? Nej, inget specialerbjudande, men de som köpte något fick en T-shirt.

Alltså, allvarligt...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jag trodde förhandsvisningen var hysterisk och kult-liknande, men dagens riktiga öppnande visade var skåpet skulle stå: kön till butiken var ungefär 250 meter lång. Folk köade i timmar under hela dagen. Folket i kön hurrade och sjöng och och klappade händer och körde raketen hela dagen (jag skämtar inte). Apple har kört gratisbussar fyra gånger i timmen från stockholms centrum ut till Täby. Jag frågade en i kön om de köade för att det var nåt specialerbjudande? Nej, inget specialerbjudande, men de som köpte något fick en T-shirt.

Alltså, allvarligt...

Jag var där i Fredags och jag fick en upplevelse jag gärna hade varit utan. Klarar inte av detta hurrande och klappande det var som att se Carola häggkvist på en livets ord väckelsemöte... Insane

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Apple öppnar butik nummer 2 i köpcentrat Emporia i stadsdelen Hyllie i Malmö den 25:e oktober.

http://emporia.se/Kjopesentre-SE/EMPORIA/