Flera LED-lister till en vägkontakt?

Permalänk
Medlem

Flera LED-lister till en vägkontakt?

Tänkte sätta upp led-lister under vardera hyllplan i vägghyllan. Det är totalt tre hyllplan som kommer ha en led-list klistrad på undersidan. Kan man koppla ihop flera lister så att det går att använda en väggkontakt / stickkontakt. Vill inte ha en jättelång list som jag kan dra runt allt för vill ju inte att det lyser från väggen. Går det att skarva varje list med någon typ av kabel som man kan dra mellan hyllplanen?

Alltså, tre led-lister i hopkopplade med sladd mellan för att sedan kopplas till en väggkontakt.

Har kollat lite och man kan ju klippa led-lister efter önskemål men då får jag ändå köpa tre st med var sin kontakt, om jag fattat rätt och så vill jag ju inte ha det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Tänkte sätta upp led-lister under vardera hyllplan i vägghyllan. Det är totalt tre hyllplan som kommer ha en led-list klistrad på undersidan. Kan man koppla ihop flera lister så att det går att använda en väggkontakt / stickkontakt. Vill inte ha en jättelång list som jag kan dra runt allt för vill ju inte att det lyser från väggen. Går det att skarva varje list med någon typ av kabel som man kan dra mellan hyllplanen?

Alltså, tre led-lister i hopkopplade med sladd mellan för att sedan kopplas till en väggkontakt.

Har kollat lite och man kan ju klippa led-lister efter önskemål men då får jag ändå köpa tre st med var sin kontakt, om jag fattat rätt och så vill jag ju inte ha det.

Transformatorn brukar vara gjort för sin medlevererade mängd Led lister, med en transformator som klarar strömmen som krävs så kan du lösa det. Men det kräver lite basic kunskaper om el.

Permalänk
Medlem

Kjell&Co bl.a. säljer ju LED-lister utan transformator, jag köpte ett par såna + en lös transformator där jag klippte av kontakten och lödde ihop den med listerna, funkade utmärkt. Dom var kunniga vid disken så ett tips är att fråga där om vad du ska ha