Sänkt pris på Galaxy S3 efter iPhone 5 presentation?

Permalänk
Medlem

Sänkt pris på Galaxy S3 efter iPhone 5 presentation?

Tror ni det är värt att vänta med köp av Galaxy S3 an tills efter iPhone keynoten den 12:e? Det vill säga, hur troligt är det att man sänker priset på S3:an?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

inte mycket troligen det är trots allt en relativt ny och highend telefon som säkert säljer bra redan för sitt pris.

Permalänk
Medlem

Den är väl nere i typ 4.9 nu så det är väl ett bra pris (tror inte den droppar mer på ett par månader) Förresten frugan VANN en Galaxy S3 igår, på en sån där facebook-tävling.. haha snacka om röta!

Permalänk

Beror väll på vad iphone5 har att komma med, skulle den visa sig vara fantastisk och faktiskt vara mer prisvärd än en S3a får de sänka men annars lär de inte göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Beror väll på vad iphone5 har att komma med, skulle den visa sig vara fantastisk och faktiskt vara mer prisvärd än en S3a får de sänka men annars lär de inte göra det.

Varför sänka när det är en telefon med helt annat OS?
Det är som Apple skulle sänka priset på sina datorer för PC-datorn kommer ut
med bättre specc för längre pris. Olika kunder och olika smaker gör marknaden.

Det är i alla fall vad jag tror =o)

// Freddan

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

Lär inte hända bara pga iphone5 kommer ut nej.

Permalänk
Medlem

De skulle ju i sådana fall betyda att Apple inte konkurrerar med t.ex Samsung?
Med tanke på deras eviga rättstvist så tror jag att de räknar varandra som konkurrenter trots olika OS..

Skrivet av Yoshien:

Varför sänka när det är en telefon med helt annat OS?
Det är som Apple skulle sänka priset på sina datorer för PC-datorn kommer ut
med bättre specc för längre pris. Olika kunder och olika smaker gör marknaden.

Det är i alla fall vad jag tror =o)

// Freddan

Permalänk

Knappast. Idag får du en ny för 4500kr i och med att Samsung ger 500 kr tillbaka, vilket är otroligt billigt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Nu efter vi sett vad nya Iphone har att komma med tror jag inte alls på några prissänkningar av sg3 i alla fall, lär inte finnas många som är nöjdare med presentationen än just Samsung och de andra tillverkarna