Permalänk
Medlem

Köpa Iphone 5

Iphone kommer att släppas 28 september och man kommer kunna förhandsboka den 14 september. Jag är sjukt sugen på att köpa en med det måste vara en utan abonnemang .... Så tänkte fråga vilket sätt är bäst att gå tillväga`?

Jag vet ju att den kommer vara en hel del dyrare på apple.se men kan man på något sätt beställa den från nåt annat land? USA, UK etc? Du får den ju i sånna fall tidigare (än i sverige) och det blir billigare! När det gäller garanti så har ju apple en world wide garanti.

Uppskattar ifall någon vet eller gjorde detta när iphone 4s kom ut förra året?

tack!

Permalänk
Medlem

Funderar nog i samma banor

Jag har bestämt mig för att skaffa en iPhone 5. Jag sitter dock på ett Tele2 abonnemang som jag är nöjd med, som "bara" behöver surf tillagt, så detta vill jag inte byta bort. Då antar jag att det är en upplåst mobil som gäller?

Hur går jag bäst tillväga för detta då? Måste jag ta mig till Täby?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Jag har bestämt mig för att skaffa en iPhone 5. Jag sitter dock på ett Tele2 abonnemang som jag är nöjd med, som "bara" behöver surf tillagt, så detta vill jag inte byta bort. Då antar jag att det är en upplåst mobil som gäller?

Hur går jag bäst tillväga för detta då? Måste jag ta mig till Täby?

Beställ på apple.se. Kan ta lite längre tid dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Beställ på apple.se. Kan ta lite längre tid dock.

Okej, klart värt att kolla på. Tror du priserna kommer skilja sig mellan apple.se och butiken i Täby?

Permalänk
Medlem

Fast du får nog vänta en månad till innan den kommer till sverige... tyvärr

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Medlem

ärligt så tror jag inte att den blir någon billigare i andra länder. När jag kollade på mobiler för 7-8 mån sedan så kostade iphone lika mycket som i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

ärligt så tror jag inte att den blir någon billigare i andra länder. När jag kollade på mobiler för 7-8 mån sedan så kostade iphone lika mycket som i sverige.

beror väll på landet. Om jag nu minns rätt, när iPhone 4 lanserades så gick det att få tag i den för runt 2-3K i tex japan tror jag de var. Borde ju vara de samma eftersom apple kör med samma priser

Fast personligen så skulle jag inte köpa en från något "främmande" land ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tillbaka till topic, tack.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Inte värt att importera för att spara en tusenlapp om ens det och bli av med garantin på köpet. Vetifan om jag ska köpa med 2-års abb eller kontant. Fördelen med kontant är att man kan byta simkort om man åker utomlands men det blir nog snäppet dyrare totalpris över 2 år. Iofs har jag fler telefoner att använda utomlands om jag nu måste ringa på semestern. Får nog bli att avvakta och se vad tre har att erbjuda.

Permalänk

Glöm bara inte att iPhone 5 har nano sim!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasse H:

Iphone kommer att släppas 28 september och man kommer kunna förhandsboka den 14 september. Jag är sjukt sugen på att köpa en med det måste vara en utan abonnemang .... Så tänkte fråga vilket sätt är bäst att gå tillväga`?

Jag vet ju att den kommer vara en hel del dyrare på apple.se men kan man på något sätt beställa den från nåt annat land? USA, UK etc? Du får den ju i sånna fall tidigare (än i sverige) och det blir billigare! När det gäller garanti så har ju apple en world wide garanti.

Uppskattar ifall någon vet eller gjorde detta när iphone 4s kom ut förra året?

tack!

Brukar ta väldigt lång tid innan dom svenska operatörerna/aktörerna säljer iphone rent utan abb. det är där pengarna finns, det kommer att finnas aktörer aom importerar dessa. Känns som att du borde börja kolla hos dom.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

ärligt så tror jag inte att den blir någon billigare i andra länder. När jag kollade på mobiler för 7-8 mån sedan så kostade iphone lika mycket som i sverige.

Det är enorma skillnader. I USA kostar iPhone 4S (kommer nog 5an också kosta) $199 alltså ungefär 1400kr. I Sverige kostar den ju 5000-5500kr.
Skulle iPhone kosta 1400kr i Sverige skulle jag köpt direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det är enorma skillnader. I USA kostar iPhone 4S (kommer nog 5an också kosta) $199 alltså ungefär 1400kr. I Sverige kostar den ju 5000-5500kr.
Skulle iPhone kosta 1400kr i Sverige skulle jag köpt direkt...

Asså priset i USA är 199 dollar + 24 månaders kontrakt på 50-100 dollar i månaden för den billigaste modellen.
Det var alltså inte kontantpriset de visade upp igår. Det är alltså dyrare i USA. Här får vi oftast telefonen nästan gratis när vi löser 24 månaders kontrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Asså priset i USA är 199 dollar + 24 månaders kontrakt på 50-100 dollar i månaden för den billigaste modellen.
Det var alltså inte kontantpriset de visade upp igår. Det är alltså dyrare i USA. Här får vi oftast telefonen nästan gratis när vi löser 24 månaders kontrakt.

24 månaders kontrakt på...???

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Tråden har ett väl avgränsat ämne: vad finns det för fördelar/fallgropar med att importera en Iphone? Håll er till det. För tekniska diskussioner och annat finns det andra trådar; det vi alla om.

Detta är andra uppmaningen i denna tråd.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

24 månaders kontrakt på...???

Abonnemanget. Alltså du får köpa telefonen för 199 dollar om du tecknar 24 månaders abonemang.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det spelar nån roll för det där med frekvenser och dylikt är hokus pokus för mej men att importera verkar ju lurigt med tanke på att de säljs i tre olika versioner enligt IDG.

Läs och bedöm själva om mitt inlägg är relevant.
http://www.idg.se/2.1085/1.465564/darfor-klarar-inte-iphone-l...

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha telefonen tidigt hade jag köpt den från Apple i US eller UK upplåst och använt mig av denna tjänst. www.Borderlinx.com
De sätter upp en adress åt er i US och UK som ni köper telefonen till och de skickar sedan vidare den hem till er.
Jag köpte via dem när iPhone 4 släpptes och fick den billigare än vad den kostat upplåst i Sverige och en vecka innan den svenska lanseringen.

Glöm inte att det verkar finnas två eller tre versioner av telefonen med olika "band" eller frekvenser, jag hade köpt den Engelska. Priserna blir nog nästan de samma då Borderlinx lägger på tull osv automatiskt när du köper från US.

Permalänk
Medlem

Okej! Finns några alternativ att gå tillväga med. Det bästa vore ifall jag kunde beställa den från apple.uk men kan tänka mig att dom inte skickar den hit till Sverige! Borderlinx kan vara en lösning men fortfarande lite bökigt.

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte beställa från apples utländska siter de leverar bara till sitt eget land. Det är därför de har webshoppar för varje land.

Permalänk

Beställa från ett annat land med operatör:
Du får deras operatör + månadskostnad , vilket krävs att du även bor i det landet, vilket ej går eftersom du bor här i sverige och beställa.

Beställa från ett annat land utan operatör:
Dvs bara köpa mobilen, du får mobilen hemskickad (om det går skicka till sverige) , men på ett annat språk. Oftast landets språk, köper man i USA, eller annat land, visst kan man spara några hundra lappar eller en tusenlapp, men man får va utan ÅÄÖ och köper man dessutom från Hong Kong där det är billigast eftersom som vi alla vet så tillverkas Apple telefonerna i Kina/Hong Kong, så får du även en telefon på ching chong språk. Men mkt möjligt att det går få det engelska även där, som alternativ språk.

Nu har TS sitt svar.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Abonnemanget. Alltså du får köpa telefonen för 199 dollar om du tecknar 24 månaders abonemang.

Har jag nämnt abonnemang? $199 kostar den utan abonnemang alltså, och 5000kr utan abonnemang här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Beställa från ett annat land med operatör:
Du får deras operatör + månadskostnad , vilket krävs att du även bor i det landet, vilket ej går eftersom du bor här i sverige och beställa.

Beställa från ett annat land utan operatör:
Dvs bara köpa mobilen, du får mobilen hemskickad (om det går skicka till sverige) , men på ett annat språk. Oftast landets språk, köper man i USA, eller annat land, visst kan man spara några hundra lappar eller en tusenlapp, men man får va utan ÅÄÖ och köper man dessutom från Hong Kong där det är billigast eftersom som vi alla vet så tillverkas Apple telefonerna i Kina/Hong Kong, så får du även en telefon på ching chong språk. Men mkt möjligt att det går få det engelska även där, som alternativ språk.

Nu har TS sitt svar.

EHM! Dagens mobiler kan du välja vilket språk du vill i princip. Så det spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Beställa från ett annat land med operatör:
Du får deras operatör + månadskostnad , vilket krävs att du även bor i det landet, vilket ej går eftersom du bor här i sverige och beställa.

Beställa från ett annat land utan operatör:
Dvs bara köpa mobilen, du får mobilen hemskickad (om det går skicka till sverige) , men på ett annat språk. Oftast landets språk, köper man i USA, eller annat land, visst kan man spara några hundra lappar eller en tusenlapp, men man får va utan ÅÄÖ och köper man dessutom från Hong Kong där det är billigast eftersom som vi alla vet så tillverkas Apple telefonerna i Kina/Hong Kong, så får du även en telefon på ching chong språk. Men mkt möjligt att det går få det engelska även där, som alternativ språk.

Nu har TS sitt svar.

Men hallå det går ju att byta språk såklart?! Tror du att dom gör en modell för varje land och språk eller?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk

Självklart gör dom det. Köp en mobiltelefon från respektive land så får du se. och till Waowt, nej det är 199 med abonnemang.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har jag nämnt abonnemang? $199 kostar den utan abonnemang alltså, och 5000kr utan abonnemang här.

Med abonnemang skulle du nog skriva

Permalänk

$199 med AT&T, Sprint eller Vodafon eller vad dom nu heter i USA.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Beställa från ett annat land med operatör:
Du får deras operatör + månadskostnad , vilket krävs att du även bor i det landet, vilket ej går eftersom du bor här i sverige och beställa.

Beställa från ett annat land utan operatör:
Dvs bara köpa mobilen, du får mobilen hemskickad (om det går skicka till sverige) , men på ett annat språk. Oftast landets språk, köper man i USA, eller annat land, visst kan man spara några hundra lappar eller en tusenlapp, men man får va utan ÅÄÖ och köper man dessutom från Hong Kong där det är billigast eftersom som vi alla vet så tillverkas Apple telefonerna i Kina/Hong Kong, så får du även en telefon på ching chong språk. Men mkt möjligt att det går få det engelska även där, som alternativ språk.

Nu har TS sitt svar.

Alla språk och tangentbordsuppsättningar finns från början i iOS. Apple har global garanti, så spelar ingen större roll var man köper den. Men det lönar sig oftast inte då man måste lägga på tull, frakt och moms om man beställer utanför EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har jag nämnt abonnemang? $199 kostar den utan abonnemang alltså, och 5000kr utan abonnemang här.

iPhone 5 är $199 MED abonnemang i USA. Då binder man sig till att betala $80-100 i månaden i två år. Så iPhonen kostar under 2 år över $2000. Den är faktiskt betydligt billigare i Sverige.

iPhone 4S kostar nu $99 med abonnemang. Men utan abonnemang är den $549 på apple store.

Permalänk
Medlem

Vad komme priset vara iphone 5?