kvinnliga spelbara karaktärer?

Permalänk

Ärligt talat ser jag ingen större poäng, du ser för det första inte din "karaktär" i ett fps spel. Och ens när man gör det så talar vi om fullklädd soldat som skulle ha så gott som samma kroppsform som de manliga allternativen eftersom man inte ska ha en fördel i mindre hitboxes bara för att man spelar kvinna.

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Ärligt talat ser jag ingen större poäng, du ser för det första inte din "karaktär" i ett fps spel. Och ens när man gör det så talar vi om fullklädd soldat som skulle ha så gott som samma kroppsform som de manliga allternativen eftersom man inte ska ha en fördel i mindre hitboxes bara för att man spelar kvinna.

Jag är verkligen nyfiken på om det skulle låta likadant om alla karaktärer i BF3 var kvinnor, har faktiskt svårt att tro det. Det är lätt att förringa problem när man redan har som man vill.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

finns många olika anledningar.

Gameplay anledningen är att det är flest män som spelar så mannliga karaktärer är det mest represenativa - om man då har begränsad tid att skapa spelet får man prioritera. Hitboxar är också en anledning

En teknisk anledning är att skelett-animationer etc. är annorlunda, något som skulle skapa mycket extra arbete i ett spel som Battlefield 3 som har mycket detaljerade animationer. Detta är mindre viktigt i spel som Diablo, Borderlands etc. där skillnader i animationer inte märks av lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Nja jag håller inte riktigt med om det och då menar jag inte bara inom Sverige utan hela världen som spelar. Om det nu är så som du säger så vill jag ha statistik på att det faktiskt är lika många kvinnor som spelar FPS som män. Btw, vilken planet lever du på? Känner du många kvinnor som spelar FPS? Jag känner väldigt få.

inte många irl men en del som jag snackar med runt om

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk

Ja, det är märkligt, varför gjorde dem inte terminator med en kvinna i huvudrollen... Det är märkligt det. Nä, men ta och skärp er nu, det är ju för att det både ser coolare och låter coolare om det är en manlig karaktär! Tänk själva die hard eller terminator med en kvinna i huvudrollen, måste ha blivit lika lyckat då som det gick för "Blubberella". En sak som jag vill ha sagt dock, som jag tycker är intressant, det är att när en karaktär ska vara manlig så ska det oftast vara svettig, hål i kläderna, se ut som ett drägg helt enkelt, medan om de nu skulle kvotera in en kvinna i rollen för att öka jämnlikheten i samhället så vi kan förfalla ännu mer än vi redan gör, så ska dem se så sexiga ut som möjligt.

Dock kan jag hålla med om att vissa filmer är faktiskt bra med en tjej i huvudrollen, men oftast blir det bara töntigt. "The hunger games" hade jag inga problem med.

Nu har jag lättat på hjärtat och nu kommer antagligen hela sveriges vänsterfolk gå mot attack på mig.

Cya!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är ju trotts allt du som kommit med ett påstående som många säger inte är sant, är väl ändå du som ska komma med statistik då?

har dock ingen statistik bara set många...

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jag är verkligen nyfiken på om det skulle låta likadant om alla karaktärer i BF3 var kvinnor, har faktiskt svårt att tro det. Det är lätt att förringa problem när man redan har som man vill.

Jag bryr mig ärligt talat väldigt lite om det är män eller kvinnor i BF3, min poäng var att en blandning inte funkar, av just dem anledningarna jag sagt. Och jag kan inte se varför någon annan skulle bry sig heller, i ett rpgspel så jag en stor poäng i det, då det dels är fokuserat på karaktären som man för övrigt också ser. I ett fps-spel så är den en överdrift att säga att man ens har en karaktär åtminstone ett som BF3. Det är ju inte som att du skulle spela annorlunda eller ens märka skillnad om det var så att just din "karaktär" var en kvinna.

Permalänk
Skrivet av Sharaz:

har dock ingen statistik bara set många...

Okej, jag kan garantera dig att det bara är en fraktion i jämförelse. Du kan ju åka förbi några större internetcafén och kika hur många tjejer det är där, sortera bort alla som inte spelar FPS, sortera sen bort alla som bara gör det på "skoj" för att impa på sina killkompisar, och kvar lär du finns kanske 2-3 av 100 personer, om ens det.

Skrivet av whiskerer:

Jag bryr mig ärligt talat väldigt lite om det är män eller kvinnor i BF3, min poäng var att en blandning inte funkar, av just dem anledningarna jag sagt. Och jag kan inte se varför någon annan skulle bry sig heller, i ett rpgspel så jag en stor poäng i det, då det dels är fokuserat på karaktären som man för övrigt också ser. I ett fps-spel så är den en överdrift att säga att man ens har en karaktär åtminstone ett som BF3. Det är ju inte som att du skulle spela annorlunda eller ens märka skillnad om det var så att just din "karaktär" var en kvinna.

Jag håller helt med dig om att det inte spelar någon roll, inte heller i RPGs gör det mig något, utan tycker om att kunna variera, dock finns det MÅNGA killar/män som inte skulle stå ut, bara genom att se aningen till skillnad på armar, och dessutom se sina medspelare, och på så sätt veta att de spelar som tjejer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tradition, autenticitet och "tänkte inte på det" är huvudanledningarna till att det inte finns mera kvinnliga karaktärer i "realistiska" fps.

I BF är det väl US Marines som är ute å leker i sandlådan, och om det inte har ändrats dom sista dagarna, så är kvinnor inte tillåtna i direkt stridande roller, det är helt enkelt så att dom MOS som är aktuella inte är öppna för kvinnor.
(jag har inte stenkoll på Marines så detta bygger på att MOS 0311 är likvärdig med Army MOS 11B)

Sedan kan man ju fråga sig nyttan av en kvinnlig karaktär i ett "autentiskt" spel, med allt krimskrams på så är det liten visuell skillnad, det är inte så att dom blir sänt i konflikt iförd en läderbikini

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hjälpsam

Klart man borde kunna välja en kvinna som avatar. även om bara 10% av de som spelar är kvinnor. finns det ingen anledning att inte låta dem spela som kvinnor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, jag kan garantera dig att det bara är en fraktion i jämförelse. Du kan ju åka förbi några större internetcafén och kika hur många tjejer det är där, sortera bort alla som inte spelar FPS, sortera sen bort alla som bara gör det på "skoj" för att impa på sina killkompisar, och kvar lär du finns kanske 2-3 av 100 personer, om ens det.

vet dok inte hu många tjejer som det finns på internetcafén för ha aldrig varit på något sådant för att det inte finns något jag vet om kring mig

vill bara veta en sak är någon sur för att jag skrev min åsikt eller för jag är dålig på att se om någon er sur eller ej så snälla sig till om det är så

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Medlem

Tror inte det har med jämlikhet alls att göra utan majoriteten är män och därav blir det män som är karaktärer.

Permalänk
Skrivet av Sharaz:

vet dok inte hu många tjejer som det finns på internetcafén för ha aldrig varit på något sådant för att det inte finns något jag vet om kring mig

vill bara veta en sak är någon sur för att jag skrev min åsikt eller för jag är dålig på att se om någon er sur eller ej så snälla sig till om det är så

Tror inte någon blivit sur, handlar väl bara om att det inte stämmer att det är lika många tjejer som killar som spelar, vilket jag tycker är väldigt synd, tycker det är få saker som är roligare än att sitta och spela med sambon

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ronja_ww:

Tror inte det har med jämlikhet alls att göra utan majoriteten är män och därav blir det män som är karaktärer.

Kan inte vara något större jobb att fixa en kvinnlig avatar, orsaken är nog bara att de inte tänkt på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

nu är inte jag helt hundra procent men får ens kvinnor tjänstgöra som marksoldater? vet dom får vara operatörer av olika former. helikopterförare mm

Stämmer det är mycket som är "förbjudet", tanken är att hålla kvinnor borta från front lines (utgår från att vi pratar USA nu, i Sverige är samtliga militära tjänster öppna för kvinnor även de som räknas som aktiva stridstjänster), detta gör att över 200'000 befattningar är off-limits för kvinnor i USA, alla special förband m.m. samt sådant där de är garanterade att vara på front-lines.
Dock skall det tilläggas att det mest är politisk policy och många inom brassen i USA anser att kvinnor borde kunna tjänstgöra i de flesta kapaciteter, i "många" fall är kvinnor dock anslutna till enheter men under andra mindre stridsrelaterade befattningar, analytiker, transport, kommunikation osv.
Intressant nog kan en kvinna tjänstgöra i EOD (Explosive Ordnance Disposal) med andra ord helt ok att de exploderar, bara de inte blir skjutna på eller kan bli fångade ^^

Sedan skall tilläggas att vissa förband börjar flytta fram kvinnor iaf för att tonen börjar ändras, Marines har börjat träna kvinnor med front-line trupper för att se hur det funkar, de ska även göra tester för att försöka se hur mycket det faktiskt skiljer mellan män och kvinnor i vad de klarar fysiskt.
ref.

Länder som tillåter kvinnor i aktiva stridsroller;
Australien, Nya Zeeland, Kanada, hela norden, Frankrike, Italien, Tyskland, Serbien, Schweiz och Israel.
Man kan ju tycka att om Mossad, Främlings legionen m.m. insett att kvinnor är lika bra på att göra jobbet som män så, men ja amerikanare är ju som de är och intressant nog är det väldigt farligt tydligen för en kvinnlig soldat att bli fångad, not so much om det är en kvinnlig spion ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror inte någon blivit sur, handlar väl bara om att det inte stämmer att det är lika många tjejer som killar som spelar, vilket jag tycker är väldigt synd, tycker det är få saker som är roligare än att sitta och spela med sambon

det va bra japp det är väll så då men inte vad jag ha sett ne det finns få saker som är roligare än att sitta och spela med sambon
men jag få väll ge mig då o siga att det är väll fler killar en tjejer så

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan inte vara något större jobb att fixa en kvinnlig avatar, orsaken är nog bara att de inte tänkt på det.

Bara kvinnorna inte har en fördel som t.ex. mindre hitbox.

Permalänk

Om vi ska gå tillbaka till topic så tycker jag att DayZ/Arma II har en väldigt bra och reflekterande kvinnomodell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Om vi ska gå tillbaka till topic så tycker jag att DayZ/Arma II har en väldigt bra och reflekterande kvinnomodell.

håller starkt med, hon ser väldigt naturlig ut.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Denna tråd har spårat ur bortom all räddning och kommer därför att låsas.
Avstängningar kommer att utdelas.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||