Problem att installera spel på samsung ssd

Permalänk

Problem att installera spel på samsung ssd

Hej,
Har ett problem med min dator som jag satt ihop i helgen. Allt har jag lyckats installera såsom drivrutiner, antivirus mm. Men Spel har varit problem med att installera (Diablo 3 och bf3). Installationen av Diablo 3 stod bara och tuggade på 0% i över en halvtimme så jag ladda ner det från Battlenet och så fungerade det på en gång. :S Battlefield 3 däremot får jag inte igång, även fast jag intallerat och installerat om det 3 gånger. Man kommer liksom aldrig in i spelet även fast det är installerat och klart, står bara och tuggar. Undrar om jag kan ha något fel med Ssd disken eller om det möjligtvis kan vara något enklare fel? :S
Tack på förhand

Visa signatur

Fractal design define R4, ASRock Z77 Extreme4, I5 2300 2,8ghz, Arctic Cooling Freezer 7, 8gb Ram, Asus gtx 560ti 448core, Samsung Intern SSD 128GB 830, 1Tb Lagrings Hdd, Corsair Gaming Series GS600 nätagg

Permalänk
Medlem

Uppdatera grafikdrivrutinen. Enkelt.

Permalänk

Fryser datorn ihop sig? hade samma problem som du med samma moderkort. Är en bugg i drivrutinen för virtu eller vad det nu heter. Det som ska hoppa mellan integrerade och diskreta grafikkortet. Avinstallera det så kommer det att rulla på.

EDIT: Eller ja, om du nyligen skaffat ssd:n och kört spelet från din mekaniska hårddisk tidigare så lär det vara något annat fel.