Tänkte tipsa om en billig bärbar jag fick syn på i mailen.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om en billig bärbar jag fick syn på i mailen.

Tror detta är rätt del av forumet? om inte så ber jag moderator flytta tråden.

http://www.dustinhome.se/product/5010649282/acer-aspire-v3-ci...

-2000:-

Permalänk
Medlem

Blir att beställa! Tack så mycket. Nu har man en nöjdare flickvän

Permalänk
Avstängd

fatta nice! den där lär ju kunna driva HoN och lite andra spel i den klassen rätt smärtfritt.. eller va tror ni?
har letat efter en duglig gaming laptop ett tag och denna verkar ju vara precis vad jag söker! tack för tippset

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Tror detta är rätt del av forumet? om inte så ber jag moderator flytta tråden.

http://www.dustinhome.se/product/5010649282/acer-aspire-v3-ci...

-2000:-

Skrivet av syntaxVI:

Blir att beställa! Tack så mycket. Nu har man en nöjdare flickvän

vad klarar den här lilla skönheten då ?? skulle den palla med LEAGE OF LEGENDS tror du och lite counter strike source osv skulle den även klara av borderlands 2 som kommer snart för skulel va skönt att ha en bärbar data man kan slänga med sig som pallar lite spel

har fått in lite pengar så sitter just nu och kollar olika erbjudanden känns som en bra dag för ett impulsköp nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

vad klarar den här lilla skönheten då ?? skulle den palla med LEAGE OF LEGENDS tror du och lite counter strike source osv skulle den även klara av borderlands 2 som kommer snart för skulel va skönt att ha en bärbar data man kan slänga med sig som pallar lite spel

har fått in lite pengar så sitter just nu och kollar olika erbjudanden känns som en bra dag för ett impulsköp nämligen

Ingen monsterprestanda precis, men jag tror nog att borderlands 2 hade rullat på, på låga inställningar. Jag spela nämligen borderlands 1 med samma modell, fast med 640m som är sämre än 630GT.
Inget att rekommendera men för det priset så är det svårt att få bättre.

Gamingupplevelse för billigaste slanten så gäller stationära

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Ingen monsterprestanda precis, men jag tror nog att borderlands 2 hade rullat på, på låga inställningar. Jag spela nämligen borderlands 1 med samma modell, fast med 640m som är sämre än 630GT.
Inget att rekommendera men för det priset så är det svårt att få bättre.

Gamingupplevelse för billigaste slanten så gäller stationära

sant sant men funkar ialla fall lol och css så blir ja nöjd :9

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

sant sant men funkar ialla fall lol och css så blir ja nöjd :9

de gör det

http://community.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+G...

Permalänk
Avstängd

Kolla på skärmen!
15,6 " / 1366 x 768

1366 på en 15,6" är inte kul.. fyfan.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Kolla på skärmen!
15,6 " / 1366 x 768

1366 på en 15,6" är inte kul.. fyfan.

hänger inte med riktigt.. Det är vad jag har på min just nu? hur bra bild som helst.

Permalänk

Vadå 2000 kronor? Den kostar ju 4500 :S

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Vadå 2000 kronor? Den kostar ju 4500 :S

Han skriver -2000 (minus)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd

Var väl inget speciellt för det priset. Och så är det Acer, världens sämsta märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Han skriver -2000 (minus)

Damn, gick faktiskt också på den niten, klantpoäng till mig

Är dock på jakt efter en bärbar med hyfsad prestanda, och för detta priset (4500) så kanske det är bra ändå?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Var väl inget speciellt för det priset. Och så är det Acer, världens sämsta märke.

Kan slå vad om en löjlig summa pengar att Acer inte är "världens sämsta märke".
Dom har blivit bättre än förr dessutom!

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Han skriver -2000 (minus)

Jag läste det som

- 2000:-

Alltså som tabell

T.ex
Priser på Grand Theft Auto:
- 100:-
- 200:-
- 300:-

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Funderar även jag på den här datorn då jag också fått ett mail om den. Har tänkt att använda den för skolarbete och lättare spel så som CS 1.6, HoN, LoL mfl. I och för sig så verkar det tyvärr som CS 1.6 håller på att ersättas av CS:GO. Är det en dator som skulle klara av det spelet? Då tänker jag främst på grafikkortet som borde vara akilleshälen som i dom flesta bärbara datorer. I min nuvarande stationära dator så sitter ett HIS RADEON 4830 Iceq 4 och jag skulle vilja påstå att det kortet klarar CS:GO.

Så mycket bättre än det här priset är nog svårt att hitta men ska jag ändå lägga ut pengar på en bärbar dator så vill jag ändå kunna spela på den utan att det laggar allt för mycket.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag läste det som

- 2000:-

Alltså som tabell

T.ex
Priser på Grand Theft Auto:
- 100:-
- 200:-
- 300:-

jag skrev inte - 2000:-
utan -2000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av _gabbEE:

Funderar även jag på den här datorn då jag också fått ett mail om den. Har tänkt att använda den för skolarbete och lättare spel så som CS 1.6, HoN, LoL mfl. I och för sig så verkar det tyvärr som CS 1.6 håller på att ersättas av CS:GO. Är det en dator som skulle klara av det spelet? Då tänker jag främst på grafikkortet som borde vara akilleshälen som i dom flesta bärbara datorer. I min nuvarande stationära dator så sitter ett HIS RADEON 4830 Iceq 4 och jag skulle vilja påstå att det kortet klarar CS:GO.

Så mycket bättre än det här priset är nog svårt att hitta men ska jag ändå lägga ut pengar på en bärbar dator så vill jag ändå kunna spela på den utan att det laggar allt för mycket.

Tack på förhand!

Drar du ner på grafikinställningarna så ska det inte vara några problem

Permalänk
Medlem

Här kan man se vad man kan spela på en 630M och med vilken grafik:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.h...

Den klarar faktiskt mer än man tror.