Roliga blocket annonser.

Permalänk
Medlem

Roliga blocket annonser.

Datorer och dylikt som har överpriser.

Börjar med den här: http://www.blocket.se/orebro/Bra_dator_42215174.htm?ca=10&w=3

Permalänk

Ehm... Ja fattar inte riktigt meningen med den här tråden.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk

Finns det inte redan ett par såna här trådar? Har för mig att jag såg nästan exakt en sån här tråd för några månader sen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Datorer och dylikt som har överpriser.

Börjar med den här: http://www.blocket.se/orebro/Bra_dator_42215174.htm?ca=10&w=3

Ja det var nog det största överpris jag sett, nypris för en flera år gammal begagnad dator.

Dock tror jag inte detta är rätt forum.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Wow, nästan så man ska dra iväg ett mail och fråga om han är frisk i huvudet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

eyyy man fick ju med TANGENTBORD OCH MUS!!!!Köp dirr alla som behöver en ny dator...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thexps:

Wow, nästan så man ska dra iväg ett mail och fråga om han är frisk i huvudet

Skickades från m.sweclockers.com

Säljaren är ju bevisligen för feg för att stå för priset. Skriver upp nr men vill bara ta emot SMS. Ett samtal lär skrämma skiten ur honom.

Permalänk
Medlem

skulle vara roligt om någon skulle ringa honom och sen lägga upp det

Permalänk
Medlem

Ja priset var ju kanske lite att ta i...
Om det är någon som är villig att konfrontera annonsören och ifrågasätta priset får denne gärna göra det och lägga upp resultatet här.

Permalänk

Dumt att hänga ut honom här, vad man än tycker.
Finns ett bra mycket forum för det.

The very best of blocket.
Rekomenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffins:

skulle vara roligt om någon skulle ringa honom och sen lägga upp det

har du inga luffarslagsmål eller nått att filma?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att denna tråden redan dansar farligt nära gränsen för vad som är accepterat enligt PUL?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Direkt rolig är annonsen inte. Mer sorglig. Bättre att gå med i Blockets facebook-grupp. De brukar lista en del roliga annonser. Ska även finnas (eller fanns iaf) en hemsida som listar dessa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är det bara jag som känner att denna tråden redan dansar farligt nära gränsen för vad som är accepterat enligt PUL?

Hur kan det vara emot pul?

Det är väl det personen själv som har godkänt det om att lägga ut sitt namn och nummer på blocket?

Skrivet av Perrablerra:

Direkt rolig är annonsen inte. Mer sorglig. Bättre att gå med i Blockets facebook-grupp. De brukar lista en del roliga annonser. Ska även finnas (eller fanns iaf) en hemsida som listar dessa.

http://www.bestofblocket.se/ antar jag att du menar.

Permalänk
99:e percentilen

Vad klagar ni på? Datorn har ju 1,00 hårddiskar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Vad klagar ni på? Datorn har ju 1,00 hårddiskar.

Skulle behöva en dator med 1,28 hårddiskar, någon som vet vart man får tag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Human_Metal:

Skulle behöva en dator med 1,28 hårddiskar, någon som vet vart man får tag det?

Tyvärr men jag har en halv. du kan få den, såga av en bit o limma fast så har du 1,28

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=404866 gillar pris utvecklingen, men nu får man ju skärm, tangentbord och även en mus med också....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Den här känns väl ganska överprisad även om det är en "supersnabb dator"

http://www.blocket.se/goteborg/8_karnig_supersnabb_PC__imac_alubody_41696289.htm?ca=10&w=3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

"Ny pris att bygga ligger på ca 15000 kr". Jag undrar verkligen var han har kollat priserna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hraf:

"Ny pris att bygga ligger på ca 15000 kr". Jag undrar verkligen var han har kollat priserna.

grafikkort: nvidia geforce gt9600 1GB ram haha fy fan vad jag grava testa spela Crysis 2 metro eller något annat spel på högsta i 1080p GL HF xd

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Geeks
SweClockers

ÖÄ-tråd.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015