Permalänk
Medlem

HTPC med Asus C60M1-I

Jag har funderat på en kombinerad htpc och mediaserver ett tag, men har skjutit på det av olika anledningar. Nu ska jag göra slag i saken!
(Jag har inte någon surroundanläggning just nu, men det kommer förmodligen inom ett år.)
* Musik kommer att spelas i flac, med winamp.
* Filmer kommer att spelas i mkv (med 5.1 ljud), med MPC-HC tillsammans med madVR.
* Bilder och andra filer som man samlat på sig, kommer sparas här oxå.

Moderkortet: Asus C60M1-I
Billig! Har integrerad cpu på 1.0GHz. Behöver man bättre?

Grafikkort: Zotac GeForce GT 640 Zone Edition
Vad tror ni om detta? Jag fastnade för det just pga anandtechs recension.

Så... vad tror ni om dessa grejjer?

Permalänk
Medlem

Ytterligare fråga...

Spelar det någon roll hur många utgångar grafikkortet klarar av (typ 5.1)?
Jag kommer säkert att ha 7.1 kanske även 9.1 i framtiden. Kommer HTPC´n (med detta grafikkort) då begränsa eller kommer den bara skicka vidare signalen, så att AV-recivern bestämmer hur många högtalare som kan användas?

Permalänk
Medlem

Skippa grafikkortet och gå upp till E-450 istället.
Ljudströmmen skickas oförvanskad till receivern som skickar ljud till rätt högtalare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Skippa grafikkortet och gå upp till E-450 istället.
Ljudströmmen skickas oförvanskad till receivern som skickar ljud till rätt högtalare.

Eller: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2154732&view=m

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag funderar på e-450 och om inte det funkar som jag vill, så kompletterar ja med ett grafikkort.
Listan som du (sj6) gjorde är prisvärd, dock drar den för mycket ström. (datorn kommer att användas som en htpc + mediadator och ska då vara på när vi är hemma.)

Dessa grejer har ja nu:
5hhd
Fractal Design Define R3 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambroo:

Jag funderar på e-450 och om inte det funkar som jag vill, så kompletterar ja med ett grafikkort.
Listan som du (sj6) gjorde är prisvärd, dock drar den för mycket ström. (datorn kommer att användas som en htpc + mediadator och ska då vara på när vi är hemma.)

Dessa grejer har ja nu:
5hhd
Fractal Design Define R3 chassi

Ah, tänkte inte på strömförbrukningen!

Då är E-450 vägen att gå, jag har gamla E-350 och den har det jobbigt med dåligt decodade fullHD-filmer. Detta skall vara årgärdat med E-450.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold