Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Spelhuset Ubisofts vd Yves Guillemot uppger i en intervju att endast några enstaka procent väljer att betala för PC-spel. Den stora majoriteten är pirater.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen stämma? För det är SJUUUKT mycket!!!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

vilken klåpare, tar fan illa upp personligen nu trots att jag köper ALLA mina spel! kan ju inte stämma alls...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Permalänk
Medlem

Soft att mer eller mindre tillhöra dem 5-7%.. Men känns ju lite som att han tar siffror ur luften.
Och så vill dem ändå lansera en egen "Steam Killer"..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Kanske dags att sluta köpa spel legalt då, man vill ju inte vara minoritet.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det låter som bullshit!!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tur man inte spelar alls!!

Visa signatur

[i7 930@3,7] [Corsair H70] [1x500GB] [4x1TB] [1x1,5TB] [GA-X58A-UD3R][Corsair 6GB 1333MHz] [Win7x64 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Ubisoft är idioter, inga nyheter där.

Permalänk
Medlem

LÖGN, FÖRBANNADE LÖGN OCH STATISTIK.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Det låter som om att de fabricerar siffror enligt Hollywood-modellen. "Vi beräknar att vi bara säljer 5% av vad som är möjligt. Vi förlorar alltså oändligt med pengar".

Vad baserar de sina uppgifter på?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Släpper Ubisoft sina spel på Steam? Annars få de skylla sig själva.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Det låter otroligt lite. Något som vore intressant att veta, är hur de fick fram siffrorna.

Permalänk
Medlem

Vilken tomte, om de skulle sälja så få kopior skulle inget av deras spelprojekt generera vinst..

Permalänk
Medlem

Skitsnack! Ubisoft och deras lögner

Permalänk
Medlem

Dummaste jag har hört.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sluta gör skitspel så kanske folk börjar betala för dom.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

Hahaha sikken pajas, hur förklarar han alla som köper spel för att spela online etc?

Permalänk
Medlem

O vad för bevis har du, herr Guillemot??

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

jag är inte förvånad om han har rätt i det han säger (även om det låter extremt högt), men alla utvecklare/utgivare har ju samma problem.

Skillnaden mellan UBI och resten, exempelvis EA, Valve och Activision, är hur de når ut till de som faktiskt betalar. Säga vad man vill om Call of Duty, men de släpps samma dag som konsolversionerna, och rent tekniskt fungerar de oftast bra. Hur står säg EA's Battlefield 3 på PC mot konsolversionerna? Mycket bättre. Och Valve som är hela PC marknadens kärleksobjekt. De erbjuder något som gör att de som faktiskt betalar för sig på PC känner att de får ut ett värde

UBI å andra sidan straffar alla till höger och vänster: PC versionen släpps i princip alltid senare än konsol, ofta handlar det om minimala portar med tekniska problem, och så var det ju det där med DRM som ibland gör att de som betalar inte ens kan spela. Så om UBI har 10 miljoner spelare, under 1 miljon köper spelen, så kanske de andra lyckas locka 30 miljoner spelare men samtidigt 3 miljoner som köper

UBI har valt kollektiv bestraffning istället för morötter, och när det slår emot dem går de ut med den här typen av uttalanden

Permalänk
Medlem

Som vanligt är ju allt Ubisoft spottar ur sig hämtat från röven, inklusive samtliga deras titlar sen 2008.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

och ändå går BF3 med enorma vinster etc? håll keft tbh

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

De kan ju skriva bättre spel så kanske folk delar med sig av pengar.

Permalänk
Medlem

90 % av vissa appar till mobiltelefoner är piratkopierade (där är det tekniskt enkelt att undersöka saken), att det skulel vara samma på PC-plattformen förvånar mig föga. Dock gäller ju detta endast ett urval av spel och några generella samband tror jag knappast att en kan dra.

Källa:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.424698/apple-vill-stoppa-pira...

Visa signatur

citera!

Permalänk

men vafan pressa in en digtal downlad- tex gog, stem orgin uplay, bnet osv som röstnings alternativ...
för övrigt tror jag siffrorna kommer ur hans egna röv...låt gå för att dom är höga siffrorna men riktigt så illa tror jag inte att det är...ja jag skrev tror jag slängde inte ut några påhittade siffror.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen vilja se på källan till hans siffror. Skulle gissa på att han ingen har dock.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

han har väll inte fått ihop pengar till sin ögrupp i dubai så då skyller han det på att folk piratar istället..

§1 Skärpning!
Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Om Ubisoft inte hade sitt drakoniska DRM så tvekar jag inte på att piratandelen skulle minska med 20-30 procentenheter. Många piratar och det anser jag också är fel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Om det inte släpptes så mycket skitspel som ändå kostar 500+ så kanske fler skulle betala
Jag köper de spel jag tycker känns värda pengarna och eftersom alla har slutat med demo's så kan man inte längre testa spel om man känner sig osäker på om det är värt pengarna eller inte. Därför (tror jag) tankar folk ner spelen istället och sedan blir det aldrig av att man köper det. Men det kanske är det företagen vill, att man köper grisen i säcken och blir besviken, men då har de redan fått sina pengar så då är det skit samma för dem.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Blir fan sur när jag läser sånt bullshit! se på steam hur många users betalar inte för sig där? jo alla... jävla nötter... om de gjorde bra spel kanske någon skulle betala pengar för dem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200