Permalänk

Skulptering

En dinosaurie gjord på ca 1 timme den är inte färdig men jag är inte duktig eftersom det är den andra skulpturen jag gjort den första var en dödskalle med något som inte ens kan kallas för lera utan snarare något man använder för att trycka ut olika former = groteskt dåligt

Skulptering

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fint, men skulle nog uppskattas om det var mer än 1 bild.

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder pl0xz

Permalänk
Medlem

Vad gör detta galleri på sweclockers? Lägg upp det på www.jagtyckeromvitadinosaurier.se

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Vad gör detta galleri på sweclockers? Lägg upp det på www.jagtyckeromvitadinosaurier.se

Vad gör din strandstero på sweclockers hör inte den hemma på något ljud forum? Lek inte mini mod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vad gör din strandstero på sweclockers hör inte den hemma på något ljud forum? Lek inte mini mod

Den har iallfall mer elektronik i sig än detta galleriet! Välkommen till sweclokers där man kan lägga upp bilder på hästar och få full pott!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Avstängd

Gör frän !

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Den har iallfall mer elektronik i sig än detta galleriet! Välkommen till sweclokers där man kan lägga upp bilder på hästar och få full pott!

Men bara för att den har elektronik i sig betyder det väl inte att den lämpar sig bättre på detta forum? Jag tycker själv ett detta galleri kanske inte har så mycket med "Dator-Forumet" att göra, men det har väl inte din "Strand"-stereo heller?

Jag tänker inte klaga på galleriet mer än att jag vill se fler bilder snyggt jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Den har iallfall mer elektronik i sig än detta galleriet! Välkommen till sweclokers där man kan lägga upp bilder på hästar och få full pott!

Verkligen exakt som roobi skrev, Så du anser att jag kan lägga upp bilder på min värmepump? den har jö elektronik i sig

Permalänk
Medlem

Lägg ner skitsnacket, har sett datorgallerier som är mindre intressanta än denna skulptur.

Bra jobbat! Mer bilder.

Permalänk
Medlem

Inför åldersgräns här inne för f*n!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Riktigt nice du har talang!

Permalänk
Medlem

hur har du gjort skultpuren? det skulle vara intressant att veta lite mer

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk

kanske lite mer bilder typ framifrån o från andra sidan o baksidan hade vart fint o se.. gör lite mer forskning på den dinosauren o kolla på bilder. fortsätter du så här kommer du nog bli grym-. men den va grym faktist.. .

Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Om man får vara lite kritisk så ser det ut som att tungan kommer från halsen, borde den inte sitta mer mot framsidan av underkäken? Är dock ingen expert på dinosauriers anatomi eller konstnärligt lagd(kan knappt rita en streckgubbe) de är dock något med tungan som stör mig, men de kanske är hur bilden är tagen också.
7/10 får du av mig.
Smeta på lite färg på den sen också och lägg upp fler bilder.

Permalänk
Medlem

Snyggt, riktigt imponerande för andra gången.
Dock, posta gärna beskrivning om tillvägagångssätt och fler bilder.

Permalänk

Ojj jag har inte ens sett att jag fått kommentarer på bilden vad kul att de flesta tyckte om den i alla fall. Som sagt jag är en nybörjare detta är min andra skulptur ever och den är inte klar. Detta jag gjort är bara grova drag så tex att fixa tänder och fixa tunga och fixa käkar och fixa det för stora ögat osv kommer nog komma så småningom, problemet är bara att jag är sjuk och inte klarar av att göra det, det jag skulpterat där är 1 timme totalt ca 15 minuter åt gången utspridda över 1 år tyvärr tråkigt men sant jag önskar jag kunde göra klart den eftersom jag vill få den klar och kunna måla den och allt.

Jag har visat den till vänner och de tyckte också om den men mina kompisar sa att äsch du behöver inte göra klart den skulptera en hydralisk från starcraft istället så vi får se vad jag skulpterar när jag väl kan men vill så klart få klart den men vet inte vilket som hinner komma först hydralisk eller dinosaurie.

Jag uppskattar all kritik och alla kommentarer, alla tips är välkomna vad gäller allt jag gör.

Jag visste inte ens att jag kunde skulptera bara tog och prövade med lite lera och det visade sig funka det var därför jag bestämde mig för att göra en dino efter det. Tekniker jag använder är bara eget påhitt har som sagt ingen utbildning inom det eller liknande. Men antingen formar jag lera med händerna, eller så skär jag bort delar med skalpell eller så lägger jag till lera där det behövs läggas till.

verktyg jag använder är en skalpell och en smörkniv ( det var det enda som fanns till hands här hemma )

tack för alla kommentarer skriv flera gärna

Permalänk
Medlem

bra jobbat! men som de andra säger, mer bilder!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...