Apples börsvärde slår historiskt rekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Så synd, det funkar bra på dem jag testat... Inte en enda krasch. Sen verkar det som det funkar bättre på laptops av någon anledning...

Jadu, jag ser överallt gamers som hoppas på det och Valve säger själva att mer kommer, dom vet att det är mängder av gamers som gärna byter till Linux.
Som dom sa, W8 är en katastrof pga Metro osv. Folk gillar det helt enkelt inte (dom flesta iaf) och nu satsar dom på Ubuntu.
Jag antar att folk bara inte vill köpa en Macdator för 18k för att spela spel som funkar lika bra på en 7-9k Windows-PC, eller vad tror du?

Jag hade stationär Dell, min pappa har en Asus UL30VT.. (kan namnet utantill efter allt googlande)..

Även fast Steam släpps till Linux gör det inte automatiskt att folk börjar utveckla för Linux och Windows.. man kommer inte porta alla spel som finns till Windows till Linux, det kostar för mycket, och antalet man kommer nå till Linux är otroligt liten..

Finns fortfarande andra företag som inte är kopplade till Steam, tex EA osv..

Så gå över till Linux för att kunna spela spel som finns till Steam istället för att vara kvar på Windows och kunna spela allt?

Nej, Steam på Linux tror jag inte kommer vara någon "game-changer"..

Och har aldrig sagt att Apple tillverkar spelmaskiner, även om min MacBook Pro ifrån 2011 klarar BF3 på high..
Apple riktar sig till professionella användare (därav "pro").. MacMini är för mindre uppgifter, och iMac är för personligare uppgifter, som photoredigering och filmredigering i mindre skala och kanske en del spel..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Avsaknaden av Adobe-programmen är en anledning varför jag inte kunde använda Ubuntu på min laptop.

Gimp

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Den datorn jag hade har fullt stöd i Ubuntu, men jävlar va buggit i princip alla program var..

gEdit åt minne efter ha varit igång i 24 timmar, Gnome krasha, skype bugga ur totalt, och inte på tal om tint2..

Min pappa körde Fedora och xUbuntu ett tag, men det gick inte, nu kör han helt iPad istället.. datorn ligger på "lagning" hemma hos mig..

Dom programmen jag kör nu i OS X har aldrig krashat på ungefär ett år. (vad jag kan minnas!)

Sådant tenderar ju dock att variera. Den Macbook Pro som finns i hushållet krashade fler gånger (3) på ett halvår, pga de medföljande programmen, än min hembyggda, stationära PC gjort på tre år. Det betyder ju dock inte att OS X ska ses som ett instabilt system överlag, även om jag förväntat mig mer på ett sätt då Apple fixat ihop allt i datorn (fast på ett annat sätt inte då jag inte har så mycket till övers för fabriksbyggda datorer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Sådant tenderar ju dock att variera. Den Macbook Pro som finns i hushållet krashade fler gånger (3) på ett halvår, pga de medföljande programmen, än min hembyggda, stationära PC gjort på tre år. Det betyder ju dock inte att OS X ska ses som ett instabilt system överlag, även om jag förväntat mig mer på ett sätt då Apple fixat ihop allt i datorn (fast på ett annat sätt inte då jag inte har så mycket till övers för fabriksbyggda datorer).

När jag var noob fick jag min MacBook att krasha, jag installerade MASSA skit osv..
Då fick jag några kernel paniks, tills jag installerade om och gjorde rätt.. sen dess har jag typ fått 1 kernel panik pga Photoshop CS4..

Allt varierar som du säger, men SBS brukar vara största problemet ^^

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

deras kommande iphone lär heta iphone 5(s?) och kosta 1200€ och har samma funktioner exakt som gamla, förutom uppdaterad hårdvara som är sämre än andriods mobiler, som finns tilllgänglia för halva summan.

Hej!
du har fel på så många vis, förstå gärna det roliga och samtidigt tragiska.

Apples nya telefon kommer förmodligen heta något mycket revolutionerande, typ "phone". Den kommer kosta ca 5-6sammanbrott pga övertidsjobb för att betala spektaklet. Däremot kommer det komma ett nytt snyggare äpple på telefonen som alla skal-tillverkare kommer visa med sina fantastiska skal när dom gör ett litet hål för äpplet så alla kan se att ägaren "är med i klubben" så att säga. Alla fåren kommer sätta sig på väntelistor och autogiro på alla nya prylar som har "fräschare äpplen" än det dom har, fast dom redan köpt en ny precis, det gör inget!

Nu till något mer allvarligt. "androids" som du kallar det, gör inte mobiler. Android är ett operativsystem som finns i olika tillverkares telefoner och har inget med tillverkaren att göra i grunden, utan är något som flera tillverkare använder. Lite som Windows i datorer kan man säga.

Med just denhär mentaliteten så är inte längre apples produkter bara prylar, utan en symbol, ett enkelt uttryck för socialt missanpassade individer. Som Omega klockor, Gucci handväskor eller kanske bara stekande på stureplan. Det är samma tänk som går ner i apples närvaro och därav så har man råd att betala lite extra.

Ska man vara arg och hata på apple? Nja.. jag är bara arg för att jag inte lyckats lika bra som steve!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

När jag var noob fick jag min MacBook att krasha, jag installerade MASSA skit osv..
Då fick jag några kernel paniks, tills jag installerade om och gjorde rätt.. sen dess har jag typ fått 1 kernel panik pga Photoshop CS4..

Allt varierar som du säger, men SBS brukar vara största problemet ^^

MBP:n hade inte något som helst tredjepartsprogram på sig första gången den kraschade. Det enda den har är VLC-player, Office-sviten och Chrome (om jag inte glömt något, det är inte min egen dator). Det var alltså helt vanligt användande av medföljande program som fick den att krascha, och de flesta gångerna har tyvärr hela systemet frusit totalt.

Min stationära PC har dock tonvis med tredjepartsprogramvara. Jag har dock inte haft några problem alls eftersom jag vet vad jag sysslar med.

Överlag håller jag med dig om att SBS är det största problemet (och den största säkerhetsriken, oavsett OS), men i det här fallet har MBP:n bara strulat ändå. Dock lär det inte vara något hårdvarufel då problemen varit varierande och inte konstanta. Dock har det inte varit jättemycket problem, men det har som sagt hänt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flux69:

Fast Apple gör mer än iPhones, börsvärdet inkluderar alla deras produkter, bara Android fans som vägrar se det tydligen, är som att jag skulle påstå att Samsung gör ju bara mobiler som alla heter något med Galaxy och helt förbise att de gör brödrostar, dammsugare, kylskåp, TV, datorer....you name it
Trots hela den arsenal med prylar de gör så är t.o.m deras börsvärde under en tredjedel lägre än Apple's
Skickades från m.sweclockers.com

Jo det saknas ett antal företag på den listan. Jag tror att problemet ligger i att det är olika bokföringsregler i olika länder och en del redovisar då så pass lite så att det inte går att få med dem i sådana listor.

Edit: För övrigt är jag tämligen glad över min blankning som jag skrev om igår. Apple -6,69 dollar hittills idag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rawet:

Är en klen ersättare till Photoshop och helt oanvändbar ersättare till Indesign, Illustrator, Acrobat Pro och Premiere för att nämna några populära program från deras Creative Suite. Nu ska väl iof Photoshop fungera hyfsat i Wine eftersom de prioriterar det men vad jag hört är stödet för resten lite tveksamt. Känns för övrigt lite meningslöst att sitta med ett emuleringslager (ja jag vet, Wine är inte en emulator) mellan program och OS när det ändå handlar om så tunga program. Linux verkar vara bättre för de som är kreativa när det kommer till programmering men all form av grafik, musik och video-produktion är de hopplöst efter på.

Antar att det beror på att det är en för liten marknad för de stora kommersiella programmen och att det är för stora och komplicerade projekt för opensource.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jag hade stationär Dell, min pappa har en Asus UL30VT.. (kan namnet utantill efter allt googlande)..
Även fast Steam släpps till Linux gör det inte automatiskt att folk börjar utveckla för Linux och Windows.. man kommer inte porta alla spel som finns till Windows till Linux, det kostar för mycket, och antalet man kommer nå till Linux är otroligt liten..
Finns fortfarande andra företag som inte är kopplade till Steam, tex EA osv..
Så gå över till Linux för att kunna spela spel som finns till Steam istället för att vara kvar på Windows och kunna spela allt?
Nej, Steam på Linux tror jag inte kommer vara någon "game-changer"..
Och har aldrig sagt att Apple tillverkar spelmaskiner, även om min MacBook Pro ifrån 2011 klarar BF3 på high..
Apple riktar sig till professionella användare (därav "pro").. MacMini är för mindre uppgifter, och iMac är för personligare uppgifter, som photoredigering och filmredigering i mindre skala och kanske en del spel..

Om det blir ännu fler Linux användare (det blir ju fler och fler) pga fler spel dit så kommer utvecklare att börja med.
Jag har sett en del företag har sagt att om något/några år kommer du förmodligen göra spel till dom flesta OS, alltså Ubuntu, Windows och OSX.

Att din Macbook klarar BF3 är inte förvånande, det borde dom klara, minst för det priset.
Om nu Apple riktar sig till "pro's" så misslyckas dom totalt. Det borde komma med liiite kraftigare grejer i, sen borde dom uppdatera hårdvara lite oftare, 1 gång varannat år eller hur dom nu gör, är för sällan. Dom säljer tex forfarande Mac Mini som är över 1 år(?) gammal för samma pris som när den var helt ny och redan då var hårdvaran gammal.

Men om man verkligen gillar OSet kan jag förstå, dock skulle jag nog själv byggt en istället om jag behövt en för redigering mm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Evil Peter:

Det enda den har är VLC-player, Office-sviten och Chrome (om jag inte glömt något, det är inte min egen dator).

Var inte chrome lite känt för att kunna krascha ett tag (jag tror att de har löst det nu)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Var inte chrome lite känt för att kunna krascha ett tag (jag tror att de har löst det nu)?

Det är dock inget jag upplevt på Macen. Det kan säkert stämma men inget jag kan beskylla någon för själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Android är större än iPhone / iOS. Så din Coola teori går inte igenom.

Det är snarare Applefantaster som klagar på att vissa är inte gillar Apple produkter, och därför kallas man haters.

Och dom som inte gillar Apple produkter behöver ju inte kommentera så fort det handlar om Apple!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Är en klen ersättare till Photoshop och helt oanvändbar ersättare till Indesign, Illustrator, Acrobat Pro och Premiere för att nämna några populära program från deras Creative Suite. Nu ska väl iof Photoshop fungera hyfsat i Wine eftersom de prioriterar det men vad jag hört är stödet för resten lite tveksamt. Känns för övrigt lite meningslöst att sitta med ett emuleringslager (ja jag vet, Wine är inte en emulator) mellan program och OS när det ändå handlar om så tunga program. Linux verkar vara bättre för de som är kreativa när det kommer till programmering men all form av grafik, musik och video-produktion är de hopplöst efter på.

Antar att det beror på att det är en för liten marknad för de stora kommersiella programmen och att det är för stora och komplicerade projekt för opensource.

Tror du missuppfattade ironin i inlägget själv har jag gått över till Pixelmator..

Skrivet av Waowt:

Om det blir ännu fler Linux användare (det blir ju fler och fler) pga fler spel dit så kommer utvecklare att börja med.
Jag har sett en del företag har sagt att om något/några år kommer du förmodligen göra spel till dom flesta OS, alltså Ubuntu, Windows och OSX.

Att din Macbook klarar BF3 är inte förvånande, det borde dom klara, minst för det priset.
Om nu Apple riktar sig till "pro's" så misslyckas dom totalt. Det borde komma med liiite kraftigare grejer i, sen borde dom uppdatera hårdvara lite oftare, 1 gång varannat år eller hur dom nu gör, är för sällan. Dom säljer tex forfarande Mac Mini som är över 1 år(?) gammal för samma pris som när den var helt ny och redan då var hårdvaran gammal.

Men om man verkligen gillar OSet kan jag förstå, dock skulle jag nog själv byggt en istället om jag behövt en för redigering mm.

Det är klart att fler kommer komma utveckla för Linux iom att dom tar marknadsdelar, men tror inte Linux kommer bli nått stort spel OS, kan mycket väl ha fel att det slår igenom om ett par år, men jag tror inte det iaf

Apple har lyckats? man behöver inte den värsta och nyaste datorn bara för att man är en "professionell användare", med Apples mjukvara (som är den bästa på marknaden i princip, tänker nu på Logic och Final Cut) så kan Apple själva hålla koll på sin egna hårdvara och mjukvara och optimera den så pass bra att allt känner sig fräscht..

Dessutom håller dem flesta datorerna måttet i flera år, pga det är så pass bra hårdvara.. tror inte fler skulle använda Apple om dom släppte ny hårdvara varje halvår.

Men visst, en del produkter uppdaterar inte Apple allt för ofta, men som sagt, deras produkter håller sig fräscha.. fick nyligen en MacMini på jobbet som jag använder, och den är faktiskt imponerande bra..

För gamers är Mac's inget alternativ..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Fast nu sa han ju Android, så jag tar för givet att han jämför med Apples konkurrerande mobil OS och inget annat.

fast det handlar ju om börsvärdet och det inkluderar hela Apple och inte bara iPhone

Skrivet av leafbranch:

Fast enligt statistik så kraschar iOS appar fler gånger än Android appar. Så jag vet inte om det är så lägligt att ge iOS cred för att ha bättre stabilitetän Android.

http://www.gsmarena.com/ios_apps_crash_more_often_than_androi...

Fast du har inte läst igenom varför va? Läs då detta http://www.idg.se/2.1085/1.430856/darfor-kraschar-appar-for-i...
Det är inget som egentligen har med iOS att göra utam att skaparen av appen i fråga inte gjort den uppdatering som krävdes för de nya iOS som kom då, inget som Apple kan påverka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Ser man till de vinster som Apple gör så är aktien i dagsläget i allra högsta grad rimligt värderad. Eller var anser du att en "verklighetsanpassad nivå" bör ligga i Apples fall? Gör en analys som beror på Apples vinster de senaste åren och deras förmåga att ta fram nya säljande produkter.

Är nog övertron på Apple och deras förmåga att skapa säljande produkter som i slutligen kommer att få deras aktie att tappa i värde tills den hamnar på en rimligare nivå. Orimliga förväntningar på mirakel efter mirakel brukar ha den effekten.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Säker på att den dära listan stämmer kändes konstigt att apple var "rikare" än samsung för dom gör ju mycket mer saker allt från Kylskåp till Datorer?

Det stämmer att samsung har fler områden än apple, dock så betyder det inte att alla delar är med på den lista då det kan vara dotterbolag men som ändå är i samma koncern. Om du söker på samsung så får du upp 8 träffar som troligtvis då är hela koncernen.

Men om du lyckats hitta en mer trovärdig lista så är jag inte den som kan erkänna att jag har ett fel.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Tja för att citera vad du själv skrev då "Grattis! Du är ett levande bevis på att Androidfjollor aldrig kommer kunna tas på allvar när det kommer till argumentation." jag vet inte men du säger att "androidfjollor" aldrig kommer kunna tas på allvar och hänvisar till personene du quota som om han var nån som tillhör majoriteten. Sedan vet jag inte hur du kan skämmas över en produkt pågrund av hur folk i denna tråden bashar varandra har du verkligen inget eget tänkande där du kan bilda en uppfattning av produkten i sig och inte hur en väldigt liten mängd av dess användarbas beter sig?

"Däremot så känner jag mig mer villig att försvara Apple i detta fall då det uppenbarligen är på den sidan som mest vettigt folk finns."

Ursäkta? Du känner dig mer villig att försvara Apple för hur deras användarbas är? O.o Är du seriös? Först och främst, Apples användarbas vet jag inte om jag kan kalla vettigt, iaf inte den hängivna sidan av användarbasen då den är sjukligt trångsynt och ser inget annat än Apple och tror att dom är bättre än alla andra bara för att dom äger en eller flera Apple produkter.

"Som ni håller på så skäms jag över att äga en Androidprodukt."
Med den quoten så borde jag nästan använda din bild mot dig ännu en gång...

Jag anser att någon som inte kan acceptera en annan människas val utan ständigt måste tracka ner på deras beslut, få dom att känna sig dum i huvudet och få det att låta som att deras egna val är det enda rätta gör en person till en riktig fjolla. Det finns inte bara Androidfjollor utan även Applefjollor, men dessa två "grupper" fjollar på olika sätt. Som jag nämnde tidigare så flockar sig Androidfjollor i nyheter om Apple, det spelar ingen roll vad det handlar om utan det ska tjafsas, men det är sällan tvärtom, att Applefjollor börjar tjafsa, i alla fall här på Sweclockers. Jag är inget större fan av Applefjollor som köar för att få första produkten och som vägrar se fördelar i andra produkter, men dessa brukar mest bara vara arrogant och inte påflugen som Androidfjollorna som ständigt ska tjafsa, och av denna anledning så försvarar jag hellre Apple communityn.

Jag skäms inte för produkten i sig, men jag skäms över att vara en del av en community som beter sig som en flock högljudda apor. Inbitna Appleanvändare må vara trångsynta, men dom gör ungefär lika mycket skada som tjuren Ferdinand.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Det är mycket bla bla bla här och just nu verkar alla gått från att vara teknikexperter till börsanalytiker...alltid lika roande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag anser att någon som inte kan acceptera en annan människas val utan ständigt måste tracka ner på deras beslut, få dom att känna sig dum i huvudet och få det att låta som att deras egna val är det enda rätta gör en person till en riktig fjolla. Det finns inte bara Androidfjollor utan även Applefjollor, men dessa två "grupper" fjollar på olika sätt. Som jag nämnde tidigare så flockar sig Androidfjollor i nyheter om Apple, det spelar ingen roll vad det handlar om utan det ska tjafsas, men det är sällan tvärtom, att Applefjollor börjar tjafsa, i alla fall här på Sweclockers. Jag är inget större fan av Applefjollor som köar för att få första produkten och som vägrar se fördelar i andra produkter, men dessa brukar mest bara vara arrogant och inte påflugen som Androidfjollorna som ständigt ska tjafsa, och av denna anledning så försvarar jag hellre Apple communityn.

Jag skäms inte för produkten i sig, men jag skäms över att vara en del av en community som beter sig som en flock högljudda apor. Inbitna Appleanvändare må vara trångsynta, men dom gör ungefär lika mycket skada som tjuren Ferdinand.

Är det konstigt att här inte är mycket Applefantaster som skriker runt i trådarna då det är bra mycket mer Apple nyheter än vad här är Android nyheter, vissa Applefantaster är bra lika goda kålsupare som vissa Androidfantaster men det kanske är svårt för dig att förstå, ta en titt på engadget nån gång och se hur mycket Applefantasterna skriker och har sig på allting så fort det raporteras om Android relaterat material. Det jag stör mig på mest är att du använder Androidfjollor som om alla som håller på med Android eller skriver om Android vore sånna. Som jag sa tidigare, dra inte alla över samma kant bara för vad en person skriver. Men som sagt, engadget, kolla sidan se hur mycket galla Applefolket där skriker ut sig på Android, det är totalt tvärtom mot vad det är här oftast.

Sedan måste jag säga att Android communityn är riktigt trevlig, testa att kolla runt lite på XDA som är dedikerat till Android och se vad folk skriver där, finns en del vettiga ämnen där Apple tas upp och där det inte bara är en jävla massa skit kastat mot dom.

Permalänk
Medlem

Den som säger att Mac OS X inte är låst har uppenbarligen inte testat och köra det på annan hårdvara.. Det är det som är nackdelen med Apple, de släpper bara sina OS till sina egna produkter. Jag vill inte vara låst till ett företag bara för jag väljer ett OS. Varesig det är på telefonen eller datorn.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Den som säger att Mac OS X inte är låst har uppenbarligen inte testat och köra det på annan hårdvara.. Det är det som är nackdelen med Apple, de släpper bara sina OS till sina egna produkter. Jag vill inte vara låst till ett företag bara för jag väljer ett OS. Varesig det är på telefonen eller datorn.

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte men min bror har haft mac laptops från skolan, tror han är inne på sin sjätte eller sjunde på 2 år, tycker mac krashar mer ofta än vad min pc har gjort sen jag byggde den för två år sedan och nej jag kan försäkra dig om att han inte misshandlar sin dator, 2 gånger har den krashat på grund av hårdvaran dom andra 4 gånger så har systemet krashat sig själv och det är Apples egna reparatörer som har skickat tillbaka orsakerna alla gånger.

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Men där har vi det som apple är kända för, istället för att låta folk göra egna program eller program som de inte har godkänt släppas så låser det ut allt.
Hur kan det då vara en fri marknad?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Destromath:

Jag vet inte men min bror har haft mac laptops från skolan, tror han är inne på sin sjätte eller sjunde på 2 år, tycker mac krashar mer ofta än vad min pc har gjort sen jag byggde den för två år sedan och nej jag kan försäkra dig om att han inte misshandlar sin dator, 2 gånger har den krashat på grund av hårdvaran dom andra 4 gånger så har systemet krashat sig själv och det är Apples egna reparatörer som har skickat tillbaka orsakerna alla gånger.

Apple har inga egna reperatörer i Sverige, bara verkstäder som Apple gokänt få ha hand om deras garantiärenden, personligen föredrar jag att göra felanmälan på deras hemsida, då kommer UPS och hämtar produkten och skickar den till Holland där Apple HAR egen personal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skogsmulletrance:

Men där har vi det som apple är kända för, istället för att låta folk göra egna program eller program som de inte har godkänt släppas så låser det ut allt.
Hur kan det då vara en fri marknad?

Hurvida det är bra eller dåligt kan diskuteras länge, jag personligen tycker det är bra, "ju fler kockar desto sämre soppa" heter det ju, något som bevisas på PC sidan då och då, mindre nu för tiden dock än för 10 år sedan, då var det riktigt kaotiskt ofta.
Jag säger som jag säger om det mesta, det är Apples produkt, de får göra hur de vill med den, ingen tvingar någon att köpa den och de vet vad det är och innebär, om folk inte gillar det är det bara att låta bli...
Jag tycker t.ex inte om AIK eller AIK's supporterklubb, jag ansöker ju inte om medlemsskap där då eller jag gillar inte Porsche, så då köper jag inte en, det är så jävla enkelt, att man bara gnäller över dem har ingen betydelse, det visar bara att man någonstans är lite avundsjuk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmulletrance:

Men där har vi det som apple är kända för, istället för att låta folk göra egna program eller program som de inte har godkänt släppas så låser det ut allt.
Hur kan det då vara en fri marknad?

1. Du kan skriva och släppa vilka program du vill till OS X. Du gör samma misstag som tusentals arga gamers världen över och blandar ihop iOS och OS X, förmodligen eftersom du inte bryr dig om att faktiskt läsa på om det du "hatar".

2. Kan du välja att köpa en dator från en annan tillverkare? Finns det konkurrens på marknaden? Ja och ja. Apple har ett monopol lika lite som Ford har ett monopol för att de är de enda som säljer bilar av märket Ford.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rawet:

***

LOL! så du tror seriöst att Linux kommer få fler användare för att Steam kommer till Linux?

Steam har funnits till OS X, och dom ända spelen vi fått är ifrån Valve.. så tror inte folk går över helt till Linux för att kunna spela Half-Life 2 och L4D2..

Eller tror du helt seriöst alla spel kommer till Linux bara för att Steam kommer till Linux?
Det är mest indie utvecklare som släpper spel till OS X, så ja, lär bli indieutvecklare till Linux också..

Tror fler går över om Photoshop kommer till Linux.

Är verkligen alla 280 Mac-spelen från Valve? Jag visste inte att Valve varit så produktiva. http://store.steampowered.com/search/?os=mac&category1=998

Du kanske verkligen menade "ända" när du skrev det? Dvs spel om bakdelar? Var det Alyx du tänkte på?

Jag tror faktiskt Linux kommer få fler användare genom att saker som Steam gör det lättare och roligare att spela.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Eller så är det just den delen som är fördelen då de hela tiden vet att det fungerar på system utan kraschar pga kass tredjepartstillverkare

Skickades från m.sweclockers.com

Nog kraschar Mac OS alltid, tro mig. Har sett det hända både en och fler ggr. Senast i förrgår när jag skulle kolla googlemaps i firefox på en imac. Fast som det är när det kommer till mac så var det ju alla andras fel och inte apples, för deras system är ju ofelbart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Nog kraschar Mac OS alltid, tro mig. Har sett det hända både en och fler ggr. Senast i förrgår när jag skulle kolla googlemaps i firefox på en imac. Fast som det är när det kommer till mac så var det ju alla andras fel och inte apples, för deras system är ju ofelbart..

Fick du en kernel panic av att kolla Google Maps i Firefox? Eller menade du att Firefox krashade?

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Är verkligen alla 280 Mac-spelen från Valve? Jag visste inte att Valve varit så produktiva. http://store.steampowered.com/search/?os=mac&category1=998

Du kanske verkligen menade "ända" när du skrev det? Dvs spel om bakdelar? Var det Alyx du tänkte på?

Jag tror faktiskt Linux kommer få fler användare genom att saker som Steam gör det lättare och roligare att spela.

Jag hade mycket väl kunnat skriva upp alla som släppt spel till Mac, men jag kände att det räckte då Valve är dom ända STORA som släpper till OS X och Windows gång på gång..

Jag har mycket svårt och tro att gamers spelar spel på två plattformar, så om du vill tex spela Left4Dead 2, skulle du starta om datorn och spela det på Linux där det troligtvis kommer lida utav prestandaproblem då drivisarna inte gör sitt jobb, eller hade du suttit kvar på Windows där det är mer stabilt och bättre framerate?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.