Permalänk

Bra trådlöst headset ?

Hallå Sweclockers!

Dags att införskaffa mig ett nytt headset och här är mina krav;
- Det skall vara trådlöst
- Det ska vara bra ljudkvalité (lyssnar ganska mycket på musik, och använder dom alltid när jag spelar FPS-spel)
- Det skall vara skönt, vill gärna klara sitta flera timmar med det på utan att få ont någonstans.
- Gärna så billigt som möjligt

Så är det någon som har något tips?
Kanske personliga erfarenheter av något bra trådlöst headset ?

Tack för svar !
Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,8 Ghz Moderkort: Asrock Extreme 4 GPU: MSI Geforce GTX 660ti PE. PSU: be quiet! Pure Power L8 630W SSD: A-DATA Premier Pro SP900 128GB. HDD: WD Caviar Blue 500GB + Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av kallecarmen:

Hallå Sweclockers!

Dags att införskaffa mig ett nytt headset och här är mina krav;
- Det skall vara trådlöst
- Det ska vara bra ljudkvalité (lyssnar ganska mycket på musik, och använder dom alltid när jag spelar FPS-spel)
- Det skall vara skönt, vill gärna klara sitta flera timmar med det på utan att få ont någonstans.
- Gärna så billigt som möjligt

Så är det någon som har något tips?
Kanske personliga erfarenheter av något bra trådlöst headset ?

Tack för svar !
Mvh

Rekomenderar Creative 3d wrath wireless headset ^^titta på recensioner så passar den dina krav^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Detta ska vara mycket bra, kanske lite dyrt jag vet inte.
http://www.inet.se/produkt/6606131/logitech-g930-gaming-heads...

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Trådlöst och bra ljud är nåt som ej går att kombinera med dagens teknik då denna komprimerar allt ljud åt helvete för mycket för att det ska vara i närheten av bra ljud.
Så med andra ord är det sladd som gäller heller välja sämre ljud med trådlöst.

Fast å andra sidan så är ju majoriteten av dagens ungdomar förstörda med mp3 och tycker komprimerat skit låter bättre än okomprimerat så det beror ju på om du gillar komprimerat mer än okomprimerat om du kan ha trådlöst.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Tack för svaren allihopa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,8 Ghz Moderkort: Asrock Extreme 4 GPU: MSI Geforce GTX 660ti PE. PSU: be quiet! Pure Power L8 630W SSD: A-DATA Premier Pro SP900 128GB. HDD: WD Caviar Blue 500GB + Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk

Köp ett corsair vengeance 2000 det är trådlöst och ganska bra enligt mig nu har jag ju inte världens högaste krav heller men det klassar iallafall ut siberia v.2 enligt mig(-:
Kan också tilläga att jag tyckte om mit siberia och det var ganska skönt att ha på sig men tro det eller ej corsair vengeance 2000 är faktiskt skönare att ha på sig det kN bli lite varmt efter ett tag men inget allvarligt.

Permalänk
Medlem

Logitech G930

Permalänk
Medlem

kört med g930 i ca 1½år o headsetet som sådant är brilliant, lång batteritid, räckvidd, o smidigt att ha snabbknappar.
Dock är det negativa programvaran som inte fungerar helt felfritt händer att mic volym, m.m. 'resetas'. vissa 'bärbara' datorer jag använt så crashar programvaran.

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk

Fan vad många som har g930, köpte också ett för drygt ett årsen...(enligt mig bästa headsete man kan köpa.) Bra pris nu i alla fall. Klarar över 10meter (genom vägg) Brukar vara i köket. Ljudet är bra (klarar dock inte att höja bassen till max i programet...men bra bass är det. Klart ljud. (Vissa headset är dock lite bättre på att höra vart spelarna kommer i spelen. (Men fungera bra endå) Micen är bättre än alla andra headset jag haft. Slår alla mina kompisar i skype eller vent...

Enligt mina polare tycker dem att det är väldigt obekvämt, och det kan jag förstå. G930 är inte alls så skönt som tex seberia v2/v1. Men jag sover praktist taget med dem. (Ligger alltid och kolla på laptopen som är inkopplat till min tv. (som är ca 3 meter från) Då jag kan höja och sänka ljudet...Perfect! för all around/casual player.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grizzly666:

Trådlöst och bra ljud är nåt som ej går att kombinera med dagens teknik då denna komprimerar allt ljud åt helvete för mycket för att det ska vara i närheten av bra ljud.
Så med andra ord är det sladd som gäller heller välja sämre ljud med trådlöst.

Fast å andra sidan så är ju majoriteten av dagens ungdomar förstörda med mp3 och tycker komprimerat skit låter bättre än okomprimerat så det beror ju på om du gillar komprimerat mer än okomprimerat om du kan ha trådlöst.

Det är ju samma nötter som tror att 7.1 är något bra... Verkar att matten var svår i skolan. Att räkna antalet öron man har är svårt för dagens befolkning (hint: ni har 2 öron).

Permalänk
Medlem

Många som kör trådlöst
Antar att de går ladda under användning/köra med kabel? 10timmar är ju inte mycket att hurra för.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Sötast

Personligen skulle jag rekommendera Sennheiser RS-180 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=498827
"Riktigt" ljud som ett gaming headset aldrig kommer ha en chans emot.
Väger mer eller mindre inget, Du glömmer bort att du har de på huvudet då de är svala och öppna.

Det finns även dyrare, och billigare modeller beroende på vad man vill lägga ut
Troligen mitt livs bästa köp.

Skrivet av grizzly666:

Trådlöst och bra ljud är nåt som ej går att kombinera med dagens teknik då denna komprimerar allt ljud åt helvete för mycket för att det ska vara i närheten av bra ljud.
Så med andra ord är det sladd som gäller heller välja sämre ljud med trådlöst.

Fast å andra sidan så är ju majoriteten av dagens ungdomar förstörda med mp3 och tycker komprimerat skit låter bättre än okomprimerat så det beror ju på om du gillar komprimerat mer än okomprimerat om du kan ha trådlöst.

Tydligen har du aldrig hört talas om Sennheiser.
Okomprimerad, brusfri, trådlös överföring.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Personligen skulle jag rekommendera Sennheiser RS-180 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=498827
"Riktigt" ljud som ett gaming headset aldrig kommer ha en chans emot.
Väger mer eller mindre inget, Du glömmer bort att du har de på huvudet då de är svala och öppna.

Det finns även dyrare, och billigare modeller beroende på vad man vill lägga ut
Troligen mitt livs bästa köp.

Tydligen har du aldrig hört talas om Sennheiser.
Okomprimerad, brusfri, trådlös överföring.

Har sett hörlurskablar gå dyrare än de där. Inte en chans att de där har en chans mot trådade i samma prisklass.
Bra och trådlösa hörlurar går inte använda i samma mening.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tydligen har du aldrig hört talas om Sennheiser.
Okomprimerad, brusfri, trådlös överföring.

Jo det har jag och det är en reklam gimmick.
Det finns helt enkelt inte bandbredd som ens räcker halvvägs för en mono kanal i dagens trådlösa teknik.
Det kan möjligen finnas några test exemplar som fungerar i ett labb inne i en faradaybur (men då är det fortfarande inte samma trådlösa teknik som används).

Vad dom menar med okomprimerat är att dom komprimerar det mindre och med en bättre standard.
Vilket i stort sett alla andra gör med.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

De här headsetet uppnår alla dina krav..
Dock så är det kanske inte det billigaste.

Logitech G930