Skrattretande dyr dator från Mediamarkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Men de säljer den fortfarande för samma pris -_-

Mediamarkt är en jävligt stor kedja så tror inte dom har koll på minsta lilla sak i deras sortiment.

Att dom sedan inte har den kvar i lager och att det är en modell som utgått ur sortimentet borde klargöra att datorn inte längre är till salu.
Står att det finns 1 i lager men det är bara saldo fel (talar av egen erfarenhet)

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/station...

Tydligen så är denna enligt Mediamarkt värd nästan 30 000kr... Min egna dator är inte allt för långt ifrån den och gick på 15 000kr.

Överpris much?

Är la inget ovanligt att butiker tar ut stora extrasummor för sina förkonfigurerade datorer? Speciellt butiker som Mediamarkt/Elgiganten/Siba/Expert

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Herregud, kan folk sluta göra såna här trådar om alienware etc. Det finns folk som har hutlöst med pengar och tjänar ihop en sån här dator på en vecka eller två. Kan de då inte bygga datorer så lär de inte känna till t.ex inet etc och folk gillar att köpa i affär. Låt dem köpa dessa datorerna istället.

Skrivet av JesperDa:

Kan Apple ta hutlöst extra betalt så varför inte Mediamarkt med? haha

Exakt. Folk betalar lite extra för att det garanterat ska funka, går något sönder vandrar de tillbaka med hela datorn i famnen, ställer den på disken och säger "fixa den".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Dyr och dyr, vad finns det för alternativ för någon som vill ha likvärdig färdigbyggd dator som säljs av någon större firma?

Däremot tycker jag den är lite utdaterad. Liksom är man uppe i den prisklassen, ja då är det vill man ha det senaste och nog kan laga till en struntsumma för att få detta. Jag tänker på 580 grafikkortet och pyttelilla 120GB ssd.
Men detta är ju inte precis något unikt med mer "märkesdatorer".

*edit*
Som folk säger ovanför så är det en utgångde modell, konstigt då att den inte längre är prisvärd..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Vart läste du världens bästa dator någonstans? Läste men såg inget :S Sjukt överpris iallafall!

Jag var ironisk.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Herregud, kan folk sluta göra såna här trådar om alienware etc. Det finns folk som har hutlöst med pengar och tjänar ihop en sån här dator på en vecka eller två. Kan de då inte bygga datorer så lär de inte känna till t.ex inet etc och folk gillar att köpa i affär. Låt dem köpa dessa datorerna istället.

Exakt. Folk betalar lite extra för att det garanterat ska funka, går något sönder vandrar de tillbaka med hela datorn i famnen, ställer den på disken och säger "fixa den".

Betalar man 800kr för montering hos inet får man support på hela datorn på samma sätt som om man köpt den färdig.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk

Denna dator är kopplad till Heaton, första jag sänker när jag hör de namnet är cs 1.6

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Jag började garva när jag såg att det var 2 st GTX 580 i datorn. Hur kan man sälja en speldator för 30k och inte ens ha de senaste grafikkorten i burken? Tyvärr så finns det ju idioter som kommer att köpa denna datorn ändå..

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk

Elmo vem min är bättre he he.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

I västerås har media markt en rackare med två 580 för endast 40000 och då har dom prissänkt den dom senaste veckorna med över 5000. Glömde ta kort på den förra gången jag var där men den kändes ganska överprisad och som om den stått och samlat damm ett bra tag...

edit. efter jag skrev dök bilden på dreadnoght upp... kan det vara den för 45'? Känns inte helt optimal iaf...

I did what you couldn't! haha nämen jag bor i västerås också och fick upp ögonen när jag såg den så jag tog fram mobilen och fotade!

Permalänk

En gång hade de skrivit ''upp till 4096MB grafikkortsminne'' på en Acer Predator dator...

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

För det första så är ni uppenbarligen inte målgruppen. För det andra så borde ni gå och lägga er så ni orkar upp till skolan i morgon.

För det tredje så verkar ni inte ens ha den mest grundläggande förståelsen för vad det faktiskt innebär att bygga färdigkonfigurerade datorpaket långt utöver det vanliga, i små upplagor.

För det fjärde så är det givetvis olyckligt att delar av hårdvaran är utdaterad, men vad är det för dagisbarnsreaktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

http://i.imgur.com/DUil3.jpg

http://i.imgur.com/bre7M.jpg

hmm...

EDIT:

du sparar mer än 15 000:- OM du väljer t.ex Inet istället! om du väljer att montera själv & köper från olika affärer så kan du spara uppemot 20 000:- om inte lite till.. sen får vi inte glömma att den köplistan som jag visar överst innehar även 2 GTX680 som är grymt mycket bättre än exempelvis 2 st GTX580 som den från mediamarkt har.

Sen ska man komma ihåg att elmor antagligen tar mer än 790 kronor för att montera :). Sen är det ju redan överklockat när du får det så du slipper bryta garantier, något man bör ta ganska bra betalt för. Så farligt överpris är det ju alltså inte. De flesta färdiga datorer är nog mer överäprisade/prestanda än vad dessa "monster" är.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Hexacore i en "gamingdator" känns väl lite overkill, men men, har man pengarna så...
Så Elmor sitter och personligen överklockar varje ex?

Permalänk
Medlem

Då vet vi i alla fall att man kan glömma att gå till Media Markt när man ska köpa dator!

Permalänk
Medlem

Det är ju överklockningen man får betala extra för. Märkesdatorer har alltid varit dyrare än att bygga egen, Märkes-speldatorer är ännu dyrare och oftast överprisade, klart priset skenar iväg ytterligare när de är överklockade på detta viset.

Tror inte precis målgruppen är datorentusiaster som många sagt redan i denna tråden, det är nog med svårt att skriva beskrivningar på produkterna som ska passa alla kunder, speciellt när dem som skriver beskrivningarna i affärer som MediaMarkt inte bara ska hålla koll på datorer utan även mikrovågsugnar, kylskåp, tv--apparater, skrivare, dvd-spelare och kameror etc.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

I did what you couldn't! haha nämen jag bor i västerås också och fick upp ögonen när jag såg den så jag tog fram mobilen och fotade!

http://img441.imageshack.us/img441/9586/20120617193631.jpg

Jag hade betalat det, om dom hade inkluderat windows 7 ultimate ..!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För det tredje så verkar ni inte ens ha den mest grundläggande förståelsen för vad det faktiskt innebär att bygga färdigkonfigurerade datorpaket långt utöver det vanliga, i små upplagor.

En dator med samma eller bättre komponenter kostar från Inet inklusive deras byggnation och förlängda garanti 27 500kr, och Mediamarkt tar 45 000kr för samma dator, tycker du det är ett rimligt pris?

Exakt samma komponenter förutom grafikkorten som presterar bättre i datorn från Inet:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2176034/2012-08-19
http://www.heat-gaming.se/produkter?page=shop.product_details...

Permalänk
99:e percentilen

Och beskrivningen. Kunde varit skriven av en åttaåring.

Skrivet av MediaMarkt:

Extrem, överklockad gamingdator från EDGE By Heat-Gaming. Den har vattenkylning, dubbla grafikkort, en extremt kraftfull processors samt 120 GBs flashenhet för att allt ska fungera så smidigt som möjligt.

EDGE Heavy Battlecruiser är designad av en världsmästare (Emil "HeatoN" Christensen) och överklockad av en världsrekordhållare ( Jon "Elmor " Sandström). Den är ett självklart val om du vill ha en gaming-maskin som klarar av allt på högsta grafik. Vare sig du spelar Battlefield 3, Skyrim eller WoW kan du spela på Ultrainställningar och ändå ha FPS (frames per second) på klart över 60.

Den vattenkylda Sandy Bridge-E processorn har överklockats till fantastiska 4,4 GHz och alla inställningar och komponenter har gåtts igenom av Heaton och Elmor för att ge det smått fantastiska resultatet i 3D Mark Vantage på över 42 000p. Denna spelmaskin kommer bli den tunga slagkryssare du behöver för att vara på topp i alla spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

En dator med samma eller bättre komponenter kostar från Inet inklusive deras byggnation och förlängda garanti 27 500kr, och Mediamarkt tar 45 000kr för samma dator, tycker du det är ett rimligt pris?

Exakt samma komponenter förutom grafikkorten som presterar bättre i datorn från Inet:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2176034/2012-08-19
http://www.heat-gaming.se/produkter?page=shop.product_details...

Det var garanterat ett rimligt pris när det sattes. Det är ju uppenbart för vem som helst som är någorlunda insatt att dessa datorer inte byggdes ihop förra veckan. Hur länge sedan det var är det fritt fram att spekulera om, och jag kan också tycka att Mediamarkt borde justerat priset pga. detta.

I övrigt föreslår jag att du funderar över hur leverantörsavtal, vinstmarginaler, antal mellanhänder och rörelseomkostnader skiljer sig mellan Inet och en liten enmans(?)-firma som Elmor driver. Gör det och återkom. Att du inte är beredd att betala vad detta innebär i faktiska kostnader gör inte, jag poängterar, INTE priset orimligt.

Permalänk
Medlem

Hade mm-burken haft dubbla 680 så hade ju prislappen på 30 papp vart motiverad. Det e ju ingen dålig burk dock men priset är väl lite väl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni kan belasta MM för att Edge har byggt en svindyr dator? Det MM har gjort är att se till att ni kan köpa den, om ni vill.

Tror ni på allvar att datorn har köpts in för att sälja volymer? Det är ett skrytbygge och den enda anledningen till att man köper in en sådan produkt till sin butik är för att man kan, samt att det kan ha viss psykologisk effekt på eventuella köpare av lite dyrare burkar. Det kan vara lättare att köpa en dator för 15k när man vet att det finns sådana monster på marknaden.

Olegh har förstås helt rätt i allt han skriver, det kommer de flesta av er inse när ni har förstått hur saker och ting fungerar i världen. I dagsläget tar ni bara hänsyn till er själva och eran egen situation.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag fattar verkligen inte, SB-E till en gaming dator? Det är bara efterblivet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt syftet med tråden, du har hittat en gammal dator som inte är prisjusterad eller utgången....Grattis antar jag, eller?

Förövrigt tror jag inte det kom som en nyhet för många sweclockare att man kan bygga en dator billigare än man kan köpa en på MM

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Medföljande tillbehör: Bärpåse i tyg för LAN träffar/ USB-sticka...

YEY!!!

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Då ska du se datorn som står i mediamarkt i västerås.

580 sli
16gb 1600mhz
modekort/cpu minns inte riktigt
2st 120gb SSD
Antec Khuler
Sen nåt ruggigt fult chassi

för 44k

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Glad att man kan bygga sin dator själv.

Permalänk
Medlem

Med risk för starta krig, men här snackar vi onödigt dyrt: http://store.apple.com/se/configure/MD770S/A?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Med risk för starta krig, men här snackar vi onödigt dyrt: http://store.apple.com/se/configure/MD770S/A?

Varför dra upp Apple i en tråd om en dator på Media Markt?

Sedan, jämför Mac Pro med en workstation från HP/Dell så ser du att prisskillnaden inte är så enorm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Varför dra upp Apple i en tråd om en dator på Media Markt?

Sedan, jämför Mac Pro med en workstation från HP/Dell så ser du att prisskillnaden inte är så enorm.

Är medveten om det, tänkte mer hårdvara vs pris och hur mkt man kan göra med marknadsföring. Som mediamarkt gör, med det balla datornamnet m.m. säkert många som inte hänger med så bra i utvecklingen som köper den där och tror dom köpt top of the line.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm