Fler än jag som tröttnat på Android?

Permalänk
Skrivet av Renevatio:

Hur kommer det sig att det var bara S2an som drabbades? Var det Samsungs egna TouchWiz, baserat på Android 4.0, som skapade buggen?

"Vet inte om några fler modeller drabbades", skrev jag, ganska tydligt. men ok, du kanske vet att det bara var S2 som drabbades.
Och tja det låter rätt rimligt. Det är ju oavsett ett av dom stora problemen med Android, att tillverkarna själva släpper mjukvaror, det finns lika många (senaste) versioner av Android som det finns telefonmodeller.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renevatio:

Kan ingen förklara vad dessa "buggar" som ni stöter på är?

Undrar också vad alla menar?! villka buggar? spelar folk tennis med sina android lurar för att lyckas få dem fungera så dåligt?

Permalänk

Jag kan hålla med TS lite i hans tankar, dock är min personliga åsikt att det är mer fel på mig än på själva telefonen eller OSet.

Jag sitter idag med en Galaxy Nexus med AOKP 4.0.4 funkar hur bra som helst. Det som är problemet för mig är att jag kan inte förmå mig att sluta ändra på utseendet hela tiden, testa nya ROMar, ändra ikoner osv osv. Detta är extremt tidödande och den tiden skulle man kunna lägga på annat.

Det är den ENDA anledning varför jag skulle kunna tänka mig tex iOS, men egentligen gillar jag inget med det just på grund av att man egentligen inte kan göra något förutom att starta en app, typ.

Lite moment 22 för mig, men det är säkert bara jag som är "konstig"

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NiV3Rt:

Ägare av iPhone 3G var nog inte så imponerade av iOS 4 uppdateringen..

No kidding, jag klockade min på ungefär 30 sekunder för att:
Öppna sms app
Stänga den
Starta kameran och spara en bild

Permalänk
Medlem

tycker jelly bean är riktigt stabilt. Jag har aldrig varit med om att nån app krachat och så är det riktigt bra flyt i hemskärmar, menyer och sånt med project butters

Permalänk

Läste bara de fösta inläggen, så någon har kanske redan poängterat detta men;

Jag är precis som du. Jag flashar nya ROMs flera gånger per vecka och älskar att sitta och "fibbla". Jag tror att du kommer bli besviken på andra OS. Jag bytte till en Lumia 800 runt förra året, men det är en hopplös känsla att vara så beroende av tillverkaren för att få saker och ting att fungera. Lumian hade en massa småbuggar vid release, tex. hade flera problem med att det inte fanns någon bas när du lyssnade med lurar och att batteriet laddade ur orimligt snabbt och dessutom läste av batteriet fel. Behåll din original ROM eller flasha en riktigt stabil och ha den så. Då slipper man en massa jox!

TL;DR: Det är hemskt att vara helt låst till att vänta på tillverkaren att släppa bugg-fixar när lösningen legat på XDA i flera veckor (månader?). Kör vidare på Android och flasha istället en riktigt stabill ROM eller behåll din original ROM.

Permalänk
Medlem

Jag höll också på att testa nya romar etc.
Tröttnade i våras och köpte en iphone, och det ångrar jag inte.
Använder fortfarande android på surfplattan och jobbtelefonen, men har slutat med customromar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Har min Desire HD.
Efter 2 år, så tycker jag inte skärmen är "jätte stor" längre, inte heller att den är speciellt snabb men den är en trogen travare.

Allt funkar som det ska. En perfekt mobiltelefon och fickdator, för underhållning, bilnavigering, surf och ett och annat telefonsamtal, samt mycket SMSande.

Skojiga mobiler är gamla klassiska SonyEricsson mobiler, favoriten just nu är C510.

Visa signatur
Permalänk

Körde HTC One X och kört SGS2 och tröttnade på dom och bytte till Lumia 800 och aldrig varit så nöjd med en telefon lagom med inställningar osv och fungerar ypperligt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Har en SGS3 och senaste ICS på den. Inga buggar allt funkar felfritt för min del.

Själv så gillar jag modda runt överklocka(även om jag inte gjort det på denna luren. känns inte lönt) men jag är förvisso arton så jag har väll inte tröttnat än

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Undrar också vad alla menar?! villka buggar? spelar folk tennis med sina android lurar för att lyckas få dem fungera så dåligt?

Jag har haft problem med att ex i mappar så ligger det helt plötsligt 10 genvägar till en app jag inte lagt dit själv. Sen går de inte radera osv. Detta på två olika enheter (En zte och en motorola) med 2,3 (officiella) så det lär ju vara en bugg i grund os. Sånt ska inte behöva hända enligt mig.
Saker som vägrar fastna där man släpper dem på startskärmarna mm.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av basse1978:

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Byter inte ROM överhuvudtaget, tycker man läser lite då och då om ROM:ar som ska fungera så bra det är bara det att "kameran fungerar inte" eller liknande funktioner som inte fungerar. Sen så är det som så att nyinstallerat flyter på bättre än något som varit installerat ett längre tag. Så att en ROM flyter på bra kan lika gärna vara för att den är nyinstallerad. Ja jag ser också fram emot WP8, ska bli intressant att se hur det blir. WP7 kände jag inte alls lika mycket intresse för, men WP8 är mer teknikfokuserat än WP7 så WP8 tilltalar mig mer.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har haft problem med att ex i mappar så ligger det helt plötsligt 10 genvägar till en app jag inte lagt dit själv. Sen går de inte radera osv. Detta på två olika enheter (En zte och en motorola) med 2,3 (officiella) så det lär ju vara en bugg i grund os. Sånt ska inte behöva hända enligt mig.
Saker som vägrar fastna där man släpper dem på startskärmarna mm.

Jag har spelet FL Commando nu med tre genvägar, men bara en fungerar. Det har tillkommit nya med uppdatreringar. Riktigt dåligt tycker jag.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Byter inte ROM överhuvudtaget, tycker man läser lite då och då om ROM:ar som ska fungera så bra det är bara det att "kameran fungerar inte" eller liknande funktioner som inte fungerar.

Beror på vilka man väljer, tar man bara "grisen i säcken" så kan det naturligtvis bli hur som helst.
Om man bara läser lite så är det inte svårt att hitta en bra custom rom.

Jag kör nu NeatRom v3 (4.0.3) med phenomenal 5.5 medium kernel på min sgs2. Innan körde jag checkrom revohd v4 & v6 (2.3.6) med n.e.a.k kernel. (båda baseras på stock samsung FW)
Sen har jag lagt på modem från 3 för riktigt bra mottagning på ICS. (kan rekommendera nelp2 för de som har 3)

Smooth, inga FC, riktigt bra batteritid & allt funkar naturligtvis.

Custom rom är absolut inget måste, dock en trevlig bonus med android tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Buggarna har jag tröttnat på men det finns inget bättre alternativ.

Exakt! hoppas att mozillas OS blir nåt, blir det nog att migrera

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Sötast
Skrivet av stoffeboffe:

Jag kan hålla med TS lite i hans tankar, dock är min personliga åsikt att det är mer fel på mig än på själva telefonen eller OSet.

Jag sitter idag med en Galaxy Nexus med AOKP 4.0.4 funkar hur bra som helst. Det som är problemet för mig är att jag kan inte förmå mig att sluta ändra på utseendet hela tiden, testa nya ROMar, ändra ikoner osv osv. Detta är extremt tidödande och den tiden skulle man kunna lägga på annat.

Det är den ENDA anledning varför jag skulle kunna tänka mig tex iOS, men egentligen gillar jag inget med det just på grund av att man egentligen inte kan göra något förutom att starta en app, typ.

Lite moment 22 för mig, men det är säkert bara jag som är "konstig"

Va? En Nexus användare som inte kör 4.11? hur kan detta komma sig?

Permalänk

Jag är inte trött på Android. När jag körde min Xperia Arc i början var den ibland seg och buggig. Var tvungen att tvinga avslut på appar flera gånger om dagen. Sen fick jag en uppdatering till Android 2.3 som jag körde då efter det blev det mer flyt och nästan inget tvinga avslut på mina appar. Sen jag drog in Android 4.0 har den gått smidigt och bra och har nog inte behövt tvinga avslut mer än en gång max om ens det jag kommer inte ihåg att det har hänt sen jag drog in senaste Android på den.

Finns brister i alla mobila operativ som det är nu. Man får välja det som passar en bäst och ge det ett försökt. Jag kommer hålla mig till Android ett tag till jag gillar öppenheten i det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Va? En Nexus användare som inte kör 4.11? hur kan detta komma sig?

Hehe, senast jag kollade så hade inte AOKP-gänget fixat JB än. Måste kolla in snart igen tror jag, börjar klia så där i fingrarna igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Tröttnat på Android?.....tja, den värsta euforin har ju lagt sig och skulle gärna/kommer att byta till IOS eller WP8. Riktigt roligt att flasha in olika ROM's för att hitta en passande vad gäller prestanda/stabilitet/funktioner. Widgets och launchers var ju oxå kul. Men......som sagt; det är av mindre intresse nuförtiden. Vill ha ett OS som är "färdigt direkt" oavsett hur mycket du själv kan modda eller trixa med det, i slutändan är det ju hur bra den fungerar just som smartphone med tillhörande kringfunktioner såsom appstore/appkvalite samt bra design som avgör. Inlåsning/begränsning av användare förekommer ju oxå i olika grad av samtliga OS så den argumenteringen faller bort. En inte så oäven aspekt är ju även andrahandsvärdet på din dyrt(?) inköpta mobil. Och en annan sak som stör lite; besvikna Android användare hänvisas ganska ofta till "det är bara att flasha CROM efter tycke och smak" med allt vad det innebär......"Mr Svensson" som köpt en dylik mobil undrar nog vad i h-e ni pratar om samt om det ska vara nödvändigt när han/hon köpt en ny mobil, den ska ju "bara fungera".....eller?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är smått trött på allt mixtrande (Dock på en en iPhone.)
WP7/8 verkar som en ganska skön helhet. Bara orolig att man ska sakna diverse apps.

Permalänk
Skrivet av basse1978:

Ja det kan mycket väl vara så, gräset är ju alttid grönare på andra sidan sägs det ju

Tyvärr är inte detta fallet här, då grannen har lagt en tjock presenning över hela gården, vilket fått allt gräs att dö direkt.

Tydligen har grannen appelgren inställningen att gräsmattor är för svåra för deras användare att sköta, och bestämde sig för att lägga stenplattor på bakgården istället.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

vad finns de för alternativ om man vill ha en ny telefon men inte android?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Jag har Galaxy Nexus med JB och det flyter på som smör. Hade en Desire tidigare och skillnaden var större än jag hade förväntat mig.
Vill du ha en bra användarupplevelse av Android så är en Galaxy Nexus ett bra alternativ. Annars lär väl nya iPhonen bli något fint också om du är sugen på att byta. Frågan är väl bara vilken storlek du vill ha på telefonen till att börja med och vad du prioriterar när det kommer till användandet. Kamera, snabbhet, skärm, batteritid, storlek...

Vill du fixa och trixa jag då vet du ju själv att Android är rätt för dig. Annars, ja då kan du välja en iPhone lika gärna eller en WP, men vänta på de kommande modellerna av telefoner så får du det nyaste...om du nu ska byta vill säga.

Det enda som jag hade velat ha på min Nexus var en bättre kamera. Mig veterligen har det ännu inte kommit någon riktigt vass kamera till någon av HTCs eller Samsungs androidtelefoner och det stör mig. Varför kan man inte få det bästa av allt eller åtminståne nästan det bästa av allt när man köper en ny telefon som ska vara det bästa. Varför inte snegla lite åt Nokia där och deras värstingar, det vore något de.

Sen prestandamässigt verkar det komma rejält med grejer också nu så som jag sa tidigare, väntar man till nästa generation så blir det ett rejält hopp i prestanda om man väljer toppmodellerna.

För att avrunda med att svara på din fråga, lessnat på android? Absolut inte, jag har precis blivit ännu mer sugen på att se vad som komma skall. Är väldigt imponerad av JB

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tyvärr är inte detta fallet här, då grannen har lagt en tjock presenning över hela gården, vilket fått allt gräs att dö direkt.

Tydligen har grannen appelgren inställningen att gräsmattor är för svåra för deras användare att sköta, och bestämde sig för att lägga stenplattor på bakgården istället.

Nej, det är grannen Fönstersson som lagt fyrkantiga stenplattor. Appelgren täckte in allt i vit hårdplast.

Tyvärr är bevattningen trasig på Droidbergs tomt, så stora delar av den är bara ledsen gjord med brända grästuvor.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av basse1978:

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Jag körde Android förut, bytte till en Nokia Lumia 800 sen.
Funkade bra, dessutom har det kommit uppdateringar som har fixat småbuggar:
http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia800/

Ett tips annars kan vara ZTE Tania som har ett bra pris:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Generellt sett känns Windows Phone användarvänligt:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

Apparna överskred 100.00 i början av juni och växer med ca:300 om dagen. Jag tror att i de flesta fall finns det någon app som passar de flesta.
http://allaboutwindowsphone.com/news/item/14960_100000_apps_p...

YouTube finns ej men det finns likvärdiga alternativ ändå:
http://metrotubeapp.com/

Samma med Instagram:
http://www.coolsmartphone.com/2012/04/05/instagram-alternativ...
http://www.windowsphone.com/en-GB/apps/5dec28da-2857-4b28-95f...

Kort sagt finns det alltid nåt som passar.

Nu är i och för sig Windows Phone 8 inte långt borta, så i dagsläget skulle jag kanske vänta in dessa om jag inte redan hade en Windows Phone:
http://www.mobil.se/nyheter/nokia-phi-forst-ut-med-windows-ph...
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Jag tror helt klart att Windows Phone kommer att vara ett bra alternativ iför många istället för Android eller iPhone.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Nej, det är grannen Fönstersson som lagt fyrkantiga stenplattor. Appelgren täckte in allt i vit hårdplast.

Tyvärr är bevattningen trasig på Droidbergs tomt, så stora delar av den är bara ledsen gjord med brända grästuvor.

Ja, tur att man själv bara håller till på delen han vattnar för hand.

Blir dock lite ologiskt att windows ska ha stenplattor, eftersom gräset i detta fall var en symbol för variationsfrihet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse1978:

Jag har alltid förespråkat Android telefoner och byter ROM titt som tätt, vill alltid ha det senaste osv. Leker med widgetar, nya ikoner/teman och olika utseenden dagar i ända.
Men i slutändan när man tröttnat på nyhetens behag av en ny Android-version och alla dess buggar som oftast följer med så byter jag tillbaks till en äldre ROM bara för att det måste vara stabilt.

Om nån undrar så har jag en HTC Desire S, och för tillfället finns det ingen ROM med ICS eller JB som funkar 100%

Nu när man bytt ROM för femtielfte gången bara för att gå tillbaks några versioner igen 2 timmar senare börjar jag fundera på om man kanske ska satsa på att köpa nåt som bara funkar, kanske börjar bli för gammal för att använda telefonen som leksak känner jag ibland, är 34 år för övrigt.

Är väldigt sugen på WP8 eller nya iPhone men är rädd för att jag kommer ångra mig och vilja ha Android igen... Det är ju trots allt kul att testa alla custom ROMS som kommer hela tiden...

Är det fler som känner lite som jag?

Läskigt. Hade exakt samma tanke igår på vägen hem.

Är faktiskt också riktigt sugen på en WP8. Fast det är väl förmodligen mest på grund av min förälskelse till Metro (- jag menar Windows 8) GUI:n.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Ja, tur att man själv bara håller till på delen han vattnar för hand.

Blir dock lite ologiskt att windows ska ha stenplattor, eftersom gräset i detta fall var en symbol för variationsfrihet.

Kul för dig. Min jobbtelefon får jag inte köra annat än stock-rom på, och där blir det mycket visset

Tja, rent utseendemässigt så är det ju WP som ser ut som stenplattor, fock väldigt färglada sådana

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exone:

Är smått trött på allt mixtrande (Dock på en en iPhone.)
WP7/8 verkar som en ganska skön helhet. Bara orolig att man ska sakna diverse apps.

Jag tror inte man behöver vara så orolig för appar:
http://www.engadget.com/2012/06/20/windows-phone-marketplace-...
http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/wpdev/archive/2012...

Särskilt Windows Phone 8 lär attrahera utvecklare:
http://dev.windowsphone.com/en-us/home

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

På ett flamebaitinlägg samt svaren på detta.

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade också på android efter ett tag, jag lekte som TUSAN i början med launchers, tweakade allt, provade massa custom roms.
Men efter ett tag så tappades allt nöje med det och jag gick tillbaka till en original rom som var stabil.

Och där försvan också all mening med android för mig iaf, antar att intresset för mobiler inte är så stort på tweak biten, jag vill bara ha en väl fungerande stock mobil.
Orkar inte lägga ner energi på onödigt skit som inte ger ett skvatt.

Blir nog en Iphone5 för mig nästa, prova äga en sådan också I guess.
Känns inte som android igen lockar särskillt.
Kanske kolla lite mer på WP8, ser lite halvintressant ut också.