Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img407.imageshack.us/img407/4402/teckningarswec.jpg

Ja, jag vet att jag börjar bli tjatig med mina teckningar. Ni får ha överseende med det. Men jag vara bara tvungen att låta trycka upp ett par i A3 och ett i A4 format för att se hur dom olika motiven tog sig i dom olika formaten.

Det här är ändå mitt senaste inköp. Därför jag lägger upp dom.

Så dom här två är så pinnfärska som dom bara kan bli. Direkt från tryckeriet. Ja, mer eller mindre.

Inte speciellt tjatigt roligare att se dina bilder än bilder på knivar eller ramminnen enligt mig i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Sen när dens hårdvara går sönder så har de en v2 och då kan du inte återskapa din data...

Ursäkta men vad är det för grej ni diskuterar? Bilden fungerar inte på det tidigare inlägget.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte speciellt tjatigt roligare att se dina bilder än bilder på knivar eller ramminnen enligt mig i alla fall.

Det tar jag som en komplimang.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img407.imageshack.us/img407/4402/teckningarswec.jpg

Ja, jag vet att jag börjar bli tjatig med mina teckningar. Ni får ha överseende med det. Men jag vara bara tvungen att låta trycka upp ett par i A3 och ett i A4 format för att se hur dom olika motiven tog sig i dom olika formaten.

Det här är ändå mitt senaste inköp. Därför jag lägger upp dom.

Så dom här två är så pinnfärska som dom bara kan bli. Direkt från tryckeriet. Ja, mer eller mindre.

Lika vackert som vanligt! Gillar den lite udda stilen
Edit: Och nej, självklart är det inte tjötigt, bara skoj med lite annat o titta på än de "vanliga"

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Lika vackert som vanligt! Gillar den lite udda stilen

Är alltid lika roligt att få uppskattning för det man gör.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img407.imageshack.us/img407/4402/teckningarswec.jpg

Ja, jag vet att jag börjar bli tjatig med mina teckningar. Ni får ha överseende med det. Men jag vara bara tvungen att låta trycka upp ett par i A3 och ett i A4 format för att se hur dom olika motiven tog sig i dom olika formaten.

Det här är ändå mitt senaste inköp. Därför jag lägger upp dom.

Så dom här två är så pinnfärska som dom bara kan bli. Direkt från tryckeriet. Ja, mer eller mindre.

Alla dina bilder är grymma så ös på bara

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Ursäkta men vad är det för grej ni diskuterar? Bilden fungerar inte på det tidigare inlägget.

Den funkar nu, men strunt samma.
Det är om Netgear ReadyNas Duo.

När den väl fungerar är det jäkligt bra, men jäklar vad tråkig den är när den inte gör det.
Helt slumpen som avgör om det ska fungera eller inte verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Den funkar nu, men strunt samma.
Det är om Netgear ReadyNas Duo.

När den väl fungerar är det jäkligt bra, men jäklar vad tråkig den är när den inte gör det.
Helt slumpen som avgör om det ska fungera eller inte verkar det som.

Ok, jag är nämligen ute efter en Nas. Kan vara bra att veta.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

3 shorts från Humör, Sweet och DC samt 2 nya shades från kma och Vans:

Sen den nya bärbara, MSI GE60 med i5-3210:

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Den funkar nu, men strunt samma.
Det är om Netgear ReadyNas Duo.

När den väl fungerar är det jäkligt bra, men jäklar vad tråkig den är när den inte gör det.
Helt slumpen som avgör om det ska fungera eller inte verkar det som.

Skrivet av Agonotheta:

Ledsen att säga det men du kommer få problem...

Jag har nästan ständiga bekymmer med min, just nu ska den göra en resync mellan diskarna och så hänger den sig mitt under tiden och vägrar reagera på något.
Lösningen blir att dra ut sladden och samma problem uppstår igen, tills man har tur och det fungerar

Skrivet av DasBoot_swe:

Sen när dens hårdvara går sönder så har de en v2 och då kan du inte återskapa din data...

Ahaja det där lät ju väldigt bra...
Inte hittade man nå info om det när man skulle beställa den iaf.
Nåväl, får testa och se helt enkelt hur den fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Ny sats öl, English Bitter denna gången

Hoppas på de bästa!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har det blivit bra dom tidigare gångerna som du har bryggt ? Är själv lite sugen på att prova nämligen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Liv&helvete:

Har det blivit bra dom tidigare gångerna som du har bryggt ? Är själv lite sugen på att prova nämligen.

Har blivit mycket bra alla gånger, bara man är extremt noggran med att desinficera allt som rör vid bryggden så ska det inte vara några problem

Har ett bra recept till en IPA, PMa om du vill ha det

TIPS: Kolla runt på hans bryggningsvideos, lärt mig de mesta där

https://www.youtube.com/user/terpsichoreankid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Alltid undrat, vad är det för rör som sticker upp ur locket?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av FireFox:

Alltid undrat, vad är det för rör som sticker upp ur locket?

Vattenlås, när jästen "jäser" så blir där tryck i hinken och luften går ut genom vattenlåset så inte allt sprängs lol

På det sättet blir det som en ventil med luft som bara kan gå ut från hinken och allt är rent och fint innut i samt förhindrar lukt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenl%C3%A5s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Senaste här var väll S3:an, då S2:an blev stulen :/
Båda två grymma telefoner, rekommenderar dom starkt
(lånad bild)

Permalänk
Skrivet av flashen:

Vattenlås, när jästen "jäser" så blir där tryck i hinken och luften går ut genom vattenlåset så inte allt sprängs lol

På det sättet blir det som en ventil med luft som bara kan gå ut från hinken och allt är rent och fint innut i samt förhindrar lukt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenl%C3%A5s

Fördelen med just vattenlås över andra ventiler är dock att dom bubblar. Väldigt mysigt bubblar dom. När man har en sats på gång kan man bara sitta i rummet och lyssna på bubblandet och mysa.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av n_sandstrom:

Fördelen med just vattenlås över andra ventiler är dock att dom bubblar. Väldigt mysigt bubblar dom. När man har en sats på gång kan man bara sitta i rummet och lyssna på bubblandet och mysa.

Precis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har blivit mycket bra alla gånger, bara man är extremt noggran med att desinficera allt som rör vid bryggden så ska det inte vara några problem

Har ett bra recept till en IPA, PMa om du vill ha det

TIPS: Kolla runt på hans bryggningsvideos, lärt mig de mesta där

https://www.youtube.com/user/terpsichoreankid

Får se om man tar sig tid och provar. Skulle ju vara roligt och se om man fick till det.
Tack för länken förresten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Får se om man tar sig tid och provar. Skulle ju vara roligt och se om man fick till det.
Tack för länken förresten.

Spököl! Kan ge mig fan på att du skulle få till riktigt grymma etiketter också, med tanke på dina snygga teckningar!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Köpte efterföljaren för några veckor sen, så var tvungen att köpa föregångaren också!
Mycket intressant läsning måste jag säga!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en ny rakhyvel från Edwin Jagger.
Gillar den skarpt, bladen kostar runt 1kr så man har lyxen att byta blad oftare än gillete fusion blad som är ganska dyra.
Men med tanke på att jag är 19 och inte har så mycket hårväxt ,dock ganska tjocka och styva hårdstrån, så spelar priset inte så stor roll då jag iofta inte ens behöver byta blad. Den kostar runt 300kr, men det är en engångskostnad. Du kommer att kunna ge rakhyveln till dina barn och barnbarn.

Men man känner sig supermanlig med en classic rakhyvel, rakborte och raktvål.
Är lika skönt som rakning med en multibladsystemen (om inte bättre) och det går lika fort.
Har rakat mig 4 gånger hittils och har inte fått en enda razorburn eller skärsår, I'm a natural.
Ser fram emot att raka mig

Köpte också ett par Fr88ex från Fountech. Ska bygga ett par martellos, kommer nog en bygglogg på forumet.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Köpte en ny rakhyvel från Edwin Jagger.
Gillar den skarpt, bladen kostar runt 1kr så man har lyxen att byta blad oftare än gillete fusion blad som är ganska dyra.
Men med tanke på att jag är 19 och inte har så mycket hårväxt ,dock ganska tjocka och styva hårdstrån, så spelar priset inte så stor roll då jag iofta inte ens behöver byta blad. Den kostar runt 300kr, men det är en engångskostnad. Du kommer att kunna ge rakhyveln till dina barn och barnbarn.

Men man känner sig supermanlig med en classic rakhyvel, rakborte och raktvål.
Är lika skönt som rakning med en multibladsystemen (om inte bättre) och det går lika fort.
Har rakat mig 4 gånger hittils och har inte fått en enda razorburn eller skärsår, I'm a natural.
Ser fram emot att raka mig
http://i.imgur.com/3toqv.jpg

http://i.imgur.com/vP1Kh.jpg

http://i.imgur.com/7rPGd.jpg

Köpte också ett par Fr88ex från Fountech. Ska bygga ett par martellos, kommer nog en bygglogg på forumet.
http://i.imgur.com/TONMX.jpg

Välkommen till ett intressantare rakning, ska du inte köpa en rakborste/rakkräm/rakktvål senare ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Välkommen till ett intressantare rakning, ska du inte köpa en rakborste/rakkräm/rakktvål senare ?

Jag har redan köpt en raktvål. En palmolive raktvål som säljs på diverse ICA butiker. Ska beställa en parasso raktvål inom en snar framtid men för tillfället duger palmoliven utmärkt!
Rak borsten jag köpte är skit, 25kr brisstle borste som jag också köpte i en parfym butik.
Ska köpa en riktig badger borste från Kent, Edwin Jagger eller Simpson från Amazon.co.uk.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Jag har redan köpt en raktvål. En palmolive raktvål som säljs på diverse ICA butiker. Ska beställa en Proraso raktvål inom en snar framtid men för tillfället duger palmoliven utmärkt!
Rak borsten jag köpte är skit, 25kr brisstle borste som jag också köpte i en parfym butik.
Ska köpa en riktig badger borste från Kent, Edwin Jagger eller Simpson från Amazon.co.uk.

Tabac rakktvål doftar stark o gott, och löddra bra rekommenderar Simpson chubby 1 (rekommendrar inte större än Chubbu 2) eller Duke 2/3 för att löddra direkt på ansiktet kvalitet kan välja själv
Super /eller silvertip

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Tabac rakktvål doftar stark o gott, och löddra bra rekommenderar Simpson chubby 1 (rekommendrar inte större än Chubbu 2) eller Duke 2/3 för att löddra direkt på ansiktet kvalitet kan välja själv
Super /eller silvertip

Hmm, såg precis att simpson chubby 1 kostade närmare 800kr. Kanske något för dyr för min smak :P.
Hade tänkt mig den här simpson borsten alternativ denna EJ. Hur länge räcker en borste innan den tappar hårstråna och form?

Farsan har Tabac, luktar riktigt starkt
Synd att sverige har så dåligt utbud med rakartiklar:(

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Kindle Touch (till vänster), en liten ångmaskin (Wilesco D2) till höger

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Hmm, såg precis att simpson chubby 1 kostade närmare 800kr. Kanske något för dyr för min smak :P.
Hade tänkt mig den här simpson borsten alternativ denna EJ. Hur länge räcker en borste innan den tappar hårstråna och form?

Farsan har Tabac, luktar riktigt starkt
Synd att sverige har så dåligt utbud med rakartiklar:(

Åhléns och Nk(dyr), gents.se har en del rakprylar, bra rakborstar brukar bara fälla några hår under 20 hår och sedan sluta fälla, min farsa rakboste höll ca: 30 år man får vad man betalar för, men din nya borste är väll bättre än din gamla, men dyrare borstar är oftare mjukare och innehåller mera hår och är handgjorda.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Åhléns och Nk(dyr), gents.se har en del rakprylar, bra rakborstar brukar bara fälla några hår under 20 hår och sedan sluta fälla, min farsa rakboste höll ca: 30 år man får vad man betalar för, men din nya borste är väll bättre än din gamla, men dyrare borstar är oftare mjukare och innehåller mera hår och är handgjorda.

30 år :O.
Då kan man köpa två st utan att oroa sig för priset. Håller dem så länge är det värt det :D.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

30 år :O.
Då kan man köpa två st utan att oroa sig för priset. Håller dem så länge är det värt det :D.

Om man gör rent dom och inte förstör dom på olika sätt och om man köper en handgjord annars går dom sönder ganska lätt. Mantic59 på youtube har bra info kolla in hans videos

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"