Battlefield 4 - Kommer utspelas i nutid

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja jag förstår inte varför, WW2 hade varit awesome i Frostbite 2..

För det går inte att sätta rödpunktsikte, främre handgrepp etc på en gammal kpist... det är inte kul att spela spel där man inte låser upp, tycker majoriteten...

Permalänk
Medlem

2042 hade inte vart fel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Haxk:

då kommer alltså bf4 bli som bf3 fast med nya vapen och bättre grafik

Jo, blir ju intressant att se vilken grafisk skillnad det faktiskt blir. För mig är det viktigare att de faktiskt fixar okej fordonsfysik och destruction

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

då kommer alltså bf4 bli som bf3 fast med nya vapen och bättre grafik

Nya vapen, nya maps, nya modes (kanske) men samma grafik... Frostbite 2 är ny och det finns ingen anledning att ändra på den än.

Det är ju ganska uppenbart att EA vill ha en cashko a la CoD.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Nya vapen, nya maps, nya modes (kanske) men samma grafik... Frostbite 2 är ny och det finns ingen anledning att ändra på den än.

Det är ju ganska uppenbart att EA vill ha en cashko a la CoD.

Kanske de lärt sig använda/optimera den bättre till BF4? Det är mycket grafik i BF3 men den är inte speciellt snyggt gjord, iaf inte i multiplayer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på folk som litar på företag O_o företagen är där för att tjäna pengar och KOMMER utnyja er om dom kan.

EA har insett det och gör allt dom kan för att utnyttja DICEs förtronde

Permalänk

älskar alla spel som utspelar sig i WW2! hade varit awesome med WW2 och frostbite 2, vi kanske får se WW2 med frostbite 3 istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

2142 ogillade jag något enormt! Helst WW2 men nutid är ju inte heller fel!

Håller med,

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Tycker det känns bäst med nutid. Framtid tycker jag inte mycket om, såvida det inte är fullständigt sci-fi (jämför BLR - Mass Effect).
WWII ger för lite möjligheter vad det gäller uppgraderingar, gadets, fordon osv, som några redan nämt.

Vad jag önskar mig till BF4:
-Något NYTT. (128 spelare, nytt spelläge, annan approach på gameplayen eller något annat, bara det tillför något NYTT, FRÄSCHT).
-Bättre optimerat för mer seriöst spelande och turnéringar. (Bättre hitboxes, fixa bulletlag osv).
-MODverktyg.

Permalänk

Hej, lite tidigt och säga helt säkert, men hur tror ni min i5 2500k, 8gb ram, crossfire 6850 1gb kommer att stå sig mot BF4 ? undra om det blir lika krävande som Crysis 3 tex..Men hoppas man kan köra på Medium inställningar åtminstone eller high. Vet någon om det blir directx 11 ? mvh.

Permalänk

Vadå, ska det behöva bekräftas att "BF4" inte blir dåtid eller framtid? Är ju uppenbart, iaf för mig.
Låt oss dock hoppas att dom hittar på något nytt, något som skiljer det i gameplay från BF3. Inte bara nya maps o vapen.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Babben larsson som squad leader? Hell yeah!

HOOAH!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

bf3 ringde o ville ha sina expansioner tillbaka..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av yttox:

Varför finns inga FPS som utspelar sig på stenåldern. Tänk er battlefield 10000BC.....uppgradera spjutet med lasersikte och dressera mammutar

Skulle var skit nice!

Permalänk
Medlem

Som de tidigare nämndes...kan vi se annat än amerikaner vs ryssar eller medelhavsinvånare..
Bf2 var strike at karkand mot MEC..sen böt de ut dem i bf3 till ryssar..hur fan kom ryssar in dit?
Hoppas på Svensk/EU lag eller något

Permalänk

Som Lasergurka skriver så undrar jag om det är ens värt pengarna då det kanske blir väldigt likt bf3, jag ser inte hur man skulle kunna göra det mer annorlunda om man är i samma tidsålder med samma grafikmotor

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Ja jag förstår inte varför, WW2 hade varit awesome i Frostbite 2..

Håller med. hade varit en hit.

Permalänk
Medlem

fast det var inget fel på frostbite 1 heller så vem vet. De kanske inte kör med samma grafikmotor som COD har gjort hela tiden från start till nu.

Permalänk

Hade gärna sett en fullständig remake av Battlefield 1942 i Frostbite 2. Med squads, commander och inbyggd Voip. Det hade jag köpt på dag ett.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Tycker det verkar helt underbart!
Hoppas mer än allt att de gör något mer svenskt i spelet t.ex. som en svenskt karaktär eller en svensk miljö och inte bara en Gotländsk låttext rullande på en skärm.

Ursäkta men nu kommer bonden fram i mig. GOTLÄNDSK?? Det är ju för fan Värmlandsvisan.
Förutsatt att du menar den på M-COMs, vilket är den enda jag har sett
För övrigt kommer man ju kunna spela som Svensk i MoH, men det spelet kanske inte faller dig i smaken?

Permalänk
Medlem

Ärligt talat måste man vara ganska "trött efter jobbet" om man trodde att en uppföljare till ett spel finansierat av EA skulle ha mer än ett år eller så spenderat på sig. Dom kommer möjlka detta cod-style

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Bra dom inte kör gammalt skit, sååå trött på alla fps krigsspel i dåtid.
Nutid med lite fräna vapen som faktiskt finns idag, framtid är tråkigt det också.

Permalänk

Blev sjukt besviken när jag läste denna nyhet. Skulle gissa att Battlefield 4 lika gärna kunnat heta "Battlefield 3, 2" typ
Men självklart vet jag inte, har dock ställt in mig på att BF4 kommer vara en besvikelse, så det kan ju bara bli bättre.

Ska nu installera Battlefield 2 och Forgotten Hope 2, hoppas på lite spelglädje!

Permalänk
Medlem

Nutid skulle funka för mig om de slutar envisas vara så sjukt USAfierade. Varför måste vi i spel efter spel åka omkring i Abrahams och andra skräphögar. Jag vill köra Leopard eller Challenger! De har ju fått in lite vapenvariation iaf men vad är problemet med att göra tex Tyska militären spelbar? Alla fordon och flygplan europeiska länder använder slår ju de amerikanska på fingrarna. Puma > Bradley, Leopard > Abrahams, Eurofighter >
F18 etc etc

Nej drömmen hade varit ett FPS i ww2. Känns som krig var lite mer sport då. Misstolka mig rätt nu, kring är inget jag förespråkar men tror ni fattar vad jag menar.

Är lite skillnad på att sitta i en Panther omringad av 10tals Shermans eller sitta i en ubåt flera hundra kilometer från slagfältet och skjuta missiler på stackars talibaner med sina Ak-47or och rpgs...

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainOfSweden:

Ursäkta men nu kommer bonden fram i mig. GOTLÄNDSK?? Det är ju för fan Värmlandsvisan.
Förutsatt att du menar den på M-COMs, vilket är den enda jag har sett
För övrigt kommer man ju kunna spela som Svensk i MoH, men det spelet kanske inte faller dig i smaken?

Där satt den!
Visste att Gotländsk inte var helt rätt och som den 08a bon men är så orkade man inte riktig kolla upp sin fakta hela vägen.
Men nu kom det I stand corrected.
Min poäng är dock den samma, att tråkigt nog så är det i princip det ända svenska i spelet man kan hitta (Om man nu inte ska va petig och säga att Papperskorgar samt spärrarna till tunnelbanorna är de samma som i Stockholm).
MoH har aldrig funnit mitt intresse. Battlefield är det som tilltalar mig.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej, lite tidigt och säga helt säkert, men hur tror ni min i5 2500k, 8gb ram, crossfire 6850 1gb kommer att stå sig mot BF4 ? undra om det blir lika krävande som Crysis 3 tex..Men hoppas man kan köra på Medium inställningar åtminstone eller high. Vet någon om det blir directx 11 ? mvh.

"Lite tidigt"? Haha, jag det kan man lugnt säga

Din dator kommer med största sannolikhet ha problem med BF4. Möjligtvis absolut lägsta inställningarna. Tänk dig att det släpps om drygt 2 år vilket kan innebära stora grafiska framsteg inom spel. 2 år är ganska lång tid för datorkomponenter.

Visst kommer de använda Frostbite 2 men de har själva sagt att motorn har otroligt mer att ge.

Permalänk
Medlem

Spännande, måste erkänna att jag blev ganska förvånad över att detta. Ser inte riktigt meningen med det i och med att BF3 borde kunna hålla ett bra tag till, det ska bli riktigt intressant att se hur de säljer in BF4 och få höra varför jag ska sluta spela BF3 för det

Hoppas verkligen att DICE faktiskt har något bra i sikte och att det inte bara är EA som vill sälja samma spel en gång till :\

(Hoppas också i hemlighet att de lägger mer krut på kampanjen den här gången)

EDIT: Och angående grafik så lär de kunna pressa mer juice ur Frostbite2 om två år, det är väl fortfarande en ny motor? Se på CryEngine3 t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

2142 ogillade jag något enormt! Helst WW2 men nutid är ju inte heller fel!

2142 är mitt favoritspel genom tiderna, fanns enkla men också komplexa vapenlösningar vilket jag avgudade!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på ett WW2 spel. Det var ett tag sedan WW2 spelen var inne! Oh well jag gråter inte iallafall lär nog bli ett bra spel ändå!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

För det går inte att sätta rödpunktsikte, främre handgrepp etc på en gammal kpist... det är inte kul att spela spel där man inte låser upp, tycker majoriteten...

Varför inte vara lite påhittiga? Varför inte hitta på en alternativ verklighet där det fanns massa attachments under andra världskriget? De behöver ju för den saks skull se ut som de gör idag, utan göra något som passar in

Skrivet av Nivity:

Bra dom inte kör gammalt skit, sååå trött på alla fps krigsspel i dåtid.
Nutid med lite fräna vapen som faktiskt finns idag, framtid är tråkigt det också.

Grejen är att vi redan har ett sånt spel i exakt samma grafikmotor. Vet inte hur många fler intressanta vapen de kan klämma fram, och hur mycket det kommer kännas som ett nytt spel och inte bara en expansion.

Personligen skulle jag helst vilja ha typ äldre vapen, men inte nödvändigtvis att det måste utspela sig under andra världskriget, behöver inte ens vara ett riktigt scenario, de kan göra precis som de gör med spel som utspelar sig i framtiden, det viktigaste för mig är äldre vapen, som i mina ögon är coolare än både nutida vapen och framtida. Antagligen därför M1911 är min favoritpistol i BF3.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |