Teknikdemo visar nyheter i Cryengine 3

Permalänk
Entusiast

Trevligt att se att de börjat tesselera mer än rätblock den här gången. Från världens mest tesselerade fyrkantiga betongklump till världens mest tesselerade groda. Progress?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Känns som det är ett tag sen man sa "T&L behövs det? " Inget Glide stöd i detta i heller misstänker jag.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem

"meh" summerar mina känslor för crysis som franchise. Jag gillade ettan, var väl inte jättebra men grafiken gav mig en upplevelse.

Skrivet av Zotamedu:

Trevligt att se att de börjat tesselera mer än rätblock den här gången. Från världens mest tesselerade fyrkantiga betongklump till världens mest tesselerade groda. Progress?

Tänk bara! Grodor och betongsuggor med fem miljoner polygoner vardera! Det kommer ju se asbra ut! Du ska se att de behåller havet under golvet också, nu jäklar ska vi få till ett tungt spel! Alla vet ju att tungdrivna spel även har "bäst grafik"! Titta bara på arma 2.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

"meh" summerar mina känslor för crysis som franchise. Jag gillade ettan, var väl inte jättebra men grafiken gav mig en upplevelse.

Känner ungefär likadant.
Själva gameplayet som sådant tycker jag var lite si och så i Crysis 1 och 2. Ett viss underhållningsvärde, men inget så där jättespeciellt.
Det var mycket den snygga grafiken som fick mig att spela vidare, både rent tekniskt och estetiskt. Det blev lite som att vandra runt i en interaktiv konstutställning.

Från intrycken jag får från trailern och det från spelet vi sett tidigare, så tycker jag mig ana att själva gameplayet kommer att bli betydligt mer underhållande än i "ettan" och "tvåan". Miljöerna verkar mer "tredimensionella" med höjdskillnader som verkligen kan påverka spelstilen. Dom verkar ha tänkt till där.
Förutom att det rent tekniska i grafiken upphottats en del så tycker jag även att det rent estetiskt ser snyggare ut. Snygg djungelvegetation och djur kombinerat med en stad i ruiner.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Känner ungefär likadant.
Själva gameplayet som sådant tycker jag var lite si och så i Crysis 1 och 2. Ett viss underhållningsvärde, men inget så där jättespeciellt.
Det var mycket den snygga grafiken som fick mig att spela vidare, både rent tekniskt och estetiskt. Det blev lite som att vandra runt i en interaktiv konstutställning.

Från intrycken jag får från trailern och det från spelet vi sett tidigare, så tycker jag mig ana att själva gameplayet kommer att bli betydligt mer underhållande än i "ettan" och "tvåan". Miljöerna verkar mer "tredimensionella" med höjdskillnader som verkligen kan påverka spelstilen. Dom verkar ha tänkt till där.
Förutom att det rent tekniska i grafiken upphottats en del så tycker jag även att det rent estetiskt ser snyggare ut. Snygg djungelvegetation och djur kombinerat med en stad i ruiner.

Vi får hoppas!

Blir defenitivt ett köp om spelet blir väl omtyckt av spelare, men tänker i alla fall inte köpa första release dagen själv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Undrar vad man skall ha för system för att kunna köra den grafiken..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500K @ 4.7 ghz | Corsair h100 Liquid cooling |ASUS P8Z68-V LX | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OC @ 1100mhz och 6600mhz minnes clock | 120gb Kingston HyperX 3K SSD |WDC 750 GB | XFX ProSeries XXX Edition 850W |monitor ASUS VG248QE 24" 144hz (soon) | Coolermaster HAF XM | tablet hybrid Asus padfone infinity 32gb (black) | 3dmark : http://www.3dmark.com/3dm/1307819)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Konsolgrafik= Liknar Crysis 1 DX9 texturer(?) ver@720P-medium grafik settings@30FPS dropping to 20FPS i strider..Med en massa jävla bloom/Blur så man inte ser det fula

Crysis 2 ser fult ut på konsolerna..Ingen skillnad på Crysis 1-2 på konsolerna, då dom inte pallar med mera..

Ingen AA eller AF.

Tycker det bara är pinsamt att dom ska göra detta spel till konsolerna överhuvudtaget.. Ser dom inte att konsolerna gråter redan vid ''moderna'' spel sen 2007 xD

Ändå blir jag imponerad vad konsol spottar ut sig så som Uncharted serien

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt , bf3 kan ju gå stoppa huvudet i sanden

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk

Riktigt snyggt, på riktigt, men huvudsaken:
TOP SECRET TESSELATED TOAD TECH

ROFLMAO!

Så... är det där med topphemlis på skoj eller fullaste allvar?

Permalänk
Avstängd

Ser tyvärr ingenting av filmen på min iPad eftersom jag sitter ute och vädret är mulet. Finns det någon motståndsgrupp mot standarden högblanka glear - skärmar?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

sjukt snyggt , bf3 kan ju gå stoppa huvudet i sanden

Hur du ens kan jämföra BF3, som är ett renodlat 64-spelarsonlinespel, med Crysis är ju rätt knasigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Trevligt att se att de börjat tesselera mer än rätblock den här gången. Från världens mest tesselerade fyrkantiga betongklump till världens mest tesselerade groda. Progress?

De tessellerade massor av andra grejer i Crysis 2 också, men du verkar ha hakat upp dig på betongblocken. Trots att de var irriterande så måste man gå vidare och se till vad de åstadkommer överlag.

Missade du delen med displacement mapping i trailern också?

Permalänk
Medlem

Ojoj mycket ögongodis må jag säga men vi får hopas att Crytek levererar ett spel som är kul rent gameplay mässigt. Tesselerade löv i all ära men ge oss ett kul spel också.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

De tessellerade massor av andra grejer i Crysis 2 också, men du verkar ha hakat upp dig på betongblocken. Trots att de var irriterande så måste man gå vidare och se till vad de åstadkommer överlag.

Missade du delen med displacement mapping i trailern också?

Värst vad du tog illa upp av ett oseriöst inlägg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[*KH*:

Morierty;12569809']Hur du ens kan jämföra BF3, som är ett renodlat 64-spelarsonlinespel, med Crysis är ju rätt knasigt!

Rent grafikmässigt är c2 snyggare baserat på antal polygoner där det innehåller fler i c2 än i bf3 .
Titta bara på himlen i bf3 som endast är en stor "bild" utan moln som rör sig eller vattnet där det inte finns några vågor överhuvudtaget ,och inte tala om tesslering som jag då inte har sätt i det spelet .
Större ytor/maps betyder inte mer polygoner bara att dom är utsträckta som ett gummiband vilket inte kräver mer från varken processor eller gpu .

Sedan väljer ju speltillverkarna vilka färger dom vill ha på texturerna vilket inte är särskilt krävande.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BiddinWar:

Dem tjänar pengar på att ha det på alla plattformer. Skulle du bara köra PC och få 1/3 om du var dem, tror knappast det.

Nu menar jag såklart inte alla spel, men Crysis är Crysis och jag tycker det ska vara en skrytprodukt och ha extrem grafik och vara ett spel som man mäter hur bra en dator är, som i första spelet

Ett företag som t.ex. Blizzard har extrema intäkter och är ett bra exempel på ett företag som endast kan släppa spel till PC, de skulle kunna tillverka ett PC spel som har grym grafik. Detta är bara vad jag tycker och vill Jag är väl medveten om att de inte kommer tjäna lika mycket pengar på det men allt handlar väll om det nu för tiden ._.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Värst vad du tog illa upp av ett oseriöst inlägg.

Det är ganska svårt att avgöra om det var seriöst eller ett skämt, som alltid när man kommunicerar med endast text.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

det tråkigaste med denna videon är att det bara är fps genren som fräna grafikmotorer och liknande vi rpgare sitter kvar i unreal engine och andra utdaterade motorer.

Visa signatur

Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moholmarn:

det tråkigaste med denna videon är att det bara är fps genren som fräna grafikmotorer och liknande vi rpgare sitter kvar i unreal engine och andra utdaterade motorer.

C&C Generals 2.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Snyggt som satan. Synd bara att det inte kommer släppas ett enda spel värt att spela till den.

Mechwarrior Online?

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Mechwarrior Online?

Med uppföljare som Diablo 3 och Duke Nukém Forever så är mina förhoppningar på uppföljare väldigt låga.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Äre bara jag som skulle vara intresserad av "Crysis the movie"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Äre bara jag som skulle vara intresserad av "Crysis the movie"?

Den skulle jag förmodligen se direkt

Permalänk
Medlem

Man blir glad att dessa underbara miljöer som de kan skapa. Alla som uppskattar spel med bra grafik borde köpa detta spel. Så de som skapar stora och dyra spel kan få ekonomi. Att spel som minecraft kan bli så stora är så tråkigt, grafik som på 80 talet

Varför använder man fortfarande så endast 256-32000 färger i spel. Någon som vet??

Jag kommer att köpa detta spel (har alla andra också)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Man blir glad att dessa underbara miljöer som de kan skapa. Alla som uppskattar spel med bra grafik borde köpa detta spel. Så de som skapar stora och dyra spel kan få ekonomi. Att spel som minecraft kan bli så stora är så tråkigt, grafik som på 80 talet

Varför använder man fortfarande så endast 256-32000 färger i spel. Någon som vet??

Jag kommer att köpa detta spel (har alla andra också)

Crysis 3 kommer ju att vara väldigt linjärt om man ska titta på föregående spel i serien och det ända som talar för spelet är grafiken och motorn som används. Minecraft är tvärtom, programmerat i Java och med simpel grafik - dock också med oändliga världar, byggen, crafting, mining, etc...

Minecraft och Crysis 3 är så mycket motsatser det kan bli och jag vågar lova att Crysis 3 kommer att glömmas relativt fort medans Minecraft lever vidare.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Skrivet av krutovs:

Är faktiskt inte imponerad. Ogillar den motorn, det var snyggt när första crysis kom, men tycker personligen att det är onoterbar skillnad, åtminstone om man jämför BF BC2 och BF3 (är inget fan av BF3 men..)

Är du blind eller?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om motorn även räknar med refraktion i vattnet? Dvs om man tittar på något som är under vatten (och inte tittar rakt uppifrån) så är det inte där objektet egentligen är utan det är närmare än vad det ser ut pga ljusets brytning. (Och vid tillräckligt snäv vinkel så ser man ingenting under vattnet utan bara det som reflekteras i ytan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Någon som vet om motorn även räknar med refraktion i vattnet? Dvs om man tittar på något som är under vatten (och inte tittar rakt uppifrån) så är det inte där objektet egentligen är utan det är närmare än vad det ser ut pga ljusets brytning. (Och vid tillräckligt snäv vinkel så ser man ingenting under vattnet utan bara det som reflekteras i ytan.)

http://lifshitz.ucdavis.edu/~dmartin/phy7/7C/Refraction/air-w...

Av filmen att dömma så nej...

Permalänk
Medlem

Spelet må vara snyggt, men synd bara att Crysis-spelens gameplay suger så fatalt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FL3JM:

Någon som vet om motorn även räknar med refraktion i vattnet? Dvs om man tittar på något som är under vatten (och inte tittar rakt uppifrån) så är det inte där objektet egentligen är utan det är närmare än vad det ser ut pga ljusets brytning. (Och vid tillräckligt snäv vinkel så ser man ingenting under vattnet utan bara det som reflekteras i ytan.)

http://lifshitz.ucdavis.edu/~dmartin/phy7/7C/Refraction/air-w...

Vi får nog vänta på att raytracing blir standard innan vi får leka med sådant. Fast då lär alla småbarn klaga på att det är buggar för att de inte träffar rätt när de skjuter i vattnet...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24