Permalänk

Asus GTX 550 ti buggar

Jag vet inte så mycket om datorer så vänder mig hit.

För några månader sen köpte jag en asus dator med grafik kortet GTX 550 TI.

I början funkade det perfekt och jag kunde spela mina favorit spel på högsta grafiks inställningar.
Men för någon vecka sen började det bugga upp sig, det började precis efter att jag laddat ner java 32 bit fast jag har 64 bit ( säger inte att java har något med det att göra men det hände precis efter). Iallafall, med buggar så menar jag att det helt plötsligt kan bli svarta rutor och sånt som kommer upp i när jag tex. är inne på internet eller spelar diablo eller wow, typ som att det flimmrar till. Det kan även hända på skrivbordet ibland också men mest när jag spelar. Det har också börjat lagga mer, nu laggar det till när jag gör en lite mer hastig rörelse i diablo.

Jag trodde först att det var drivrutinerna men dom har jag uppdaterat ett flertal gånger och har just nu den nyaste beta drivrutinen.

Är det någon som vet vad felet kan va ?

Permalänk

Testa att helt avinstallera de gamla, ta även bort rester manuellt. Installera sedan de nyaste eller de som senast fungerat för dig.
Kolla temperaturen på ditt grafikkort med hjälp av lämplig mjukvara, t.ex. MSI Afterburner eller liknande.
Kolla manuellt om ditt grafikkorts fläkt och flänsar har blivit väldigt dammiga.

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Skrivet av Halfheart:

Testa att helt avinstallera de gamla, ta även bort rester manuellt. Installera sedan de nyaste eller de som senast fungerat för dig.
Kolla temperaturen på ditt grafikkort med hjälp av lämplig mjukvara, t.ex. MSI Afterburner eller liknande.
Kolla manuellt om ditt grafikkorts fläkt och flänsar har blivit väldigt dammiga.

Jag glömde skriva det men jag har gjort fabriks återställning också.
Temperaturen är 37-39 idle men har inte kollat när jag spelar.

Kan inte kolla grafikkorts fläktarna och flänsarna idag men det borde väl inte behövas om temperaturen är normal?