Permalänk
Snusfri

Dom använder samma physics engine som Forza 4 och det är samma lackbox som i Forza 4.
Inställningar ska enligt vad jag läst av insiders vara något förenklade (mer för casual gamers).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Sa dom faktiskt ngt om just detta eller antar du bara?

Yes, står på hemsidan

Permalänk
Medlem

Såg rätt trist ut måste jag säga. Inte Turn 10 som utvecklat det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Såg rätt trist ut måste jag säga. Inte Turn 10 som utvecklat det heller.

Va!!? Ser ju lätt att Turn 10 är inblandade, deras bilfysik och bilar som är implementerade i spelet. Playground Studios arbetar ju efter Turn 10 vision om hur ett bilspel ska vara i en öppen värld. Förvånad att inte Polyphony Digital Inc har gjort något liknande. Bara se sig omkring lite, ingen har riktigt lyckats på senare tid med en öppen bil värld.

Samt att alla andra utvecklare som har gjort Dirt med mera som är med. Riktigt vass kompetens när det gäller off-road och massa annat

Turn 10 lyssnar på sina fans, och detta är precis vad dem vill ha och även jag. Väntar med spänning

Permalänk
Medlem

Det man visade upp igår imponerade iaf inte på mig.

Permalänk
Medlem

För dem som är intresserade, kika in detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det man visade upp igår imponerade iaf inte på mig.

Nä, påminner mycket om TDU/TDU2. Men de kanske vinner på att de tar fysiken från det riktiga Forza. Vi får väl se, ett demo bör ju dyka upp när det närmar sig. Detta skulle vara en anledning för mig att faktiskt köpa en Xbox. Men det är inte troligt att det blir bra, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Förutom att TDU har misslyckats totalt med fysiken och multiplayer. Helheten finns inte riktigt i TDU. Jäkligt buggigt, speciellt senaste TDU2. Vill inte förnedra det totalt, älskar konceptet. Men ingen har riktigt gjort det "hela" vägen. Återstår att se om de gör det med Turn 10's DNA(grafik(speciellt ljussättningen)bilfysik,trimma,måla,online modes och allt som hör till Forza serien).

Här är ett till videoklipp i spelet.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Förutom att TDU har misslyckats totalt med fysiken och multiplayer. Helheten finns inte riktigt i TDU. Jäkligt buggigt, speciellt senaste TDU2. Vill inte förnedra det totalt, älskar konceptet. Men ingen har riktigt gjort det "hela" vägen. Återstår att se om de gör det med Turn 10's DNA(grafik(speciellt ljussättningen)bilfysik,trimma,måla,online modes och allt som hör till Forza serien).

Här är ett till videoklipp i spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=XKz_1eiyGos&hd=1

fysiken åkte ut genom fönstret ser jag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

fysiken åkte ut genom fönstret ser jag.

Du är medveten om att alla hjälpmedel är på? Glöm inte att alla hjälpmedel från Forza 4 är med i Horizon inklusive automatisk bromsning, simplare styrning med mera. Även fysiken men tweakad lite för olika underlag enligt vad Dan Greenawalt säger Game Director från Turn 10.

Permalänk
Medlem

Det kommer att finnas 200 bilar i spelet!! Tillräckligt tycker jag.

http://www.topgear.com/uk/photos/forza-motorsport-forza-horiz...

Permalänk
Medlem

Nu har man officielt sagt att det kommer en Limited Edition utgåva av Horizon!
http://forzamotorsport.net/en-us/Forza_Horizon_Preorder/

Hoppas vi i sverige kan ta del av förhandsbokningserbjudandet med! Challengern är väldigt lockande!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

SWEEET.. JAG SKA HA!! Väntar bara på att webhallen lägger upp det på sin sida! Lär väl kosta 800:- men garanterat värt!

Permalänk
Medlem

lite crappigt med 30 fps dock

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

SWEEET.. JAG SKA HA!! Väntar bara på att webhallen lägger upp det på sin sida! Lär väl kosta 800:- men garanterat värt!

Har kontaktat webhallen för att få lite mer info om dom får in förhandsbokningserbjudanden! Hör av mig vid svar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hittade denna trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Har kontaktat webhallen för att få lite mer info om dom får in förhandsbokningserbjudanden! Hör av mig vid svar!

Hittade LCE från cdon

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

Det bör nog dyka upp snart på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hittade LCE från cdon

http://cdon.se/spel/forza_horizon_limited_edition-20906315

Det bör nog dyka upp snart på webhallen

Fick detta svar från webhallen!

"Hej!

Förmodligen kommer vi att sälja limited/collectors edition av detta spel
dock så är det ännu inte bekräftat, mer uppgifter kommer att fram allt
eftersom vi närmar oss releasedatum av spelet.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Wasif Hoque"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Fick detta svar från webhallen!

"Hej!

Förmodligen kommer vi att sälja limited/collectors edition av detta spel
dock så är det ännu inte bekräftat, mer uppgifter kommer att fram allt
eftersom vi närmar oss releasedatum av spelet.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Wasif Hoque"

Okej Lus läste lite på forumet på forzamotorsport.net, vissa personer hade fått reda på att denna utgåva i Storbritannien skulle vara bokbar i september/oktober vad jag kunde förstå. Så antar att det är något liknande för webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Okej Lus läste lite på forumet på forzamotorsport.net, vissa personer hade fått reda på att denna utgåva i Storbritannien skulle vara bokbar i september/oktober vad jag kunde förstå. Så antar att det är något liknande för webhallen

Så! Nu har webhallen kommit upp med förhandsbokningserbjudande! Golf R och en Challenger 392 till FM4! Mycket gott!
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/154751-forza_hor...

Detta har även kommit upp LE av Horizon! Dock utan erbjudande... :/
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/157735-forza_hor...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Så! Nu har webhallen kommit upp med förhandsbokningserbjudande! Golf R och en Challenger 392 till FM4! Mycket gott!
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/154751-forza_hor...

Detta har även kommit upp LE av Horizon! Dock utan erbjudande... :/
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/157735-forza_hor...

Fyfan vad dyrt, 900 spänn. Jösses!! :<

Måste ha LE men lär nog bli någon annanstans.

Permalänk

Detta kommer väll inte till pc? skulle vara underbart om det gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Så! Nu har webhallen kommit upp med förhandsbokningserbjudande! Golf R och en Challenger 392 till FM4! Mycket gott!
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/154751-forza_hor...

Detta har även kommit upp LE av Horizon! Dock utan erbjudande... :/
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/157735-forza_hor...

Man får ju en massa annat godis med LE.

• Launch Day Car Pack (5-car pack•)
• VIP Membership (5-car pack• and VIP privileges)
• Horizon Accelerator Token Pack - Giving player instant access to new cars, map unlocks, fast travel, and popularity spikes.
• Exclusive LCE Car Liveries (5-car pack•)

Förbokningserbjudande på LE tror jag inte kommer, men vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Detta kommer väll inte till pc? skulle vara underbart om det gjorde

Nej, det är ju vad jag förstår precis som tidigare Forza-titlar Xbox-exklusivt. Lite synd, men något ska man ju ha Xboxen till också...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Shit detta såg ju helt underbart ut, vart lite besviken på forza 4 då det mer eller mindre var exakt samma banor som i 3an. Nu kommer det bli rejäl omväxling, open world + forza fysik kan ju inte annat än bli underbart.

När de skriver "Horizon Accelerator Token Pack - Giving player instant access to new cars, map unlocks, fast travel, and popularity spikes." om LE paketet, menar de då att man komme få tillgång till alla framtida DLCer ? Minns att det fanns ngt liknande till forza 4 och om så är fallet så borde det ju vara värt de extra kronorna i slutändan.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Shit detta såg ju helt underbart ut, vart lite besviken på forza 4 då det mer eller mindre var exakt samma banor som i 3an. Nu kommer det bli rejäl omväxling, open world + forza fysik kan ju inte annat än bli underbart.

När de skriver "Horizon Accelerator Token Pack - Giving player instant access to new cars, map unlocks, fast travel, and popularity spikes." om LE paketet, menar de då att man komme få tillgång till alla framtida DLCer ? Minns att det fanns ngt liknande till forza 4 och om så är fallet så borde det ju vara värt de extra kronorna i slutändan.

Det menar nog att du får tokens som du kan köpa bilar och banor för i spelet (jämför med forza 4 car tokens kontra credits).

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera tråden!!

När du bokar Limited Collectors Edition så kommer du få dessa 5 bilar!

2012 Audi R8 GT Spyder

2011 Koenigsegg Agera

2011 Lamborghini Sesto Elemento

2012 Pagani Huayra

2011 RUF Rt 12 R

Det ingår även andra "förmåner" om du köper LCE, kolla mer Här!

Sedan så avslöjar Turn 10 nya bilar varje dag fram till release, här är några av bilderna!

Bara 63 dagar kvar till release!!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gameplay