Permalänk
Medlem

Titta på fåglar.. :p

Ganska intressant faktiskt, dock ibland är det lite som att se på när färg torkar dvs dötrist. Söta pippibördis iaf

http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas.html (nej det är ingen spam-länk eller liknande)

Livefeed från Island tydligen, men vad det är för typ av fåglar vette tusan. Falkar av nå slag gissar jag.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Kl är 00:32 där och det regnar. Massor. Mörkt med. Låter mysigt dock.

Permalänk
Medlem

Exempelbild för de som ej tittat:

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Kalakotkas låter som en havsörn, kanske. Använder mina finskakunskaper för att få fram det

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Ganska intressant faktiskt, dock ibland är det lite som att se på när färg torkar dvs dötrist. Söta pippibördis iaf

http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas.html (nej det är ingen spam-länk eller liknande)

Livefeed från Island tydligen, men vad det är för typ av fåglar vette tusan. Falkar av nå slag gissar jag.

Jo, jag har varit in några gånger under dagtid och snokat lite. Men så här nattetid så finns det inte så mycket att se. För att inte säga att det är kolsvart i rutan. Det enda man hör, det är hur någon rör på sig att vinden blåser.

Men visst är det roligt med webbkamror.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Kalakotkas låter som en havsörn, kanske. Använder mina finskakunskaper för att få fram det

Men är inte kameran från Island?
Och dessutom är det inga havsörnar, utan fiskgjusar.

Har tittat lite varje dag och dyker mig se att en av ungarna verkar vara färdig att lämna boet, så man får hålla koll efter första flygturen.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Skrivet av Chobi:

Men är inte kameran från Island?
Och dessutom är det inga havsörnar, utan fiskgjusar.

Har tittat lite varje dag och dyker mig se att en av ungarna verkar vara färdig att lämna boet, så man får hålla koll efter första flygturen.

Jo, men många nordiska språk har likheter, t.ex. kotka är örn på finska och kotka fanns med i url:en. Mitt misstag, såg bara svart ut när jag tittade

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Jo, men många nordiska språk har likheter, t.ex. kotka är örn på finska och kotka fanns med i url:en. Mitt misstag, såg bara svart ut när jag tittade

Fast finska tillhör ju en helt annan språkfamilj än de övriga nordiska språken så likheterna är nog inte jättestora

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Livefeed från Island tydligen

Det finns inga träd på Island.....

EDIT:
Eftersom klockan är +1 timme där och namnet låter finskt så jag antar att det är Finland det handlar om.

Tråkigt nog kan man se redan nu vilken av dom som förmodligen inte klarar sig då h*n inte slås ens om matten...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Det finns inga träd på Island.....

EDIT:
Eftersom klockan är +1 timme där och namnet låter finskt så jag antar att det är Finland det handlar om.

Tråkigt nog kan man se redan nu vilken av dom som förmodligen inte klarar sig då h*n inte slås ens om matten...

Precis det jag tänkte innan också, aldrig sett några träd på Island från någon dokumentär eller liknande, och den klockan har jag också funderat över.

Visade sig att kalakotkas betyder fiskgjuse på estniska, och att domänen .ee är även den estnisk, så vi kan nog säga att den är från Estland.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Sötast

Häftig feed!

Snacka om privatliv

Permalänk
Skrivet av dr slizer:

Fast finska tillhör ju en helt annan språkfamilj än de övriga nordiska språken så likheterna är nog inte jättestora

Kom att tänka på det inom samma sekund som jag postade, men kom mig inte för att ändra mitt inlägg

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

.ee är ju Estland, så det är Estniska fåglar och inte Finska.
Estniskan och Finskan ska tydligen vara riktigt lika som jag förstod det från de jag pratade med när jag var i Pärnu för ett tag sedan.
I alla fall så är Kalakotkas Fiskgjusar på Estniska.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Kollat i en kvart nu. Det är en fågel som suttit och ätit hela tiden. En har suttit och spanat ut och den tredje vandrar runt lite i boet.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Och en flyger ibland.