Trasig Extern Hårddisk!

Permalänk
Medlem

Trasig Extern Hårddisk!

Hej!
Jag köpte en Seagate Exernal Desktop som är på 2TB den 23 Juli -12 eftersom jag var i behov av plats på datorn och ville inte ta bort något från datorn.
Jag la först in cirka 800 gb och sedan kopplade jag in den i min WD TV som är en media player och allt funkade fint, sen hade jag mer filer som jag ville lägga in som var omkring 200 gb.

När jag hade lagt över allt till externa så matade jag ut den och skulle koppla in den till min WD TV men då ville inte hårddisken starta, först trodde jag bara att det var något fel så jag testade koppla in den i datorn igen men fick inte liv i den, trodde också det skulle hjälpa att låta den vila ett tag så jag lät den kyla av i några timmar men inget hände.

Jag undrar om någon vet om det går att fixa på något sätt, eller om det bara är värt att lämna in den igen och hoppas på en ny. Helst skulle jag vilja ha kvar allt!
Tror nog att den gick sönder av en överhettning eftersom den inte hade blivit avstängd på några dygn(ca 2-3 dygn).

Permalänk
Medlem

Är det en extern nätadapter på den där som släpper 12V och ca 1.5-2A ?

Kan mycket väl vara den som är trasig, har du en multimeter så mät upp den och se om den är hel.

Är adaptern hel och det är data du vill ha kvar och skickar du in den på rma då byter de bara ut den, så då får man fråga sig vad vill jag testa att ta ur disken ur chassit och stoppa in den i datorn och se om den fungerar, ev kan du ta isär lådan så fint att det inte märks och sen montera ihop den och rma:a den sen.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Är det en extern nätadapter på den där som släpper 12V och ca 1.5-2A ?

Kan mycket väl vara den som är trasig, har du en multimeter så mät upp den och se om den är hel.

Är adaptern hel och det är data du vill ha kvar och skickar du in den på rma då byter de bara ut den, så då får man fråga sig vad vill jag testa att ta ur disken ur chassit och stoppa in den i datorn och se om den fungerar, ev kan du ta isär lådan så fint att det inte märks och sen montera ihop den och rma:a den sen.

Tack så hemskt mycket, det var det som var problemet och har lyckats fixa en ny nätadapter som jag använder tills jag ska in och kolla om jag får en ny!