Härlig överaskning man fick när man kom hem då...

Permalänk

Härlig överaskning man fick när man kom hem då...

kommer hem intet ont anande och börjar med dagens inventering till föreningen..

efter nån timmer kommer fruntimmret hem med en överaskning nämligen detta

detta är resultatet av att nånjävel sladdat in i min bil parkerad utanför konsum i virserum och tryckt in hela bilen i konsumväggen och sen kört därifrån...

hade ja suttit i bilen hade de nog fått låsa in mig för mord för ja hade matat den fan med avgasröret från den förbannade bilen de åkte i ...

är tvungen att dela av mig ilskan av de som hänt så om de bryter mot reglerna pga 0 diskutionsvärde tar jag min anmärkning...

ä så jävla förbannad nu för där rök mina semesterpengar man kunde haft bra möe roligare för...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Det borde väll rimligtvis gå på någon försäkring och då ryker ju inte så mycket mer än självrisk.
Hoppas ni ringde polis så det blev dokumenterat på plats.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Det borde väll rimligtvis gå på någon försäkring och då ryker ju inte så mycket mer än självrisk.
Hoppas ni ringde polis så det blev dokumenterat på plats.

de ville ja skulle återkomma i morn...

och ändå 5000:- i självrisk vilket var mina semesterpengar...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för försäkringsbolag som vill ha 5000:- i självrisk?

Permalänk
Medlem

5tkr i självrisk ?!

BYT FÖRSÄKRINGSBOLAG OMGÅENDE!

Det är väl vad man betalar för ett års försäkring eller ?

Borde inte trafikförsäkringen täcka sådant iom att det är en påkörning av annat fordon i trafik?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av anon34061:

Vad har du för försäkringsbolag som vill ha 5000:- i självrisk?

länsförsäkringar
angående trafikskada inte omöjligt men vill minns att det är Vagnskada om det är ens eget fordon väll?? trafik täcker väll bara om du kör på nån annan?

FÖ såhär ser min min försäkring ut

Omfattning Självrisker* Pris per helår
Trafik 1000 kronor 2061
Delkasko 595
Brand 1800 kronor
Glas 35 % av skada, lägst 1000 kronor
Stöld 1800 kronor
Räddning 1500 kronor
Rättsskydd 20 % av skada, lägst 1000 kronor
Maskin ** 3000/5000 kr
Allrisk *** 1000 kronor
Vagnskada 5000 kronor 1849
Summa 4505

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Sjävlrisken vid smitning går vad jag minns att få ut från trafikskadeföreningen. Kontakta dem, 5000kr kan det ju vara värt att jobba några timmar för att få tillbaka. Bäst är dock om polisen får tag i den som kört på bilen för då får hans försäkringsbolag stå för hela notan.

5000kr i självrisk är egentligen det man ska betala om man själv gör något dumt och hamnar i diket eller en annan med/mot-trafikant.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Är det inte så att hos Länsförsäkringar kan man välja om man vill ha 3, eller 5000 i självrisk där det senare innebär en något lägre preimiekostnad?

Permalänk
Skrivet av UltraLord:

Är det inte så att hos Länsförsäkringar kan man välja om man vill ha 3, eller 5000 i självrisk där det senare innebär en något lägre preimiekostnad?

precis

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Helvete..,och det finns inga vittnen?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Helvete..,och det finns inga vittnen?

ne de va världen pissskur så va inte en käft på parkeringen... samt att den stod runt hörnet på butiken också så den syndes inte riktigt från enrén heller

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om MER tillägget som reducerar självrisken vid skadegörelse till 1000kr typ om någon drar en nyckel längst hela bilen eller sladdar in i dig.

Permalänk
Skrivet av BJorNus:

Kan tipsa om MER tillägget som reducerar självrisken vid skadegörelse till 1000kr typ om någon drar en nyckel längst hela bilen eller sladdar in i dig.

jo hon sa det nu när jag var nere och visade lite bilder på bilen. men viste inte äns att det tillägget fanns... trodde sånt ingick i vanliga helförsäkringen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tyvärr så får man inget gratis nu för tiden :-((

Permalänk
Medlem

Ung jävlar! Ja mycket tråkigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

5tkr i självrisk ?!

BYT FÖRSÄKRINGSBOLAG OMGÅENDE!

Det är väl vad man betalar för ett års försäkring eller ?

Borde inte trafikförsäkringen täcka sådant iom att det är en påkörning av annat fordon i trafik?

Självrisk bestämmer man ju oftast själv när man täcknar försäkringen, det fick iaf jag göra.

Och en helförsäkring för mig i Stockholm kostar mellan 30-50 000/år , vill bara påpeka det...

Fast i detta fall är det inte TS fel så detta skall inte gå på vagnskadeförsäkringen. Vagnskada är bara om man själv orsakat olyckan/skadan.
Eftersom det är en Smitning är det lite mer komplicerat dock.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Polisanmäl detta, klart du inte ska åka på detta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Råkade ut för en liknande incident i ett parkeringshus för ett par år sedan. hade självrisk på 3000:- men med lite hjälp av trafikskadeföreningen blev det runt 2000:- har jag för mig, lite omständigt tyvärr då man måste in till polisen och skriva rapport och skicka in papper osv.... FÖR ATT NÅGON TATTARJ*VEL inte har vett för att stå för vad han/hon gjort.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Sånt här blir man bara så förbannat trött på, varför kan inte folk bara ta sitt ansvar när de gör nått? Min förra bil hade jag parkeringsskador på mer eller mindre jämt då jag var tvungen att ha den på gatan eftersom jag inte ännu hade fått garageplats. Hade du sett personen och avreagerat dig på denna hade du haft mitt fulla stöd.

Permalänk
Medlem

Ruskigt tråkigt helt klart.

Fråga, satt frugan din i bilen när det hände om ja; hur gick det för henne?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

snyft vad det är synd om mig..

Jaha och?! Så när du blir utsatt för något är det jättehemskt men när du själv utför bedrägerier då är allt frid och fröjd?
#13664888
Du har helt enkelt träffat på något som, precis som du själv, skiter i lagar och vad som är rätt.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Jaha och?! Så när du blir utsatt för något är det jättehemskt men när du själv utför bedrägerier då är allt frid och fröjd?
#13664888
Du har helt enkelt träffat på något som, precis som du själv, skiter i lagar och vad som är rätt.

Där ser man, TS verker ju vare en riktig fifflare själv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Se där ja. Ja på ett eller annat sätt så råkar man ALLTID ut för något liknande själv ifall man har lurats någon gång. Kommer inte ihåg talesättet nu.

Kan sammanfattas som "Karma".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Se där ja. Ja på ett eller annat sätt så råkar man ALLTID ut för något liknande själv ifall man har lurats någon gång. Kommer inte ihåg talesättet nu.

"What goes around comes around" är det enda jag kommer på just nu men borde finnas en svensk motsvarighet

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Haha, snygg vändning på tråden.

Likväl är det ett jävla sätt att kvadda en parkerad bil och därefter smita.

Permalänk

Ja att ljuga för en handlare är inte precis så farligt som att smita.

Jag vill ju inte vara den men har du frågat bruden om hon inte råkat köra in i något? kvinnor har en tendens att tro att allt är normalt när det låter en väldigt massa från bilen och den inte går frammåt fast man gasar på mer..

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

"What goes around comes around" är det enda jag kommer på just nu men borde finnas en svensk motsvarighet

"Vissa straffar gud med detsamma"... Sen kan man ju fråga sig om gud saknar sinne för proportioner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Se där ja. Ja på ett eller annat sätt så råkar man ALLTID ut för något liknande själv ifall man har lurats någon gång. Kommer inte ihåg talesättet nu.

Som man bäddar får man ligga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Som man bäddar får man ligga.

Skickades från m.sweclockers.com

Funderade på den också men tycker inte den passar riktigt klockrent? Mer samma betydelse som "som man sår får man också skörda" / "as you sow so shall you reap"

Enligt mig lite annorlunda än det här fallet

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Funderade på den också men tycker inte den passar riktigt klockrent? Mer samma betydelse som "som man sår får man också skörda" / "as you sow so shall you reap"

Enligt mig lite annorlunda än det här fallet

Jo förvisso inte helt rätt.

Skickades från m.sweclockers.com