Microsoft lanserar möss och tangentbord inför Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar möss och tangentbord inför Windows 8

Den som planerar att byta till Windows 8 kan införskaffa passande tillbehör från Microsoft, som lanserar möss och tangentbord för det pekskärmsanpassade operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Njae va? Det som såg intressant ut var det översta tangentbordet till en HTPC eller dylikt..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Entusiast

Wedge var snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

fulaste musen jag sett på länge

Permalänk
Medlem

det första tangentbordet var snyggt och verkar trevligt, men touchmusen och touchtangentbordet, urk

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Nej tack...

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Tangentbordet såg nice ut men wedge-musen var sådär? Hur skön är den att använda i mer än 10 minuter?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

How about.... No...

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk

Musen såg ju ut som en sittdyna....

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

De fulaste tangentborden jag har skådat. Ett riktigt tangentbord är mekaniskt.

Permalänk
Snusfri

Första tangentbordet till en HTPC skulle kunna funka helt klart men då får det gärna sjunka en hel del i pris först.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

jo, inget av det där hör hemma hos en stationär dator.

möjligvis tillbehör till en pekplatta eller htpc.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Wedge Mobile Keyboard och Wedge Touch såg inte så användarvänliga ut men cool design. Logitech må göra bra skit men 99,99% av tagentborden och mössen är ju i plast. Lite metall skulle inte sitta fel. Säger inte att dess två tillbehör inte heller består av väligt mkt plast men dom ser lite fräschare ut.. Hur användarupplevelsen är får vi la vänta å se. Jag tror inte jag kommer köpa något av dessa två dock.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Dedär med ergonomi har nog inte Microsoft hört talas om. "- Nä men nu när Apple släppt surfplattor och obekväma möss och tangentbord måste ju vi göra de med, fast lite sämre"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvist är inte Wedge tangentbordet allt för litet, skulle sitta fint på skrivbordet. Dock musen var väl inte av den snyggaste designen, nej.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Musen såg ju ut som en sittdyna....

Ja det var en bra liknalse:)

Musen såg ju inte direkt bekväm ut men det vore ju konstig om dom släpper en produkt som är obekväm...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

De fulaste tangentborden jag har skådat. Ett riktigt tangentbord är mekaniskt.

Må så vara, men aningen klumpigt att ha ett tangentbord till en surfplatta eller när du är ute och reser?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det där va nog den mest oergonomiska mus som sett dagens ljus

Permalänk
Medlem

Troligtvis det fulaste mus jag någonsin sett.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Designen på musen var ju lite speciell minst sagt (rätt snygg dock imo). Länken nedan visar ju hur liten musen faktiskt är, vilket gör att den kanske inte är fullt så obekväm som den först såg ut, detta om man tycker om möss som är så små att man kan lägga dem i fickan förstås.
Men det är smart av microsoft att designa sina produkter för att underlätta för de konsumenter som inte tycker att det nya gränssnittet är något positivt. En mus som är gjord för att scrolla i det nya operativsystemet är ju självklart ett bra hjälpmedel för den "vanlige" användaren. Kan kanske göra det nya gränssnittet lite mer logiskt.

Permalänk
Avstängd

Den här länken visar lite bättre hur man använder musen m.m.

http://windowsteamblog.com/windows/b/windowsexperience/archiv...

Permalänk
Medlem

Vilken o-ergonomisk mus.

Titta bara...

(Från länken ovan)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd

haha... öö musen ser ju bekväm ut..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Så nu ska de lansera nya tillbehör för att kunna dra in ännu mer pengar på Windows 8 lanseringen? De kunde anpassat det bättre för nuvarande tangentbord och musar. Sen ska man helst ha en tryckkänslig skärm också antar jag för att det ska bli som bäst att använda?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Väldigt fula och ointressanta.

Ingen av dom verkar de minsta lockande.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en sardinburk

Permalänk
Medlem

nice, letat efter ett nytt tangentbord och wedge ser bra ut, inge numpad det är ju perfa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Wedge var riktigt snygg! särskillt om det hade kommit i vitt också
De andra kände jag inte riktigt lika mycket, muser ser väldigt oergonomisk ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Må så vara, men aningen klumpigt att ha ett tangentbord till en surfplatta eller när du är ute och reser?

Det går nog allt att göra ett litet smidigt tangentbord som inte ser ut som någon slängt ihop på en kafferast.

Permalänk

Det där måste vara den obekvämaste musen någonsin? :z

Vad händer med ergonomi?