Datorn hänger sig och det brusar i högtalarna.

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig och det brusar i högtalarna.

Hej! Jag har ett problem som jag bara stött på 2 gånger innan men jag vill få det åtgärdat.
Det har hänt på minecraft en gång och bf3 den andra gången. När jag sitter och spelar så hänger sig hela datorn och det börja låta konstigt i högtalarna.
Men när jag startar om och fortsätter att spela så är det som vanligt. CPU tempen ligger runt 45 grader i bf3 och 32 i minecraft.
GPU tempen ligger runt 60-70 grader vid bf3 och 40 i minecraft.

SPECS:
Moderkort: ASUS P8Z68-VPRO GEN 3
CPU: Intel core i5 2500k 4,3 ghz (Överklockad med asus optimal.)
GPU: ASUS geforce GTX 560 TI DC2 TOP
RAM: Corsair Minnen på 8 gigabyte
SSD: Corsair Force GT 60 gb
HDD: 2* 500gb 7200rpm
PSU: Fractal design newton R2 650 watt
Kylare: Antec 620

Tack för förhand.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Hej! Jag har ett problem som jag bara stött på 2 gånger innan men jag vill få det åtgärdat.
Det har hänt på minecraft en gång och bf3 den andra gången. När jag sitter och spelar så hänger sig hela datorn och det börja låta konstigt i högtalarna.
Men när jag startar om och fortsätter att spela så är det som vanligt. CPU tempen ligger runt 45 grader i bf3 och 32 i minecraft.
GPU tempen ligger runt 60-70 grader vid bf3 och 40 i minecraft.

SPECS:
Moderkort: ASUS P8Z68-VPRO GEN 3
CPU: Intel core i5 2500k 4,3 ghz (Överklockad med asus optimal.)
GPU: ASUS geforce GTX 560 TI DC2 TOP
RAM: Corsair Minnen på 8 gigabyte
SSD: Corsair Force GT 60 gb
HDD: 2* 500gb 7200rpm
PSU: Fractal design newton R2 650 watt
Kylare: Antec 620

Tack för förhand.

Jag hade ett liknande problem med BC2, googlade ganska mycket och verkade som att det var Realtechs fel. Om man hade ett realtech ljudkort.. Jag köpte ett nytt ljudkort då, kom inte ihåg om det hjälpte då jag köpte ett USB headset ungefär samtidigt... men har du tillgång till ett USB headset, eller eller ljudkort som inte är realtech och deras mjukvara så kan du ju testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av gusalm:

Jag hade ett liknande problem med BC2, googlade ganska mycket och verkade som att det var Realtechs fel. Om man hade ett realtech ljudkort.. Jag köpte ett nytt ljudkort då, kom inte ihåg om det hjälpte då jag köpte ett USB headset ungefär samtidigt... men har du tillgång till ett USB headset, eller eller ljudkort som inte är realtech och deras mjukvara så kan du ju testa

Här nyss stängdes systemet av mitt i bf3. Men jag tror inte det är ljudkortets fel.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Här nyss stängdes systemet av mitt i bf3. Men jag tror inte det är ljudkortets fel.

För mig i BC2, så hängde det sig, och lät ur högtalarna.. så vare ara att börja om.. ganska likt det du beskriver

Permalänk
Medlem

Min dator har på senare tid blivit buggigare och ibland när jag trycker på start så går allt igång och sen efter 3 sek så stanar den.
Men när jag trycker på start igen så funkar allt som vanligt.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Lyssna på vad folk säger till dig då och pröva ett annat ljudkort. Du kan köpa ett externt USB-ljudkort för typ 300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnarn:

Lyssna på vad folk säger till dig då och pröva ett annat ljudkort. Du kan köpa ett externt USB-ljudkort för typ 300 kr.

Jag lyssnar visst! Men jag kan köpa ett ljudkort eller har min morfar typ 100 såna som jag kan låna.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

2:45 http://www.youtube.com/watch?v=o-wJ4-eAAWw låter det sådär?

Har själv strulat något fruktansvärt med exakt samma fel som i videon, fast mitt kom precis överallt, helt random.
Bara 1 bios version som fungerade med mitt moderkort, sen bytte man till ivy bridge cpu och var tvungen att uppdatera bios och nu är det likadant igen, sigh.

Drygt o köpa ett ljudkort eftersom man använder optisk Men kommer nog byta moderkort ändå så man kan klocka ivyn något vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

2:45 http://www.youtube.com/watch?v=o-wJ4-eAAWw låter det sådär?

Har själv strulat något fruktansvärt med exakt samma fel som i videon, fast mitt kom precis överallt, helt random.
Bara 1 bios version som fungerade med mitt moderkort, sen bytte man till ivy bridge cpu och var tvungen att uppdatera bios och nu är det likadant igen, sigh.

Drygt o köpa ett ljudkort eftersom man använder optisk Men kommer nog byta moderkort ändå så man kan klocka ivyn något vettigt.

Exakt samma problem.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Exakt samma problem.

Precis samma som jag också hade..

Permalänk
Medlem

Testa nytt ljudkort.

EDIT. Kan det inte vara grafikkort drivrutiner också?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, speciellt i BFBC2 och BF3. Köpte nytt ljudkort och stängde av RealTek-skiten på moderkortet - inte sett problemet sen dess.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Testa nytt ljudkort.

EDIT. Kan det inte vara grafikkort drivrutiner också?

Har de senaste. Men jag ska pröva nytt ljudkort.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Har de senaste. Men jag ska pröva nytt ljudkort.

Ska vara ett ljudkort UTAN realtechs mjukvara

Permalänk
Medlem

Prova att avaktivera ljudkortet i enhetshanteraren och kolla om det löst sig.
Kvarstår problemet? då kan det vara SSDn som spökar, googla och läs om andra har haft problem med samma modell och hur de löst det(brukar vara så att man får uppgradera firmware).

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Flasha BIOS till grafikkortet, det var den enda lösningen för mitt Gigabyte 560 Ti. Nu funkar allt helt felfritt!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle566:

Flasha BIOS till grafikkortet, det var den enda lösningen för mitt Gigabyte 560 Ti. Nu funkar allt helt felfritt!

Hur kommer jag in i bios på grafikkortet???

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb