Jag kan inte ladda min Iphone 3gs vad är felet?

Permalänk

Jag kan inte ladda min Iphone 3gs vad är felet?

Hej jag skulle ladda min mobill när jag jobba så jag ladda den i ett cigarettuttag då funkar det bra men sen när jag skulle åka hem så va den helt död så jag har testat att laddat den här hemma i väggen och haft den i datorn men inget händer det syns inget på skärmen heller som det ska göra när man laddar den och datorn hittar inte den heller. Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Avstängd

Skulle tro att laddningsdockan är sönder och behöver bytas men jag kollade lite på apples support sida ått dig vad du kan testa.

Enbart ursprungliga iPhone kan laddas upp från en FireWire-baserad strömkälla. Om iPhone ansluts till en dator som inte är påslagen eller som är i vilo- eller vänteläge, kan iPhone-batteriet tömmas.
1.Kontrollera att uttaget som används fungerar.
2.Prova med en annan USB-strömadapter om du har en sådan tillgänglig.
3.Om det inte finns någon annan USB-strömadapter tillgänglig kan du prova att ansluta adaptern till en högeffekts-USB 2.0-port (inte ett tangentbord). Datorn måste vara påslagen och den får inte vara i vilo- eller vänteläge.
4.Prova med en annan USB-kabel om en sådan finns tillgänglig

Permalänk
Medlem

Ladda den i ett dygn och se om den vaknar, vet att iPhones kan hänga sig när batteriet töms helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

när jag har den i laddaren kan man känna på baksidan att den blir lite ¨varm¨

Permalänk

och den har laddat hela natten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cross_linus:

och den har laddat hela natten

Antingen är laddingsdockan sönder eller kankse är iphone död men testade du dom grejerna där uppe ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cross_linus:

och den har laddat hela natten

Har haft den här typen av problem förut och det är jäkla frustrerande. Jag kunde inte heller ladda telefonen efter ett tags användande, var på den dog helt. Jag trodde batteriet var slut så jag skickade den för reparation. Det visade sig att de inte hade gjort något med telefonen. Bara att koppla i och ladda!

Min erfarenhet är att när batteriet töms ut helt, måste den sitta i uttaget eller datorn nån halvtimma innan den vaknar till liv. Det är också då den "piper" till på typisk apple-maner.

Jag skulle nog koppla den till ett uttag eller ett höghastighets-usb-uttag (dvs inga gamla, svaga 1,1 osv.) och låta den ligga där. Prova båda alternativen (fler datorer) och väck den efter nån timma. Kolla kontakten på mobilen så det inte sitter damm och dyl. Händer inget så är det nåt suspekt med batteriet. Just FYI dem är inte dem bästa och kommer eventuellt dö.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Antingen är laddingsdockan sönder eller kankse är iphone död men testade du dom grejerna där uppe ?

men varför blir den varm på baksidan då? ja jag har testat dom men inget hjälper

Skrivet av Alstern:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alstern:

hände för länge sen, när jag kopplade fel laddare till nokia mobil...lol

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Har haft den här typen av problem förut och det är jäkla frustrerande. Jag kunde inte heller ladda telefonen efter ett tags användande, var på den dog helt. Jag trodde batteriet var slut så jag skickade den för reparation. Det visade sig att de inte hade gjort något med telefonen. Bara att koppla i och ladda!

Min erfarenhet är att när batteriet töms ut helt, måste den sitta i uttaget eller datorn nån halvtimma innan den vaknar till liv. Det är också då den "piper" till på typisk apple-maner.

Jag skulle nog koppla den till ett uttag eller ett höghastighets-usb-uttag (dvs inga gamla, svaga 1,1 osv.) och låta den ligga där. Prova båda alternativen (fler datorer) och väck den efter nån timma. Kolla kontakten på mobilen så det inte sitter damm och dyl. Händer inget så är det nåt suspekt med batteriet. Just FYI dem är inte dem bästa och kommer eventuellt dö.

den ligger och laddar nu men det kommer inte upp någon bild om att den laddar när man laddar den när den ä avstängd kan det ju komma upp en bild att den laddar men det gör det inte :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cross_linus:

den ligger och laddar nu men det kommer inte upp någon bild om att den laddar när man laddar den när den ä avstängd kan det ju komma upp en bild att den laddar men det gör det inte :S

har du kopplat den mot ett väggutag eller är den kopplad till datorn? kör från väggen. blir den varm på baksidan tyder det på att det händer ngt med batteriet.

Testa en reset? Home+Power/sleep knapparna samtidigt i 10 sekunder eller tills äpplet dyker upp på skärmen?

Testat olika laddare/kablar/sladdar etc? byt ut så många "variabler" (som kan fela) som du kan.

Har hört om en lösning där du kan använda en tandborste på kontakten på luren för att få bort skräp.

last resort och självklart det tråkiga svaret är att byta batteri eller ta den till verkstad.

let me know how it goes

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

har du kopplat den mot ett väggutag eller är den kopplad till datorn? kör från väggen. blir den varm på baksidan tyder det på att det händer ngt med batteriet.

Testa en reset? Home+Power/sleep knapparna samtidigt i 10 sekunder eller tills äpplet dyker upp på skärmen?

Testat olika laddare/kablar/sladdar etc? byt ut så många "variabler" (som kan fela) som du kan.

Har hört om en lösning där du kan använda en tandborste på kontakten på luren för att få bort skräp.

last resort och självklart det tråkiga svaret är att byta batteri eller ta den till verkstad.

let me know how it goes

Den sitter i väggen nu och den blir lite varm där bak eller så
har testat med home+power sleep med men inget händer
batteri eller jätte dyrt till mobiler eller?

Permalänk
Medlem

Felet är att det är en iPhone...
Nä, men om den är gammal så har den formodligen gjort sitt. Kan vara mobilen också måste inte vara sladd eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cross_linus:

Den sitter i väggen nu och den blir lite varm där bak eller så
har testat med home+power sleep med men inget händer
batteri eller jätte dyrt till mobiler eller?

verkar som det är batteriet som måste bytas ändå om du har verkligen testat alla nämnda scenarion.

nja dyrt är det väl inte. speciellt vad gäller 3gs som har några år på nacken. problemet är att det är krångligt att byta SJÄLV.

det är bara att googla efter batteri eller gå till en fysisk butik.

här är några länkar som jag hittade snabbt:

http://www.iphonebutiken.se/batteri-iphone-3gs-1564.html
http://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-3gs-batterireparation...
http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4468771
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4468771
http://www.pricerunner.se/cl/199/Mobiltelefontillbehoer?attr_...

du kan förmodligen hitta mycket bättre!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

om du har använt ngt 3:e parts tillbehör att ladda med så kan du ha skadat batteriet. använd alltid originalkablar

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

verkar som det är batteriet som måste bytas ändå om du har verkligen testat alla nämnda scenarion.

nja dyrt är det väl inte. speciellt vad gäller 3gs som har några år på nacken. problemet är att det är krångligt att byta SJÄLV.

det är bara att googla efter batteri eller gå till en fysisk butik.

här är några länkar som jag hittade snabbt:

http://www.iphonebutiken.se/batteri-iphone-3gs-1564.html
http://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-3gs-batterireparation...
http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4468771
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4468771
http://www.pricerunner.se/cl/199/Mobiltelefontillbehoer?attr_...

du kan förmodligen hitta mycket bättre!

oj 99kr det va inte farligt trodde det skulle mycket mer

Permalänk

nu har den legat och laddat hela dagen men inget händer skärmen är helt kålsvart

Permalänk
Skrivet av ozo64:

om du har använt ngt 3:e parts tillbehör att ladda med så kan du ha skadat batteriet. använd alltid originalkablar

Håller med här, använd alltid original kablage... speciellt med Apple, hade samma problem med min 3gs innan jag gick över till 4an...
Dock funkade min efter en Force-start via lock+Home knappen.. behövde dock hålla inne den jääääävligt länge...

Permalänk
Medlem

Har du hålla in lås och hemknappen tills äpplet dyker upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av cross_linus:

Den sitter i väggen nu och den blir lite varm där bak eller så
har testat med home+power sleep med men inget händer
batteri eller jätte dyrt till mobiler eller?

Ett batteri kostar c:a 200kr,finns original att köpa på nätet. Kruxet är att det är rätt bökigt att byta på iphone 3modellerna allt får plockas bort då batteriet sitter under moderkortet. Har bytt ett antal batterier på dom. Finns guider på nätet ifall du vågar på dig att göra ett försök.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Har du hålla in lås och hemknappen tills äpplet dyker upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men det kommer inte upp något äpple,

Någon som har något mer tips har fortfarande inte fått i gång den

Permalänk

Finns ju bara 2 saker att göra. 1 byta batteri och hoppas att det är felet?. 2 Lämna in den och få den lagad om du tycker det är lönt.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

är det dyrt att lämna in den om det inte är någon garanti på den?

Permalänk

Ingen aning vad dom tar är väl olika kan jag tro,dels blir det ju felsökning och sen ev reservdelar. Jag hade nog chansat att byta batteri om jag varit du. Är du lite teknisk så kan du göra det själv, finns utmärkta guider på nätet och googla iphone original batteri så hittar du det med.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min iPhone 4 32gb. Helt plötsligt slutade den ta laddning, men blev varm. Vid felsökning visade det sig vara sviterna av en gammal fuktskada (polare som slog ut en öl över den ett knappt år tidigare) som slutligen tagit ut sin rätt. Fick en fabriksny telefon för 2500, rätt humant med tanke på vad apple normalt tar för dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Felet är att det är en iPhone...
Nä, men om den är gammal så har den formodligen gjort sitt. Kan vara mobilen också måste inte vara sladd eller så.

Men Iphones ska väl aldrig dö eller ha några problem?!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

men om jag skulle vilja ha det som finns på mobilen nu alla nummer och bilder finns det något bra program till att få ut det från mobilen?

Permalänk

hej jag bytte batteri i den idag och då funka den igen men sen så dog mobilen så jag tänkte att batteriet va slut så jag satte den i laddaren men nu vill den inte gå igång igen är det batteriet igen eller?

Permalänk

finns det något som kan kortsluta batteriet?