Gaming setup och spel :)

Permalänk
Medlem

Gaming setup och spel :)

Tjena, gjorde en tråd för alla som vill skriva sin gaming setup och vad för spel dom spelar och vad ni tycker är bäst till olika spel

själv kör jag med
Tangenbord - Steelseries 6G V2
Mus - Steelseries Kana/ Logitech MX 518
Headset - Steelseries IRONLADY (rosa)

Spel - Heroes of newerth, Starcraft 2, League of legends, Battelfield 3 och cs 1.6

Ber om ursäkt om den ligger fel men då kan Mod kanske fixa det

Skriv vad ni har och vad ni tycker om olika spel stilar!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Hade gjort vad som helst för din setup, själv har jag mixat.

Steelseries QCK + (fnatic tyvärr)
Gammal logitech mus/ Razer naga
Corsair 1500 Headset
Tangentbord Razer Skit Lycosa

Spelar 1.6, wow, d3

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Tangentbord - Steelseries 6G V2
Mus - logitech G500
Headset - Steelseries siberia V2

Spel - Dota 2, Diablo 3, Skyrim, Garrys mod

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk

tangentbord: fujitsu siemens slim
mus: saitek cyborg rat 3
headset: koss porta pro

spelar:gmod hl-2 minecraft sims 3

Visa signatur

dator:
Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Cooler Master GX Lite 600W PSU AMD FX-6100 6-Core Processor ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+ Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Western Digital® Desktop Blue 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvungen:

Hade gjort vad som helst för din setup, själv har jag mixat.

Steelseries QCK + (fnatic tyvärr)
Gammal logitech mus/ Razer naga
Corsair 1500 Headset
Tangentbord Razer Skit Lycosa

Spelar 1.6, wow, d3

Haha, är riktigt nöjd med min setup faktiskt, var lite tveksam på musen men helt ok

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Tangentbord - Steelseries 6G V2
Mus - logitech G500
Headset - Steelseries siberia V2

Spel - Dota 2, Diablo 3, Skyrim, Garrys mod

tycker du om tangentbordet?:)
hur är det med Dota 2, haft tankarna på att skaffa det men inte blivit av, är det roligt?:)

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av minesharkz:

tangentbord: fujitsu siemens slim
mus: saitek cyborg rat 3
headset: koss porta pro

spelar:gmod hl-2 minecraft sims 3

tycker du om musen eftersom den är lite speciell?
Gmod är också ett rätt speciellt spel va? har spelat det en gång men inte så seriöst, vad är det för kategori på det spelet egentligen?:)

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Tangentbord - Microsoft keyboard 600 black (länk http://www.inet.se/produkt/6101393/microsoft-wired-keyboard-6...)
Bästa tangentbord seröst. Gillar den mer än dom flesta Gaming tangentborden jag testat.
Mus - Razer DeathAdder
Headset - Logitech något. Använder det bara för att chatta i princip så det är ett medelklass headset. Har högtalare från Creative dock som är skitbra

Spelar BF3, Cod Black Ops, Total War (Medieval2+Empire) Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Kanske börjar köra lite Metro 2033, brorsan kör det på min burk och det verkar väldigt najs

Permalänk

Mus: Steelseries Sensei
Tangentbord: Steelseries 6gv2 Red Edition
Matta: Någon steelseries sak där med ^^
HS: Siberia V2 USB

Spel: Sc2, BF3, D3 men just nu, mest DayZ. Händer att man lirar lite minecraft då och då också!

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries Diablo3 mouse
Matta: Steelseries
Tangentbord: Steelseries Shift
Hörlurar: Creative SB Arena Headset

Spel just nu är: Prototype 2, BF3, MW3, GTAIV, Ghost recon: Future soldier, DayZ, Supreme Commander 2 och lite Terarria ibland

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Tangentbord - Microsoft keyboard 600 black (länk http://www.inet.se/produkt/6101393/microsoft-wired-keyboard-6...)
Bästa tangentbord seröst. Gillar den mer än dom flesta Gaming tangentborden jag testat.
Mus - Razer DeathAdder
Headset - Logitech något. Använder det bara för att chatta i princip så det är ett medelklass headset. Har högtalare från Creative dock som är skitbra

Spelar BF3, Cod Black Ops, Total War (Medieval2+Empire) Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Kanske börjar köra lite Metro 2033, brorsan kör det på min burk och det verkar väldigt najs

Jag körde med ett logitech tangentbord för typ 300kr, också det bästa jag använt, hur bra som helst och riktigt skönt
Många har Razer Deathadder möss men jag har något emot det, vet inte riktigt vad men kan inte använda dem, polarna kör med dem men tycker dem är otroligt osköna för handen! men dem verkar riktigt bra

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Mus: Steelseries Diablo3 mouse
Matta: Steelseries
Tangentbord: Steelseries Shift
Hörlurar: Creative SB Arena Headset

Spel just nu är: Prototype 2, BF3, MW3, GTAIV, Ghost recon: Future soldier, DayZ, Supreme Commander 2 och lite Terarria ibland

Hyfsat stort tangentbord:)
Prototyp 2 är det sköna effekter i, mycket bra spel enligt mig
BF3 vs MW3, tycker att bf3 har känslan i spelet men ändå lite för många detaljer som är fel för att börja på ett nytt bf4.. MW3 ett spel som jag inte är speciellt nöjd med, tycker banorna inte är så bra emot MW2.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

Mus: Steelseries Sensei
Tangentbord: Steelseries 6gv2 Red Edition
Matta: Någon steelseries sak där med ^^
HS: Siberia V2 USB

Spel: Sc2, BF3, D3 men just nu, mest DayZ. Händer att man lirar lite minecraft då och då också!

Fett med Red Edition!
Tycker det är MYCKET bättre med usb när man spelar och lyssnar på musik, blir stor skillnad
Rank på SC2?:) Många gibbar Dayz men har inte en aning om vad det är, borde man skaffa?:)

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

tycker du om tangentbordet?:)
hur är det med Dota 2, haft tankarna på att skaffa det men inte blivit av, är det roligt?:)

Älskar tangentbordet, haft det i snart ett år och har inte gått sönder än. (med mina utbrott så är det en rejäl tid)
Hade lite svårt för dota i början då jag bara kört LoL i ~2 år. Men galet roligt när man lär sig alla items och hjältar etc. (borde inte ta så lång tid om man kört hon eller Dota allstars)

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Hyfsat stort tangentbord:)
Prototyp 2 är det sköna effekter i, mycket bra spel enligt mig
BF3 vs MW3, tycker att bf3 har känslan i spelet men ändå lite för många detaljer som är fel för att börja på ett nytt bf4.. MW3 ett spel som jag inte är speciellt nöjd med, tycker banorna inte är så bra emot MW2.

Jag gillar tangentbordet rejält skönt att knappa på och tillräckligt med fina funktioner

Älskar prototype serien! 2:an (det jag hunnit) är gudomligt. fränt som fan men tycker gubben e lite jobbig att styra jäntemot 1:an

BF3 vs MW3 så gillar jag nog MW3 mer då det är mer ett spel för mig, dock hatar jag både MW3 och MW2 PGA alla skit killstreaks och perks CoD 4 är ett spel som sitter mig nära till hjärtat <3

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Jag körde med ett logitech tangentbord för typ 300kr, också det bästa jag använt, hur bra som helst och riktigt skönt
Många har Razer Deathadder möss men jag har något emot det, vet inte riktigt vad men kan inte använda dem, polarna kör med dem men tycker dem är otroligt osköna för handen! men dem verkar riktigt bra

Gillar allt med DeathAddern utom sidorna. Det materialet på sidorna känns väldigt obehagligt om man svettas lite.
Annars är den bara bäst!!! Tänker behålla den tills den slutar fungera

Permalänk
Entusiast

Tangentbord: Logitech G510 (För stort för min smak, ska nedgradera för jag behöver inte alla macroknappar)
Mus: Logitech MX 518
Headset: Steelseries Siberia V2

Spelar: WoW, BF3, League of Legends, DayZ och alla möjliga Steam-spel som var på rean

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Filco Majestouch 2 MX blue
Mus: Logitech G400
Headset: Astro A40

Spel: CS 1.6 ofc händer ibland att man lirar lite CSS för omväxlingens skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord: Qpad MK50
Mus: Qpad 5K som glider på en Qpad HeatoN Medium
Headset: Razer Characias

Spel: Battlefield 3 , Diablo 3, LoL, DotA2, olika CoD spel och ofc CS 1.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Älskar tangentbordet, haft det i snart ett år och har inte gått sönder än. (med mina utbrott så är det en rejäl tid)
Hade lite svårt för dota i början då jag bara kört LoL i ~2 år. Men galet roligt när man lär sig alla items och hjältar etc. (borde inte ta så lång tid om man kört hon eller Dota allstars)

haha, verkar riktigt gutt
kan man ska testa det lite

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av oAkkEo:

Tangentbord: Qpad MK50
Mus: Qpad 5K som glider på en Qpad HeatoN Medium
Headset: Razer Characias

Spel: Battlefield 3 , Diablo 3, LoL, DotA2, olika CoD spel och ofc CS 1.6

Hade funderingar på samma mus som du har, står att dem är goa att spela med
låter fint, kör du på Diablo 3?
bra på cs?:P

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Tangentbord: Filco Majestouch 2 MX blue
Mus: Logitech G400
Headset: Astro A40

Spel: CS 1.6 ofc händer ibland att man lirar lite CSS för omväxlingens skull.

prisvärt headset?:) ser riktigt skönt ut
tycker det är mycket mer känsla i 1.6, spelat css några timmar men inget för mig

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Gillar allt med DeathAddern utom sidorna. Det materialet på sidorna känns väldigt obehagligt om man svettas lite.
Annars är den bara bäst!!! Tänker behålla den tills den slutar fungera

haha deja, ja många säger att den är sjukt bra men jag vet inte varför jag inte vill ha en deathAdder

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Tangentbord: Logitech G510 (För stort för min smak, ska nedgradera för jag behöver inte alla macroknappar)
Mus: Logitech MX 518
Headset: Steelseries Siberia V2

Spelar: WoW, BF3, League of Legends, DayZ och alla möjliga Steam-spel som var på rean

Det är galet många macro knappar på det:) jag skulle inte heller behöva så många
Mycket skön mus, jag lirar cs 1.6 och alla FPS med den, sjukt bra!
Haha fint de

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Jag gillar tangentbordet rejält skönt att knappa på och tillräckligt med fina funktioner

Älskar prototype serien! 2:an (det jag hunnit) är gudomligt. fränt som fan men tycker gubben e lite jobbig att styra jäntemot 1:an

BF3 vs MW3 så gillar jag nog MW3 mer då det är mer ett spel för mig, dock hatar jag både MW3 och MW2 PGA alla skit killstreaks och perks CoD 4 är ett spel som sitter mig nära till hjärtat <3

JA, prototype är det absolut det bästa spelet med effekter och rörelser, tycker verkligen om det kanske inte den riktigt bästa grafiken så men annars är det sjukt roligt

Aa jag tycker med att MW3 kan vara roligare ibland, det beror på helt på vilken stil man ska spela, allt är mer drygt på BF3.
SJÄLVKLART, det har man spelet några hundra timmar, älskar spelet med bara att det är så mycket nya CoD/MW spel så att det inte blir så mycket att ha :/

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

JA, prototype är det absolut det bästa spelet med effekter och rörelser, tycker verkligen om det kanske inte den riktigt bästa grafiken så men annars är det sjukt roligt

Aa jag tycker med att MW3 kan vara roligare ibland, det beror på helt på vilken stil man ska spela, allt är mer drygt på BF3.
SJÄLVKLART, det har man spelet några hundra timmar, älskar spelet med bara att det är så mycket nya CoD/MW spel så att det inte blir så mycket att ha :/

Visst vet du om att du skrev 6 inlägg irad?

Permalänk

tangentbord: Logitech g510
MUs: Razer Naga
Musmatta: Razer Sphex
Headset Logitech g35

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Sidewinder X6.
Mus: Cybort R.A.T. 7 (Riktigt härlig och bekväm grej, dessutom väldigt tung för att vara en mus <3 )
Musmatta: Billig sak i tyg från Kina (Mjuk och trevlig) & Cyborg V5 Gaming Surface (Kall, hård och otrevlig )
Headset: Sony DR-GA200 (Fullständigt skräp. Orkar bara inte skaffa nytt. )

Spel: Kan vara precis vad som helst, beror på vad jag känner för. En hel del Battlefield 3, just nu lite Max Payne 3, annars lite Wargame: European Escalation, Future Solider, något Peka-Klicka etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4
Mus: Zowie EC1
Musmatta: Zowie
Headset: Sennheiser PC360

Favoritgenre Strategi, rts, city-building, fps & RPG

Spelar Nu

  • Total war: Shogun 2

  • Skyrim

  • Total war: Rome

  • Batman: Asylum (ska börja med City såfort jag är klar med Asulym)

  • Anno 1404 och 2070, föredrar 1404

  • Civilization V

  • APB Reloaded

  • Assains Creed Relevation

  • Battlefield 3

  • Diablo 3

Några av dom spelen jag nyligen har spelat eller ska spela när jag får tid.

Hela listan:
http://steamcommunity.com/id/Glennhs/games?tab=all

Lägg till mig på Steam(Glennhs) om ni gillar att lira samma typ av spel så kan vi ta en match eller två någon dag

Permalänk
Medlem

Hur jädra många sådana här trådar ska folk skapa? (Såklart en ny user me som inte kan söka )
Exakt samma som den stora, fast lagt till en minisak om spel.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1032387-v...

Skapa en speltråd lr något, men de finns nog också redan.

Iofs värre att alla andra medlemmar svarar när dom vet att denna tråden borde låsas.