Permalänk
Medlem

Behöver hjälp vid köp av 27" skärm!

Hallå, forumskamrater.

Hade tänkt att köpa mig en 27" datorskärm och behöver tips och råd vad jag ska kolla efter då jag inte är spec kunnig inom ämnet.
Jag ska använda skärmen till spel så som HoN och bf3 men även till mitt ps3 ibland. Har läst lite och förstått att skärmen måste ha HDCP för att den ska fungera med ps3. Och detta har jag ingen aning om vad det är.

Men skulle vilja ha tips om 27" skärmar i prisklassen 1500-2500:-, vill ju helst ha en så billig skärm som möjligt men vill samtidigt inte ha någon "skit".

Tack på förhand!
/knuut

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag är tacksam för eran hjälp, men skulle vilja veta varför just de skärmarna är bra och sedan vad som är viktigt att skärmen har för något.
/knuut