Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

När man skapar en gubbe så ska man svara på ett gäng frågor, är det något viktigt för gameplay eller?

Det påverkar hur din story utvecklas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

a) Hitta gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att döda x antal råttor/vargar
De har slängt ut lite råttor/vargar i skogen med lite mellanrum.
Döda. Få XP. Rinse and repeat.
b) Hitta annan gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att plocka x antal blommor.
De har slängt ut lite blommor i skogen.
Gå runt klicka på blommorna. Få XP. Rinse and repeat.

Förutom att du:

A) Behöver inte prata med nån alls
B) Dödar inte X antal, du dödar så många som du vill. Man behöver inte "göra klart" en event för att få XP.

De flesta events är dessutom inte så hjärndöda som tex WoW, du kan göra många olika saker istället för att se en siffra räkna upp på en typ av items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

1) Du behöver inte hitta gubben
2) Han vill att du ska döda råttor OCH/ELLER plocka blommor OCH/ELLER mata korna (exempelvis)
3) Markera motståndare. Klicka ikon. Klicka ikon. Klicka ikon. Död. <--- THIS WOULD GET YOU KILLED! Kanske inte under din första halvtimme/timme, men sen MÅSTE du röra på dig under striderna.

1. Oj, jo man behöver bara vara i närheten. Big difference (not). Same old same old.
2. Oj, jag slipper gå till två gubbar, det räcker med en. Jag kan verkligen känna det episka i att döda råttor, mata kor och plocka blåbär. Same old same old.
3. Jag spelade under hela helgen. Ja, man får springa (och simma) runt en hel del. Det är dock fortfarande - markera med cirkel - klicka ikon (ibland med den klassiska AoE, inget nytt under solen).
Same old same old. Visst det funkar - men jag hade förväntat mig nått NYTT.

Det som var lite nytt var olika anfallsegenskaper beroende på vilket vapen man hade - men quest/story/levelling är tyvärr exakt samma som alla andra mmorpg där ute. Jag hade förväntat mig nått nytt. Jag är trött på att döda råttor.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

1. Oj, jo man behöver bara vara i närheten. Big difference (not). Same old same old.
2. Oj, jag slipper gå till två gubbar, det räcker med en. Jag kan verkligen känna det episka i att döda råttor, mata kor och plocka blåbär. Same old same old.
3. Jag spelade under hela helgen. Ja, man får springa (och simma) runt en hel del. Det är dock fortfarande - markera med cirkel - klicka ikon (ibland med den klassiska AoE, inget nytt under solen).
Same old same old. Visst det funkar - men jag hade förväntat mig nått NYTT.

Det som var lite nytt var olika anfallsegenskaper beroende på vilket vapen man hade - men quest/story/levelling är tyvärr exakt samma som alla andra mmorpg där ute. Jag hade förväntat mig nått nytt. Jag är trött på att döda råttor.

Men vad hade du egentligen tänkt dig? Hur skulle de gått tillväga? Sätta sig och spela Tetris mot en NPC eller vad är nytänkande för dig?

Lätt att säga att det skulle vara något nytt och inte komma med något konkret sätt att tackla frågan. Jag tyckte det flöt på bra, med möjligheterna att välja min egen väg för att få questen färdiga.

Man är väl ingen hjälte från början heller? Skulle man bli skickad att rädda byar från drakar på level 1 eller hur skulle man lösa den episka känslan från första början. Alla hjältar måste börja någonstans ifrån. Sen får du tänka på alla nya spelar;, man är inte superbra i början och då är det fördelaktigt att göra lätta quests (som att rensa ut råttor ur en by).

Jag förstår att man vill ha ut så mycket mer när man är van vid MMORPG och levlat X antal gubbar. Jag ser bara inte hur questen skulle vara mer annorlunda än vad de är om vi har kvar det nuvarande: Samla XP -> Levla X antal levlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rejzer:

Men vad hade du egentligen tänkt dig? Hur skulle de gått tillväga? Sätta sig och spela Tetris mot en NPC eller vad är nytänkande för dig?

Mer story. Döda x antal råttor är inget kul längre.

Skrivet av Rejzer:

Lätt att säga att det skulle vara något nytt och inte komma med något konkret sätt att tackla frågan. Jag tyckte det flöt på bra, med möjligheterna att välja min egen väg för att få questen färdiga.

Visst det flöt på jättebra. Jag hade kanske för höga förhoppningar på att det skulle tillföra något nytt. Det är samma koncept som EQ/WoW/Aion/War/insert random mmo-name. Jag hade hoppats på ett nytt grepp.

Skrivet av Rejzer:

Man är väl ingen hjälte från början heller? Skulle man bli skickad att rädda byar från drakar på level 1 eller hur skulle man lösa den episka känslan från första början. Alla hjältar måste börja någonstans ifrån. Sen får du tänka på alla nya spelar;, man är inte superbra i början och då är det fördelaktigt att göra lätta quests (som att rensa ut råttor ur en by).

Jag förstår att man vill ha ut så mycket mer när man är van vid MMORPG och levlat X antal gubbar. Jag ser bara inte hur questen skulle vara mer annorlunda än vad de är om vi har kvar det nuvarande: Samla XP -> Levla X antal levlar.

Varför inte? Lite av deras filosofi skulle ju vara att man slapp döda x antal råttor (som vi gjort i alla mmorpg se'n slutet 90-talet). Varför kan man inte få vettiga saker att göra? Tänk dig att du spelar AD&D och din GM säger att ni får en quest att döda 10st råttor. När det är klart får ni en quest att döda 8st grodor. Se'n ska ni plocka 9st nejlikor... jag hade bytt GM efter ett tag. Visst det funkar - men jag ville så gärna ha ett NYTT grepp.
Varför måste man alltid ha en tråkig grind-time? I månadsbetalningsspel kan jag förså det (time-sinks är ett måste för att casha in på spelarna).

Jag hade hoppats på något nytt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DBHErazor:

Ytterligare ett hotkey MMO, är inte alls imponerad tyvärr. Kanske helt enkelt inte är min grejj längre. Men det känns så sjukt föråldrat.

Håller med dig till viss del, speciellt efter att ha testat TERA. Men de har ändå hittat en bra blandning tycker jag. T.ex. så måste man ju ducka och röra på sig, samt att om man använder skjutvapen mot en fiende och någon annan fiende kliver ivägen för skottet, då blir den träffad istället oavsett vem man targetar.
Är inte säker men tror att det funkar lika med t.ex. svärd, att om två neutrala/gula mobs står i varann kan du inte bara hugga ena.

Skrivet av Cyberz:

När man skapar en gubbe så ska man svara på ett gäng frågor, är det något viktigt för gameplay eller?

Vad jag vet påverkar de inte gameplay så mycket, men däremot din karaktärs personlighet i cutscenes etc, antar att det kanske även kan leda till lite olika twists på storyquests (t.ex. om man är brutal kanske ens gubbe tycker att man ska slakta fienden, medans om man valt något annat kanske man istället får försöka prata med fienden). Det påverkar även vissa gånger när man pratar med folk, när man kan välja att hota, charma etc. Har man valt att vara charmig så har man större chans att lyckas med charm-alternativet än om man väljer att hota.

Skrivet av Pappy:

Det som var lite nytt var olika anfallsegenskaper beroende på vilket vapen man hade - men quest/story/levelling är tyvärr exakt samma som alla andra mmorpg där ute. Jag hade förväntat mig nått nytt. Jag är trött på att döda råttor.

Du får ju även ha i åtanke att detta är en uppföljare, inte en helt ny franchise, så det vore dumt av dem att avvika för mycket från orginalet. Jag gillar det mesta nya de har hittat på med spelet, många bra idéer. Det där med questvariation är svårt, pröva själv att fundera ut vad man skulle kunna ha för quests så ska du se att fantasin tar slut efter en stund. Och som Rejzer säger så måste ju alla börja någonstans.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Du får ju även ha i åtanke att detta är en uppföljare, inte en helt ny franchise, så det vore dumt av dem att avvika för mycket från orginalet. Jag gillar det mesta nya de har hittat på med spelet, många bra idéer. Det där med questvariation är svårt, pröva själv att fundera ut vad man skulle kunna ha för quests så ska du se att fantasin tar slut efter en stund. Och som Rejzer säger så måste ju alla börja någonstans.

Precis. Konceptet är prövat och fungerar. Folk spelar på. Det tråkiga är att jag kan lika gärna spela vilket annat modernt mmorpg som helst. Det är nästan identiska (bra beprövad business-model).
Det är samma spel, men lite finslipningar.
Mina förhoppningar var väl lite för höga på att de skulle ta mmorpg till en ny nivå, inte samma gamla koncept. Visst, jag kommer säkert spela en hel del, men det är ju samma skåpmat som alla de andra. Jäkligt synd.

Självklart är vettiga story/quest/utmaningar betydligt med arbetskrävande än "döda x antal bävar och klicka på y antal jordhögar" men jag börjar bli trött på det. Att göra intressanta quests tar tid (det ska gudarna veta, jag hade en egen storybaserad NWN-server 2002-2003. En ny story-quest tog en vecka att göra och spelarna körde genom det på 3-4h).
Har man dock en stor stab av anställda borde man kunna producera lite mer än att döda x antal råttor på ett risfält, eller klicka på y antal spindelägg i skogsbrynet.
Mina förväntningar var nog lite för höga.

Edit: Nu hann jag ju knappast upp till end-game och vem vet - det kanske är superbra. Jag förstår dock inte varför man ska ha denna eviga grind-time-sink innan man kommer till det bra.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Edit: Nu hann jag ju knappast upp till end-game och vem vet - det kanske är superbra. Jag förstår dock inte varför man ska ha denna eviga grind-time-sink innan man kommer till det bra.

Låter som du borde prova The Secret World. Det har inga klasser eller levels per se och är rätt så storybaserat enligt vad jag läst. Men kolla runt recensioner först, det har fått en hel del kritik också. Jag ska testa det någon gång, fast först blir det Guild Wars 2 för hela slanten.

Permalänk
Medlem

Haha, en lite nördig fråga, ska strax börja studera och kursen jag läser är helfart (högskoleingenjör datateknik), kommer man hinna lira något GW2 alls?

Tänkte mer på om det är lönt att beställa det.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk

QRS5: Jag vill påstå att man hinner lira och göra mycket annat vad man än pluggar (okej kanske inte om man läser typ IE och Läkare samtidigt). Så det är nog lugnt för din del! Jag kände likadant när det gällde annat när jag började plugga för ett år sedan, men jag har hunnit med allt och fått tid över!

Hade bestämt mig sedan BW1 att jag skulle spela ranger. Den sista timman igår lirade jag guardian som var riktigt kul, tyckte inte man märkte av påstådd låg dps så mycket, snarare högre survivability! Not so sure about ranger anymore.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pappy:

Precis. Konceptet är prövat och fungerar. Folk spelar på. Det tråkiga är att jag kan lika gärna spela vilket annat modernt mmorpg som helst. Det är nästan identiska (bra beprövad business-model).
Det är samma spel, men lite finslipningar.
Mina förhoppningar var väl lite för höga på att de skulle ta mmorpg till en ny nivå, inte samma gamla koncept. Visst, jag kommer säkert spela en hel del, men det är ju samma skåpmat som alla de andra. Jäkligt synd.

Självklart är vettiga story/quest/utmaningar betydligt med arbetskrävande än "döda x antal bävar och klicka på y antal jordhögar" men jag börjar bli trött på det. Att göra intressanta quests tar tid (det ska gudarna veta, jag hade en egen storybaserad NWN-server 2002-2003. En ny story-quest tog en vecka att göra och spelarna körde genom det på 3-4h).
Har man dock en stor stab av anställda borde man kunna producera lite mer än att döda x antal råttor på ett risfält, eller klicka på y antal spindelägg i skogsbrynet.
Mina förväntningar var nog lite för höga.

Edit: Nu hann jag ju knappast upp till end-game och vem vet - det kanske är superbra. Jag förstår dock inte varför man ska ha denna eviga grind-time-sink innan man kommer till det bra.

Jag tycker du låter väldigt negativ, så ja dina förväntningar var nog för höga. Prova något helt nytt MMO istället, kanske Secret World som Buio tipsade om?

Jag tycker att de lyckats hitta en bra blandning mellan gammla hederliga hotkey-skills och action. Samma sak med quests, tycker de lyckats bra med att "maskera" questsen, så att även om questet i grunden är det gamla vanliga så upplever jag det som mer varierat. Jag har iaf haft roligt i noob-zonerna hittills och tycker de har känts just noob-vänliga, vilket ju är bra då det inte endast är vana MMO-spelare som kommer spela. Är man van vid denna typ av questande tar man sig ju upp i level rätt fort så att man kommer därifrån.

Skrivet av QRS5:

Haha, en lite nördig fråga, ska strax börja studera och kursen jag läser är helfart (högskoleingenjör datateknik), kommer man hinna lira något GW2 alls?

Tänkte mer på om det är lönt att beställa det.

Eftersom det inte är någon månadsavgift så känns det ju inte lika illa när man inte får tid att spela, så jag tycker definitivt att du ska köpa om du är sugen, och spela när och om du får tid.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappy:

Edit: Nu hann jag ju knappast upp till end-game och vem vet - det kanske är superbra. Jag förstår dock inte varför man ska ha denna eviga grind-time-sink innan man kommer till det bra.

Jag har en galen idé, gör inte det som känns grind och tråkigt utan gå vidare och nöt event istället till exempel.

Permalänk
Medlem

Testade också GW2 i helgen. Hade stora förhoppningar efter all hype, men blev också lite besviken.
Jag hade hoppats på ett mer story drivet spel. Detta var som nån sade ovan, lite same old same old. mer evolution än revolution som många förespråkat.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

Testade också GW2 i helgen. Hade stora förhoppningar efter all hype, men blev också lite besviken.
Jag hade hoppats på ett mer story drivet spel. Detta var som nån sade ovan, lite same old same old. mer evolution än revolution som många förespråkat.

GW2 verkar lida rätt mycket av sin egen hype. Jag har följt spelet länge nu och ser fram emot release som aldrig förr men någon revolution har jag aldrig sett det som, utan precis som du säger evolution. I mina ögon GW2 det bästa MMO:t (utan att ha prövat Tera) som finns just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grothjunior:

23.00+ 9 timmar blir 08.00 och då startar eventet

asså, fail av mig då men endå, va för tidigt/sent, beroende på hur man ser på det endå ^^

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Mer story. Döda x antal råttor är inget kul längre.

Visst det flöt på jättebra. Jag hade kanske för höga förhoppningar på att det skulle tillföra något nytt. Det är samma koncept som EQ/WoW/Aion/War/insert random mmo-name. Jag hade hoppats på ett nytt grepp.

Varför inte? Lite av deras filosofi skulle ju vara att man slapp döda x antal råttor (som vi gjort i alla mmorpg se'n slutet 90-talet). Varför kan man inte få vettiga saker att göra? Tänk dig att du spelar AD&D och din GM säger att ni får en quest att döda 10st råttor. När det är klart får ni en quest att döda 8st grodor. Se'n ska ni plocka 9st nejlikor... jag hade bytt GM efter ett tag. Visst det funkar - men jag ville så gärna ha ett NYTT grepp.
Varför måste man alltid ha en tråkig grind-time? I månadsbetalningsspel kan jag förså det (time-sinks är ett måste för att casha in på spelarna).

Jag hade hoppats på något nytt.

Vad är detta nya du hoppas på? Du klagar så in i norden på hur dom gjort spelet men du tycks inte kunna säga vad det är du vill ha. Om du bara kan säga att det är dåligt men inte komma med ett förslag på förbättring tycker jag du ska hålla tyst då det inte tillför något alls till den här tråden och det är en stor time-sink att läsa dina klagomål om och om igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kass grafik samt ingen fysik, bara en grindfest.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som sitter och dreglar över deras 5 sekunders klipp de gömt lite här och där? Så jävla fina landskapp! Tycker de ser sjukt bra ut, och jag älskar alla dessa event som man hittar lite överallt. Är sjukt peppad inför releasen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Låter som du borde prova The Secret World. Det har inga klasser eller levels per se och är rätt så storybaserat enligt vad jag läst. Men kolla runt recensioner först, det har fått en hel del kritik också. Jag ska testa det någon gång, fast först blir det Guild Wars 2 för hela slanten.

Jag har provat TSW i två beta-helger. Det var väldigt annorlunda. Trevlig (otrevlig) atmosfär. Klart plus. Tyvärr så verkar mina kompisar föredra klassiska fantasy-världar men det var rätt mycket nytänkande där, även fast det fanns klara inslag av det vanliga "döda x antal råttor"-tråket.

Skrivet av Phukkitt:

Jag tycker du låter väldigt negativ, så ja dina förväntningar var nog för höga. Prova något helt nytt MMO istället, kanske Secret World som Buio tipsade om?

Jag tycker att de lyckats hitta en bra blandning mellan gammla hederliga hotkey-skills och action. Samma sak med quests, tycker de lyckats bra med att "maskera" questsen, så att även om questet i grunden är det gamla vanliga så upplever jag det som mer varierat. Jag har iaf haft roligt i noob-zonerna hittills och tycker de har känts just noob-vänliga, vilket ju är bra då det inte endast är vana MMO-spelare som kommer spela. Är man van vid denna typ av questande tar man sig ju upp i level rätt fort så att man kommer därifrån.

Eftersom det inte är någon månadsavgift så känns det ju inte lika illa när man inte får tid att spela, så jag tycker definitivt att du ska köpa om du är sugen, och spela när och om du får tid.

Negativ och negativ. Jag hade förväntningar att det skulle vara nått nytt. Spelet är inte sämre än alla andra mmorpg (det verkar vara ytterligare en kopia). Huvudquesten är väl ok, men det är ju samma som hos alla andra. Mainquesten finns det lite story (som alla andra mmorpg) - resten är "döda x antal", och plocka blommor med någon escort-quest inslängd sporadiskt.
Jag skulle vilja se nått NYTT. Nått utvecklat.

Jag kommer säkert spela. Det är som alla andra mmorpg som man spelat. Tyvärr varken mer eller mindre. Utan månadsavgift så är det trevligt (de kommer kanske köra p2p med expansions och ingame senare?).

Skrivet av A-gen:

Jag har en galen idé, gör inte det som känns grind och tråkigt utan gå vidare och nöt event istället till exempel.

Nöta... där är ordet. Jag vill inte nöta. Grind är kisstråkigt. Varesig det är mobs, quester eller whatever. Det har jag gjort sedan slutet av 90-talet. Jag vill ha kul, upplevelse och nytänkande.

Skrivet av Kalium:

Vad är detta nya du hoppas på? Du klagar så in i norden på hur dom gjort spelet men du tycks inte kunna säga vad det är du vill ha. Om du bara kan säga att det är dåligt men inte komma med ett förslag på förbättring tycker jag du ska hålla tyst då det inte tillför något alls till den här tråden och det är en stor time-sink att läsa dina klagomål om och om igen.

Läs om så ser du vad jag vill ha. Jag är ingen spelutvecklare (längre) men tycker att dagens MMORPG oftast är samma spel i olika kläder. Grind och time-sinks på tråkiga "döda x antal"-quests eller "klicka på y antal jordhögar/blommor"-quests börjar bli jäkligt tråkigt. Det har vi hållt på med i snart 15år i genren.

Edit: Bethesda kanske gör nått nytt och annorlunda med sitt nya projekt? De kan ju det där med story, världar och scenarios.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Anon@tor:

Kass grafik samt ingen fysik, bara en grindfest.

troll?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spot_1337:

Troligt, han var in i "besvikelse-tråden" med ett ännu kortare trollinlägg.

Permalänk
Medlem

Så surt att behöva vänta en hel månad innan man kan börja spela på allvar ...
Förstår de inte att vi har skit väder här i Sverige och inte har nått bättre för sig?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Så surt att behöva vänta en hel månad innan man kan börja spela på allvar ...
Förstår de inte att vi har skit väder här i Sverige och inte har nått bättre för sig?

Solen skiner nere i skåne iaf Stör mig mer på att plugget börjar vid release så man kommer inte kunna spela WvW till klockan 4 varje dag

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Solen skiner nere i skåne iaf

Men så bor du också i Hässleholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Solen skiner nere i skåne iaf Stör mig mer på att plugget börjar vid release så man kommer inte kunna spela WvW till klockan 4 varje dag

Skåne? I Sverige skrev han, inte Danmark

Körde bara pvp nu i helgen, blev några timmar, ville inte spolia pve delen innan spelet är släppt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Läs om så ser du vad jag vill ha. Jag är ingen spelutvecklare (längre) men tycker att dagens MMORPG oftast är samma spel i olika kläder. Grind och time-sinks på tråkiga "döda x antal"-quests eller "klicka på y antal jordhögar/blommor"-quests börjar bli jäkligt tråkigt. Det har vi hållt på med i snart 15år i genren.

Edit: Bethesda kanske gör nått nytt och annorlunda med sitt nya projekt? De kan ju det där med story, världar och scenarios.

Nej, jag tänker inte läsa om och om igen så klagar du på vad du tycker är dåligt men kommer inte på förslag på hur man kan göra det bättre.
Story, världar och scenarios. Har vi inte det i GW2 också?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Solen skiner nere i skåne iaf Stör mig mer på att plugget börjar vid release så man kommer inte kunna spela WvW till klockan 4 varje dag

Skönt för er! Sol och värme mer än nån dag vore inte helt fel

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

GW2 har ju verkligen gjort vad som är mänskligt möjligt för att det ska finnas något för alla. Men folk verkar inte förstå att man KAN välja hur man spelar ett spel som detta. Gillar du inte main-story som mig, Skit i den då.

Gillar du inte att bli massakerad i grötiga ostrukturerade strider i WvWvW så kanske du ska springa runt i ett mindre gäng och ta utposter/stoppa supplys, istället för att ställa sig framför portarna till det största fortet.

Small gang fights i WvWvW var det roligaste jag var med om. Finns så mycket man kan göra bara man anstränger sig lite i WvWvW, varför inte dra ihop ett gäng och bygga lite trebuchets och sedan försvara dem medan man hammrar en fort-vägg? Se det som ett minigame där du bestämmer själv vad du ska göra och hur mycket det kommer påverka det hela stora. Tyvärr så verkar det som att alla bara vill kasta sig in och kötta i stora blobbar, och sedan klagar på att det är enformigt och grötigt. Det går inte att programera in samarbete och fantasi..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Nej, jag tänker inte läsa om och om igen så klagar du på vad du tycker är dåligt men kommer inte på förslag på hur man kan göra det bättre.
Story, världar och scenarios. Har vi inte det i GW2 också?

Mina förslag är mer story och genomgående historia. När man får ett uppdrag ska det inte vara av en gubbe som står vid ett fält och vill att jag ska döda x antal råttor, y antal vargar samt plocka z antal blåsippor - pling xp/loot. Rinse and repeat på nästa ställe.
Det ska finnas en story och något som är del av världen, påverkar den och verklig anledning till att vilja utforska och utföra stordåd. Mjölka 10st kor, döda 8st förväxta skalbaggar eller klicka på 4st jordhögar är inget kul längre. Om och om igen. Blä.

Ringens sällskap där de får uppdrag (förstör ringen) och en massa intressanta sidouppdrag (i Rohan, Gondor etc etc). Uppdrag att infiltrera fiendens läger, bekämpa ondskan, söka efter försvunnen kunskap, på kungens uppdrag belägra en borg..etc etc.. fantasin får skena iväg.

Det är inget kul längre med att döda 4st björnar, 8st orcs och klicka på 6st trädgrenar som är utställda i skogen. Om och om igen vid olika quest-hubs. Jag vill ha nytänkande.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max