Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sp3tan:

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time.

Tycker samma, bästa spelet som finns

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Crysis 1/Warhead, moddat, GTA IV moddat, Just Cause 2 (omoddat, vet inte om/vilka mods som finns. Kul spel för övrigt, köp på Steam )
Hittade inte den (imo) snyggaste videon men dessa får väl duga.
Kika vid ca 40s

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Hedersmedlem

GTA4 moddat kan vara riktigt snyggt precis som moddat Skyrim men då föredrar jag ändå The Witcher 2 pga att det ser så snyggt ut omoddat samt att undervegitationen samt skogarna är underbara. Crysis och BF3 är ju såklart mer åt det realistiska hållet men tycker inte att realism=snyggast i alla fall. Sen så finns det ju spel som Limbo som enligt mig är skitsnyggt.

En liten underdog är Dear Esther som är sjukt stämmningsfyllt bland annat pga grafiken: http://www.youtube.com/watch?v=D7VJ4lP-05A

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

De är riktigt svårt, senaste Max Payne får helt klart första platsen om vi ska räkna med mest detaljer, på ett riktigt stiligt och snyggt sätt.

Om vi ska backa rätt så många år så blir det utan tvekan Half Life 2, minns fortfarande känslan när man hade allting på högsta och såg trailern och till slut kliver man av tåget på perrongen, allt från den stunden ända fram till slutet var ju som en orgasm för ögonen, fysiken var ju slående.

Om vi ska ta några nyare titlar så blir det nog Metro 2033, rejält tungdrivet, men med allting på högsta samt lite tweak blev det riktigt bra.

Kan även lägga till första Crysis, riktigt stiligt när det kom. Om vi ska räkna med moddar etc så blir det nog GTA IV och Skyrim, svårt att välja mellan dom så det blir en delad första plats för dom på pallen för hur spelen ser ut Idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

BF3 / Witcher 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjackkurt:

Hur får man tag i project cars, såg väldigt snyggt ut?

http://www.wmdportal.com/projects/cars/

Du måste köpa ett medlemskap för att kunna ladda ner och spela. Grundpriset är 10€, när spelet väl släpps får du då 10€ rabatt på spelet. Betalar du 25€ får du 25€ rabatt osv. Det finns en lista på vilka funktioner de olika medlemskapen innehåller.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

metro 2033!

Permalänk
Medlem

Någon som sett den där videon på youtube med en teknik att man byggde upp spelmiljöerna av runda particlar istället för polygons eller vad det nu heter? Kom inte ihåg va den hette men det såg sjukt realistiskt ut även fast det var en snabbt gjord visnings miljö! Men blir väl extremt krävande och bygga ett helt spel i antar jag.

Men ska man va lite mer on topic så har jag inte provat så många spel eller moddar (har inte hafft nå vidare bra dator tills nu) men battlefield 3 eller crysis tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Archeage! Så sjukt snyggt

Permalänk

Sena Rappar !
Jag tycker Shogun 2: Fall of The Samurai och allt de där ser riktigt bra ut.
Tycker det är snyggare än Battlefield 3 på ett annat sätt. Fina detaljer mm.

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att säga Half-Life 2. Visst, Crysis 2 och liknande med 8 ton ögongodis i all ära men den känslan man får av Sourcemotorn... oslagbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Titeln borde väl vara "vilket är världens snyggaste spel"? Annars bör ju diskussionen handla om vad ett snyggt spel faktiskt är...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Kul att se att nästan ingen skriver Crysis 2. Minns hur galet snyggt alla tyckte att ettan var. ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp3tan:

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time.

Banjo Kazooie/Tooie, Perfect Dark

Permalänk
Medlem

Crysis utan tvekan. Enda spelet som jag bara har suttit och tittat på med hakan nere vid knäna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Crysis Warhead

Crysis Warhead är det absolut snyggaste spelet\Expansionen fortfarande detalj rikedomen existerar inte i något annat spel du kan till ex zooma in med din kikare på en liten flare och läsa varningstexten hur jävla sjukt är inte det och så forrtsätter det allt från hur vattnet ser ut till naturen och vapnen samt explosioner har inte sett något spel som kan komma i närheten av explosionerna förutom Metro då deras känns väldigt realistiska men långt ifrån lika snyggt gjorda. Om ingen har en dator som klarar att maxxa crysis serien metro och bf3 så kan jag slänga in en jämförelse video på texturer och explosioner ja allt i överlag så ser man tydligt vem som är vinnare.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R - Call of Pripyat.

Extremt härlig atmosfär med complete mod!

https://www.youtube.com/watch?v=vcNylGYq-v4

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

GTA 4 med ice enchancer eller vad det nu heter, tycker det är rätt sjukt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Som svar på topic: Snyggt? Det säger väl sig självt.

Alltså, rubriken borde vara, Helgsnack: Vilket är världens snyggaste spel?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Pizzabulle:

Det första spelet jag kommer på för sin tid är nog antingen Half Life 2 eller Far Cry, kommer fortfarande ihåg hur amazed man var över grafiken som fortfarande står sig

Vattnet i Far Cry! <3

Och med modden Far Cry 2010! Måste köra det när jag kommer hem!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

Artistiskt snyggast måste jag nog säga faller till The Witcher 2, stämningsfullt som fan och vackra miljöer.
Realistiskt snyggast är jag inte lika insatt i då jag sällan spelar sådanna spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Crysisspelen ser sjukt bra ut. Bf3 har väldigt bra animationer men terrängen har fått lida lite för att få det spelbart.

Motsatsen till realism på alla sätt, men Prince of Persia från 2008 tycker jag var riktigt artistiskt vackert. Hittade ingen högupplöst video med bra innehåll men jag lovar att det är vackert i 1440p:
http://www.youtube.com/watch?v=FsRAoRMXlkk

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

1080p

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Metro 2033 slår det mesta med hästlängder, Crysis kommer inte i närheten av den interiören.

Jag kan faktiskt inte hålla med dig där, Om du jämför dig med att Crysis släpptes 16 November 2007 medans metro 2033 släpptes 2010 19 Mars så kan man förstå att det faktiskt är Crysis som slår metro, Metro fokuseras även mest inomhus vilket inte cryis gör, Crysis fokuseras både insida och utsida och det ser fortfarande jättebra ut maxat.
Crysis använder sig av DX10 medans Metro utntyttjar det som var ganska nytt just då: DX11, Med dx11 så får man bättre DOF samt mer trianglar i spelet (tesselation) som ska göra att terrängen och texturer ser mer realistiskt ut.
Även med dessa effekter så såg inte ens Metro 2033 50% snyggare ut.
Så jag håller med, Metro 2033 ser snyggt ut, men om man jämför med crysis med sin ålder så tycker jag nog att det är snyggast.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen RIFT grafiken, både realism och artistiskt.

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Olegh:

Som svar på topic: Snyggt? Det säger väl sig självt.

Alltså, rubriken borde vara, Helgsnack: Vilket är världens snyggaste spel?

Underbart petimetrigt!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Borderlands har en annorlunda och spännande grafik. Man får hålla tummarna för att 2:an som snart kommer håller måttet.

Visa signatur

CPU: 3770k GPU: MSI Gtx 680 MB: MSI Z77A-S01 PSU: Corsair AX 750w SSD: Corsair Neutron GTX 120GB HD: 2x WD Green 3TB RAM: Corsair Vengaence LP 16GB Chassi: Define R3 Skärm: Dell u2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Sen Ogillar jag Starkt spel som No more heroes och Borderlands där de lägger ett lager med skit emellan.

Tekniken kallas för cel shade och jag rekommenderar dig att ge den en chans till och titta på tell tales the walking dead, utsökt cel shade grafik!

Permalänk
Medlem

Metro 2033 är ju ett oerhört vackert spel om man kör i DX11 och har en dator som klarar de lite högre inställningarna.
Ljussättningen i det spelet <3

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Orkar inte läsa igenom tråden, men någon måste ju ha lika god smak som jag tycker man.

Svaret är självklart DICEs hittills enda mästerverk, Mirror's Edge.

Visa signatur

And another thing... Y/N?