Webbläsare startar inte

Permalänk
Medlem

Webbläsare startar inte

Hallå!
Har inte hittat någon lösning på detta problemet en kamrat har.

Det är som så att för några veckor sedan slutade webbläsaren att starta.
När jag söker på nätet hittar jag om fall där den startar men kommer inte vidare ut på nätet.
Här startar den inte.

Har kollat i aktivitetshanteraren och processor, den lägger sig inte där i bakgrunden.

Han har Internet Explorer och Firefox installerat, klickar man på Firefox många många gånger kommer det till sist en ruta där man kan starta den i felsäkert läge, och då går det. Jag laddade ner Chrome och en ny Firefox (han hade 13, tog ner 14).
Samma sak händer med Chrome, startar inte.
Avinstallerade Firefox och tog in den nya. I slutet av installationen fanns alternativet att starta webbläsaren när installationen var slutförd, då startade den. Stängde och skulle öppna på ikonen, gick inte.

Har startat Windows i felsäkert läge med nätverk, samma sak där.
Har kollat processor, där är inte så mycket konstigt.
Har tagit bort massa från autostart, hjälpte inte.
Han har ställt tillbaka Windows och det har inte hjälpt.
Jag antar han skannat datorn efter lus.
Har provat starta dem som administratör.

Han har en av de nyrare lite större Toshiba laptop med Windows 7, kan inte säga att jag vet mer om den än att den är vit... Aj... Kändes som en klassisk "Hjälp mig lägga till mer minne på hårddisken så att jag kan installera fler spel på cd-romen"... Hur som tror jag att det spelar mindre roll vad det är för dator...
Kan tillägga här att jag stängt alla Toshiba super-duper-nyttiga program på den, ingen av dem som spökade.

Någon som har varit med om liknande problem och har någon ide om vad som kan göras?
Jag vill gärna vänta med formatera eller total återställning så länge som möjligt...

Mvh
Mathias

Permalänk
Medlem

Kan det vara nåt paket från t.ex symatec installerat ?
Ofta då jag råkar ut för sjukt sega maskiner som inte släpps ut på internet så finns det en symantecprodukt installerad.

Men som vanligt vad gäller felsökningar så sparar man ofta tid på att köra ett minnestest först.

Permalänk
Medlem

Kanske nåt med dotnet framework som spökar. Tanka ner och installera detta:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17851...

(hur du gör det utan webbläsare får du lista ut själv )

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad jag vet ska där inte vara något Symantec.
Han hade Macafee som gått ut som jag avinstallerade. Det fanns redan Microsoft Security Essesials.

Antingen får jag ladda ner det .net framework här på min dator och ta med på USB om det går, annars fungerar det att till slut komma ut på felsäkert läge på Firefox.

Jag tackar för svaren, blir till att testa

Permalänk
Medlem

Det sitter inte en skiva i av ngt slag som ställer till de? Flickvännens bärbara gjorde likadant och den funkade efter att ungarnas barnspel plockades ut. Om de nu kan va så enkelt

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk

Samma här

Har en bekant med exakt samma problem, fast på en Packard Bell laptop.
Dock fick jag IE att starta när man högerklickar och körde den som administrator, problemet hade uppkommit i samband med webbläsarvalet installerades. Länge sen jag satt vid en wintel-burk/knävärmare och är lite ringrostig och har bara nosat lite i 7:an så jag har också gått bet på någon lösning.

Webbläsarna verkar stängas ner så fort de startar(men man hinner inte sen något fönster) i mitt fall för när man väl får skiten att fungera, efter flertalet försök, så kommer det upp fönster för exakt alla gånger jag försökte starta det, samt att den frågar ifall jag vill återställa föregående session.

Kan en av orsakerna vara att både IE 32-bit och 64 är installerade? Fast egentligen borde inte det störa firefox som också beter sig lika mysko...

Permalänk
Medlem

Hallå!
Vill tacka för svaren. Provade sakerna men det fungerade inte.
Ville meddela att problemet är löst.
I går installerade han World of tanks och sedan dess har webbläsaren fungerat bra.
Mycket märklig lösning på problemet, men alla är väl bra.

Permalänk
Medlem

Kan nämna att det här problemet finns på annat håll:
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1130593...

Att det fungerar efter WOT installationen beror troligen på att WOT updaterat någon systemfil eller liknande.
Kör MWB-AM för att vara säker