Om jag blev rik skulle jag köpa.....

Permalänk

Jag skulle donera allt till välgörenhet... eller inte! *trollface*

Köpa en egen ö ute i skärgården skulle nog ligga högt på min lista, ta cert för ngt mindre flygplan typ cessna vore skoj, testa olika grejer som man inte annars har råd med typ rymdresa osv vore fedt!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Skulle göra min familj skuldfri.

Sen skulle jag köpa ny bil åt morsan och en åt farsan, båda bilarna börjar bli med åren, min syster skulle få en studiefond åt min systerdotter så att hon kunde studera till precis vad hon ville utan att känna några som helst ekonomisk press, brorsan skulle få en skräddarsydd båt, då han planerar en seglats jorden runt.

Köpa till mig själv? Större lägenhet, lite större tv och en segway.

Permalänk
Medlem

Handlar det om några miljoner hade jag nog gjort någon fond eller stiftelse som fick bygga mitt hus och stå för löpande kostnader, skulle bygga ett så underhållsfritt och ekonomiskt hus som möjligt!

Boendet är en stor post i ekonomin ! Kan man bo billigt kan man leva på små inkomster, mer över till annat o större flex på jobb osv osv.

Med lite mark dessutom kan man odla grödor, dels husbehov, dels försäljning.

Hade det handlat om löjligt mycket pengar hade jag nog varit en excentrisk galning, byggt om huset så det ser ut som en borg-kub, köpt en dyr bil o stylat om den så den såg ut som en skrothög, byggt en go-cart bana runt garaget eller köpt en rysk ubåt av största sort (de som får alla andra utbåtar o se ut som livbåtar ) och inrett lyxigt o satt i fönster istället för kärnvapenbatteri, sen skaffat en egen ö o landa vid eller liknande

Eller typ byggt en gigantisk bunker under villan, dolt så huset ser ut som en vanlig kåk..

Allt för att reta folk som bara vill ha massa pengar o glänsa med

Köpa drömbil o drömhoj o drömhus ? Nja.. Att äga sina drömmar är vardag.

Edit: landra är inget ord.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

jag är nästan nöjd med mitt liv, har en fin bostad, ett bra arbete och en bra tillvaro.
Jag behöver faktiskt inte mer materiella ting utan vill försöka att förbättra mig som individ istället.

Jag vill nog ta tjänstledigt en längre tid och börja arbeta med välgörenhet på heltid.
Arbeta med att bygga upp infrastruktur i tredje världen känns mest lockade.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk

Jag skulle köpa fastigheter samt en riktig drömdator. Thats it!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Som sagt, beror väl helt på hur mycket det handlar om.

En fin lägenhet i stan, ett hus vid kusten och en motorcykel?
Skulle nog stoppat undan en del på banken och leva lite flottare i ett par år.

Permalänk
Medlem

Skulle försvinna och börja om på ett annat varmare ställe.

Permalänk

Jag är inne lite grann på Karaff's spår. Göra nåt lite ovanligare.

- Bunker under huset.
- Köpa en stor tomt och bygga en egendesignad racingbana och locka hit Formel 1 cirkusen till Sverige igen.
- Pontiac Trans Am -89a och en Ferrari F40.
- En rosa Segway.
- Allmän uppgradering av datorn.
- Japansk toalettstol med högtalare, skärm och annat häftigt som jag kan koppla mobilen till.
- Övervakningssystem i toppklass. Inte för att jag tror nån kommer bryta sig in hos mig, men bara för att det är coolt med kameror uppsatta lite varstans.
- En riktig racing-rigg till mina äventyr i simracing-världen.
- Bygga en bastu.
- Asfaltera infarten.
- Bjuda David Hasselhoff på grillfest.

Den här listan skulle kunna bli hur lång som helst, men måste väl ge mig nu för stunden.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Jag skulle då köpa/bygga ett riktigt enormt hus och sedan fylla det med den fetaste cnc-maskinen som finns och en jävla massa andra verktyg,material, en årsförbrukning av Rockstar Cola och en av billys. Och sedan inte gå ut på ett år

Och en Pagani Huayra såklart

Permalänk
Medlem

Jag hade nog i slutänden köpt mig fetma

Hade ju lätt aldrig någonsin mer städat/diskat/whatever... Det kan någon annan få betalt för i så fall.

Permalänk
Medlem

Till alla er som skall köpa gigantiska hus etc så finns det ett rätt stort och dyrt hus här som ni kan som riktning.

Själv skulle det väll vara några trevliga bilar (aventador, koenigsegg, etc) Något trevligt hus samt lullul till det å allt annat som ingår. Någon trevligt klocka samt båt man kan ha i något fint skatteparadis. Ge pengar till välgörenhet.

För som sagt varför inte?

Detta då om man skulle få löjligt mycket pengar.

Permalänk
Medlem

En resa till rymdstationen MIR med ryssarna, det finns så många saker man kan köpa men de måste ändå vara den med exklusiva och otroliga upplevelsen just nu.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Coca:

En resa till rymdstationen MIR med ryssarna, det finns så många saker man kan köpa men de måste ändå vara den med exklusiva och otroliga upplevelsen just nu.

Då måste du bli väldigt rik eftersom MIR inte har funnits sen 2001. De skickade ner den till jorden igen i mars och mycket brann upp i atmosfären och resterna kraschade i Stilla havet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

hmm, kom på en sak jag skulle köpa föresten.
skulle köpa allt som har gjorts i spel väg, precis allt, allt från spel till konsoll/dator tillbehör.
inte dator delar, utan äldre datorer typ som amiga, atari, c64 osv.
sen skulle jag skaffa mig en stor lokal någonstans, ställa upp och koppla in allt, bomma igen dörrar och skärma av mig från omvärlden och sedan ha mitt livs roliga tid där inne:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Rita och bygga ett hus, lite avsides, gärna nära en sjö.
Köpa lägenheter lite överallt ute i världens storstäder.
Köpa en bil.
Fixa MC-körkort.
Bygga ett hobbysnickeri.
Fixa en riktigt fet hemmabio.
Plus allt det vanliga, familjerelaterade.

Permalänk

En lantgård nånstans på ett bördigt ställe i Finland, och jordbruka

Samt en Valtra 8950 Sigma power, så jäval fet...

Permalänk
Medlem

Skulle bygga ett stenhus på en bergstopp någonstans på Norra Grönland eller någon Kanadensisk ö däromkring som har sina egna kraftkällor, avloppssytem och färskvatten. Ska ha bra tillgång till fiskevatten, Några hundra kvadratmeter växthus i olika varierade miljöer med generöst utrymme för att ha lite trädgårdpyssel och varierad kost. Bra satellitmottagning, om jag får tråkigt kan jag åka någon guppig båt eller åka scooter ett tag. Ha några djur för sällskap. Kan samarbeta med något universitet som hyr några gästrum någon gång om året för någon form av forskningsexpedition och tar med lite spännande förnödenheter åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Den så inte dålig ut, finns den på riktigt? /drool

Tror inte dom byggt någon ännu. Priset är ej riktigt satt men runt 100 miljoner dollar spekuleras det om.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Huddig 1260C

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en Leopard 2 och en Tiger 2 stående på tomten.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Öppna konto i Zürich, Leva snålt som fan!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite najs att köpa en sjukt stor båt som man reste jorden runt med och hade episka fester på, den skulle helt enkelt ha 2 st festvåningar med personal etc, dom andra 5-6 våningarna ska man helst få vara ensam på...

Hade fan köpt en iPad också.

Permalänk

Betala mina skulder på 10000 kronor som inte är roligt att börja det vuxna livet med. Köpa något annat än en Ford Focus. Säkert skulle datorn få lite nya inälvor med. Resten hamnar nog på aktiemarknaden, måste jag säga. Eller på kontot för att kunna ha lite roligt med jämna mellanrum. Det blir ju förstås mycket pengar som behövs då men det räknar jag med vad gäler titeln.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa rättigheterna till Mass Effect och sätta Drew Karpyshyn som författare igen

efter att jag betalt av mitt csn-lån

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------