2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Förskottsbetalade det första jag gjorde eftersom det ändå är CDON liksom, kände mig inte oroad för att jag skulle bli lurad eller så, så jag väntar bara på hårddisken. Har de senaste dagarna börjat installera sjukt många spel av någon anledning så hårddisken får gärna anlända snart

Permalänk
Medlem

Det kanske redan har nämnts men när jag pratade med CDON så sa dem att alla diskar ska ha skickats från leverantören och de ska ha levererats innan helgen.

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

Det kanske redan har nämnts men när jag pratade med CDON så sa dem att alla diskar ska ha skickats från leverantören och de ska ha levererats innan helgen.

Nej, detta har jag inte hört, men å andra sidan verkar det ju som om att ingen har fått sin 3.5"-disk ännu.

Permalänk
Medlem

Ingen faktura, ingen disk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Fakturan kom i dag, status varorna packas.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

kan nämna att jag pratade med supporten idag, och han sa att är skickat när jag bad om kollinummer så backade han på supporten. Väldigt snyggt jobbat.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Någon som tar kontakt med supporten angående fakturan? Det är ingen faktura jag tänker betala förens jag fått diskarna i alla fall, men har ingen större lust att hålla på och motsätta mig fakturan bara för att.
Sedan kan man ju undra varför i hela friden de skickar ut fakturan separat och inte tillsammans med diskarna?

Och snälla, skippa 15 inlägg där folk skriver att de fått fakturan, den här tråden är lång nog som den är...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Någon som tar kontakt med supporten angående fakturan? Det är ingen faktura jag tänker betala förens jag fått diskarna i alla fall, men har ingen större lust att hålla på och motsätta mig fakturan bara för att.
Sedan kan man ju undra varför i hela friden de skickar ut fakturan separat och inte tillsammans med diskarna?

Och snälla, skippa 15 inlägg där folk skriver att de fått fakturan, den här tråden är lång nog som den är...

Antagligen p.g.a. att diskarna skickas direkt från leverantören.

Permalänk

Känns som dom bör göra en kraftansträngning och lösa allt med dom här diskarna och och oss som har beställt räcker att dom kollar in den här tråden som har nästan 1400!! replys så borde dom lyssna och se till att alla blir nöjda. det är ju inte direkt en tråd på lunarstorm med 1400 svar som gnäller över hela deras sätt att hantera saken fram tills nu el,??

PS; själv har jag inte hört ett pip ifrån cdon sen jag fick mail om att diskarna skulle bytas ut mot några andra och att dom jobbade så fort dom kunde på att diskarna skulle levereras och det var ett tag sen dom skickade ut dom mailen

Permalänk
Medlem

2 av mina 5 beställda diskar har stått som "varorna packas" i två dagar och gör det fortfarande. 3 av dem har fortfarande ingen status alls.

Detta efter att jag talat med CDON senast i onsdags i förra veckan och fått det bekräftat att alla diskarna kommer levereras vecka 28, utan undantag. Jag fick också info om att det inte gick att lita på statusen eftersom diskarna skickas direkt från leverantören och att de kommer stå som "Ej levererad" till dess att det är klart.

Känns som att CDON har lite att jobba på när det gäller kommunikation.

Edit: Jag var inne på att beställa mina nya chassin från dem men det vette fasen om jag vågar efter allt det här.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

I senaste svaret från CDON som jag fick igår (Måndag) så sa de att diskarna är skickade och ska vara påväg tlll alla som har beställt dem. För en del så hade ordern ändrat status till "annullerad" men det skulle bara bero på ett fel i deras system och stämmer inte.

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

I senaste svaret från CDON som jag fick igår (Måndag) så sa de att diskarna är skickade och ska vara påväg tlll alla som har beställt dem. För en del så hade ordern ändrat status till "annullerad" men det skulle bara bero på ett fel i deras system och stämmer inte.

Verkar vara massa fel med deras system. Fel mail skick och allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

2 av mina 5 beställda diskar har stått som "varorna packas" i två dagar och gör det fortfarande. 3 av dem har fortfarande ingen status alls.

Detta efter att jag talat med CDON senast i onsdags i förra veckan och fått det bekräftat att alla diskarna kommer levereras vecka 28, utan undantag. Jag fick också info om att det inte gick att lita på statusen eftersom diskarna skickas direkt från leverantören och att de kommer stå som "Ej levererad" till dess att det är klart.

Känns som att CDON har lite att jobba på när det gäller kommunikation.

Edit: Jag var inne på att beställa mina nya chassin från dem men det vette fasen om jag vågar efter allt det här.

Bygger en dator åt en släkting, och köpte lite delar från CDON. Det tog en dag att få dem.

CDON brukar vara snabba, deras support är väl lite sådär.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Bygger en dator åt en släkting, och köpte lite delar från CDON. Det tog en dag att få dem.

CDON brukar vara snabba, deras support är väl lite sådär.

Snabba är de inte. Snabbt är när det oftast tar 1-2 dagar att få paketet (2 om man beställer sent på dagen). Cdon tar ofta några dagar, även om de inte är så dåliga som vissa försöker få dem till. Jag tycker att priserna väger upp någon extra dags väntan.

Just den här gången är ju så klart lite annorlunda.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Långdragen beställning detta. Mitt visa-kort som jag gjorde beställningen på har hunnit gå ut nu, så nu när de försökte dra pengar på det så gick det såklart inte Fick brev om att de bytt till faktura utan extra kostnad.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vad är dessa diskar värda? Hittar dom inte på Cdon.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Vad är dessa diskar värda? Hittar dom inte på Cdon.

De låg där en kort stund för runt 1300kr/st

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

De låg där en kort stund för runt 1300kr/st

Tack!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Fått en faktura som skickades i fredags men hårddisken har inte skickats ännu.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Någon som frågat supporten hur länge varorna ska packas?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Någon som frågat supporten hur länge varorna ska packas?

Jag har frågat men inte fått svar. Fick en faktura idag men ännu ingen disk...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Jag tror vi kan utgå från att "packas" var det bästa alternativet dom hade för varor som skickas direkt från leverantör till kunderna men inte levererats än.

Själv väntar jag på att höra från folk som fått diskarna, att man fått faktura är inte så intressant.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en 1TB av tre och väntar även på en 2TB Dom skickas ifrån Belgien med CDON tejp på emballaget.
Den disken jag har fått står fortfarande som "Varorna packas" och någon räkning har jag inte heller fått...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det tillför något nytt men jag var i kontakt med chatten idag...

Statusen för mina 3.5" diskar har sedan i fredags varit: varorna packas. Det enda jag idag fick till svar från supporten är att de skickas från ett externt lager och att de inte kan lämna ut något kolli-id. Men mina diskar ska komma denna veckan.

Tidigare var det sagt att diskarna skulle komma förra veckan. Och visst, orderstatusen ändrades i fredags till: varorna packas. Med lite tur så uppdateras statusen nu på fredag med: Skickat! Så att jag slutligen nästa fredag kan hämta diskarna på lådan

Permalänk
Medlem

Ni som fått faktura men inte disk bör bestrida fakturan.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Skrivet av Silver:

Ni som fått faktura men inte disk bör bestrida fakturan.

Kan va bra att motivera varför också...

Permalänk
Medlem

Blev inga diskar för mig antagligen dyrt att ha bil:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Antar att CDON kommer att passa sig innan de kör en sån här drive igen...

Permalänk
Medlem

Någon mer som tror att de väntar på att priserna ska sjunka ner till en likvärdig nivå som innan tsunamikatastrofen innan de lägger in beställningen och börjar skicka ut våra hårddiskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Ni som fått faktura men inte disk bör bestrida fakturan.

Fått fakturan men inte några diskar, står som PACKAS fortfarande, gjort det till och från de senaste veckorna för mig, deras system för logistiken är inte top notch direkt...

Ger det någon dag innan jag börjar bråka med dem, rätt var det är så dyker kanske det upp någon disk i slutet av veckan eller i början av nästa.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.