Permalänk

Router med webbinloggning.

Hej. Finns det någon router under 2500 som har möjlighet till captive portal?
Alltså att WiFi nätverket är öppet men för att få en internet anslutning måste man i webbläsaren ligga in. Så som det är på många bibliotek eller betal-wifis.
Om det kanske inte finns i en färdigbyggt liten router, finns det i något "router-os" så som smoothwall?
Eller i en router firmware så som ddwrt?

MvH
Idleworks

Skickades från m.sweclockers.com

Byte till mer passande rubrik.
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mikrotik routrar har det du frågar efter och finns modeller som kostar mindre än 2500.
Dock så behöver du kunna en del för att sätta upp dessa. Det är inte konsument prylar så "plug-n-play" är inte att tänka på utan du behöver tänka till för att sätta upp den.

Polaren hjälpt mig att sätta upp min, vill du har hjälp hojta i PM så gör han det nog för en symbolisk summa.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Den funktionalitet du frågar efter kallas captive portal, http://en.m.wikipedia.org/wiki/Captive_portal
Blev lite missledd av rubriken bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har för mig att detta finns i Pfsense.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gammaldator:

Jag har för mig att detta finns i Pfsense.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bekräfta att Pfsense har Captive Portal. Med FreeRADIUS kan man även få intern Radius-authensering om man så önskar (alt extern server). m0n0wall har även ungefär samma funktionalitet.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+