Permalänk
Medlem

Klarar denna dator ARMA2?

Ja som rubriken lyder klarar denna dator Arma2+Dayz? Vill väldigt gärna spela det

Processor: Intel Core 2 Duo CPU E7300 2.7 Ghz
Ram: 2048 MB
Grafikkort: Intel Q45/Q43 Express Chipset

Permalänk
Medlem

Inget som vet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jeppe.-:

Inget som vet?

Bumpar är inte tillåtna på Sweclockers och bryter mot §4 i reglerna. Tänk på detta i fortsättningen.

Normalt raderar vi inlägget, men nu låter jag det stå och svarar att det troligtvis inte kommer gå alls. Jag har spelat en del ARMA2 och har ytterst svårt att tro inbyggd budgetgrafik kan fungera vettigt. Egentligen krävs ett bra grafikkort och quadcore för vettig prestanda.

Här är ett exempel på hur det såg ut när spelet kom: http://www.hardocp.com/article/2009/08/10/arma_ii_gameplay_pe...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vet ej men denna kan vara till hjälp: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bumpar är inte tillåtna på Sweclockers och bryter mot §4 i reglerna. Tänk på detta i fortsättningen.

Normalt raderar vi inlägget, men nu låter jag det stå och svarar att det troligtvis inte kommer gå alls. Jag har spelat en del ARMA2 och har ytterst svårt att tro inbyggd budgetgrafik kan fungera vettigt. Egentligen krävs ett bra grafikkort och quadcore för vettig prestanda.

Här är ett exempel på hur det såg ut när spelet kom: http://www.hardocp.com/article/2009/08/10/arma_ii_gameplay_pe...

Okej, tack för svaret. Nu ska jag gå och läsa på mer på reglerna

Permalänk

Ditt grafikkort är inbyggt så det kommer nog lagga ganska rejält :/ Du måste ha ett riktigt grafikkort för att klara det

Permalänk
Medlem

Kan nästan rakt ut säga att det inte kommer att fungera. ArmA 2 är inte världens mest optimerade spel och kräver ganska mycket kraft redan på lägsta inställningar, och eftersom du inte ens har ett grafikkort i den, utan en grafikaccelerator så nej.
Jag hade en laptop jag nyss gjort mig av med med en Core 2 Duo på 2.5GHz och ett AMD 4000-någonting-grafikkort. ArmA II gick att spela på lägsta inställningar och låg draw distance med grafikmods för att få det att gå ännu lägre (dock i full upplösning). Det gick, men det var defenitivt ingen bra upplevelse och defenitivt inte värt det.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Tror knappt att det kommer starta, ärligt. Det kommer inte gå helt enkelt.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36