Permalänk

Film på ps3!

Hejsan Hejsan!

Jag har ett ps3 och jag skulle villa se på filmer på den, men när jag laddar över nerladdade filmer via min usb till ps3 så kommer inte filmerna upp på ps3et. Jag kan kolla på foton på ps3, så jag undrar om jag har fel filformat?

Jag testade också att streama filmer på ps3et via swefilmer.com men man kunde inte få upp filmen :S

Skulle vara tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har du testat att gå till "Video", markera USB minnet och trycka triangel, sedan välja "Display All"? Annars hittar inte PS3an filmerna om de inte ligger i "PS3/VIDEO/" (tror det var så) i USB minnet.

Sen är det bara att leta reda på filmerna och spela upp dem eller kopiera över till PS3an (vissa filtyper fungerar dock inte).

Permalänk
Medlem

Tänk på att minnet måste vara formaterat med filsystemet FAT32.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Annars kan jag rekommendera att streama över nätverket med Playstation Media Server, då kan filmerna ligga där dom är på datorn.

Permalänk
Skrivet av ZeroNova:

Har du testat att gå till "Video", markera USB minnet och trycka triangel, sedan välja "Display All"? Annars hittar inte PS3an filmerna om de inte ligger i "PS3/VIDEO/" (tror det var så) i USB minnet.

Sen är det bara att leta reda på filmerna och spela upp dem eller kopiera över till PS3an (vissa filtyper fungerar dock inte).

Okej tack ska pröva men vet du vilka filtyper som fungerar?

Permalänk
Skrivet av guffen86:

Tänk på att minnet måste vara formaterat med filsystemet FAT32.

mitt usb är FAT32

Permalänk
Skrivet av Orgondor:

Annars kan jag rekommendera att streama över nätverket med Playstation Media Server, då kan filmerna ligga där dom är på datorn.

Men hur gör man för att koppla upp ps3 till datorn?

Permalänk
Medlem

film på ps3 är ingen höjdare sist jag testade, massor av strul med filer som inte stöds och inbyggda spärrar..
Om du har möjlighet så koppla datorn till tvn istället.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandquisst:

Men hur gör man för att koppla upp ps3 till datorn?

http://www.ps3mediaserver.org/

Se bara till att PS3 samt dator är anslutna till samma nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandquisst:

Men hur gör man för att koppla upp ps3 till datorn?

Som Orgondor nämnde tidigare i tråden kan du använda Playstation Media Server (PMS)
1. Installera och kör det på din dator.
2. Välj vilka mappar du vill dela ut
3. Datorn dyker upp som en DLNA-server på ditt PS3

Om allt går smidigt så ska det inte vara svårare än så

Permalänk
Skrivet av kim:

film på ps3 är ingen höjdare sist jag testade, massor av strul med filer som inte stöds och inbyggda spärrar..
Om du har möjlighet så koppla datorn till tvn istället.

Jo jag hade en macbook som jag kopplade in via hdmi och det gick bra men nu har jag min stationära som inte når till tv:en.

Permalänk
Skrivet av aluminium:

http://www.ps3mediaserver.org/

Se bara till att PS3 samt dator är anslutna till samma nätverk

Ok, tack så mycket

Permalänk
Skrivet av ClubT:

Som Orgondor nämnde tidigare i tråden kan du använda Playstation Media Server (PMS)
1. Installera och kör det på din dator.
2. Välj vilka mappar du vill dela ut
3. Datorn dyker upp som en DLNA-server på ditt PS3

Om allt går smidigt så ska det inte vara svårare än så

Ok, tack så mycket för hjälpen

Permalänk

Kan rekommendera att inte köra ps3t på WiFi när du använder Media Server, prövade själv att se en 720p film över wifi som laggade ganska rejält.

Permalänk
Skrivet av Julgrannen:

Kan rekommendera att inte köra ps3t på WiFi när du använder Media Server, prövade själv att se en 720p film över wifi som laggade ganska rejält.

Ok men vet du nått bättre sätt att se filmer på ps3an :D?

Permalänk
Skrivet av Sandquisst:

Ok, tack så mycket för hjälpen

Men jag får inte det till att fungera, jag har installerat programmet till datorn men när jag går in på ps3 så upptäcker den inte någon mediaserver och när jag går in på programmet på datorn så står det att PS3 har ej upptäckts men den är ju påslagen och det är samma nätverk så vad kan va felet?

Permalänk
Skrivet av Sandquisst:

Ok men vet du nått bättre sätt att se filmer på ps3an :D?

Använd Media Center med sladd istället för WiFi helt enkelt, streamar mycket snabbare Eller så för du över från usb sticka till Playstationets hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandquisst:

Men jag får inte det till att fungera, jag har installerat programmet till datorn men när jag går in på ps3 så upptäcker den inte någon mediaserver och när jag går in på programmet på datorn så står det att PS3 har ej upptäckts men den är ju påslagen och det är samma nätverk så vad kan va felet?

Du har ingen brandvägg i datorn som hindrar kommunikationen mellan ps3:an och datorn?

Permalänk
Skrivet av Julgrannen:

Använd Media Center med sladd istället för WiFi helt enkelt, streamar mycket snabbare Eller så för du över från usb sticka till Playstationets hårddisk.

Aa men det var det som var problemet men jag ska testa med ett annat filformat

Permalänk
Skrivet av ClubT:

Du har ingen brandvägg i datorn som hindrar kommunikationen mellan ps3:an och datorn?

Nej jag tror inte det men jag får kolla upp det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julgrannen:

Kan rekommendera att inte köra ps3t på WiFi när du använder Media Server, prövade själv att se en 720p film över wifi som laggade ganska rejält.

jasså? jag streamade avatar i fullhd utan större problem, lite lagg vid scener med MYCKET rörelse i när dom strider i bergen och så men inte alls farligt, blir såklar bättre om man kör n standard. alternativt sänker max bitraten i PMS.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

mkvtoolnix - För att fixa filmer som inte går att konvertera med mkv2vob
mkv2vob version 2.4.7 - För att konvertera mkv till vob för att spelas på PS3
Playstation media server - För att dela ut en mapp med dina filmer.

Får du problem med att konvertera så öppna filen med mkvtoolnix och ta bort compression från allt och muxa.
Ladda sedan hem filmen genom trådlösa innan du ser filmen. Då slipper du dra ner på kvalitet och slipper lagg och sånt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Sandquisst:

Aa men det var det som var problemet men jag ska testa med ett annat filformat

Har själv massvis med AVI filmer på min PS3 Funkar finfint