Bootcamp Win 7 installera Wi-Fi? 15" Pro Retina?

Permalänk
Medlem

Bootcamp Win 7 installera Wi-Fi? 15" Pro Retina?

Hej

Jag undrar lite om hur man ska göra för att få tag i drivrutiner till Windows 7 på den nya MacBooken.
Har ju inte någon OSX cd med drivrutiner som tidigare.

Googlat och kollat forumet men hittar ingen lösning.
Någon som har en ljus ide?

EDIT: hade varit bra om jag läst hela guiden som säger. tryck i ett usb eller en skiva för att lägga drivrutinerna på...
Gick att göra i efterhand i Boot Camp Assistant.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis som WilliX påvisar så får man valet att ladda ner samt bränna ut drivrutiner till en CD-skiva eller kopiera till USB-minne när man startar kör Boot Camp-assistenten.

Permalänk
Medlem

Utöver det så kan man ladda hem grafikdrivrutiner direkt från nvidia, de apple skickar med brukar vara ganska utdaterade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det har redan Apple tänkt på

Det är så att när man installerar windows 7 via Mac os x boot camp så under processen så kommer datorn att säga till dig att sätta i en skiva i datorn och på den skivan, så kommer det att brännas in dina mac:s drivrutiner. Den här skivan tar du sedan in i datorn igen när windows 7 installationen är klar och sedan så är alla drivrutinerna inne i windows 7 för din dator. För att vara på den säkra sidan så ladda ner alla uppdateringar som finns på windows update också, så ska du se att allting kommer att fungera felfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Det är så att när man installerar windows 7 via Mac os x boot camp så under processen så kommer datorn att säga till dig att sätta i en skiva i datorn och på den skivan, så kommer det att brännas in dina mac:s drivrutiner. Den här skivan tar du sedan in i datorn igen när windows 7 installationen är klar och sedan så är alla drivrutinerna inne i windows 7 för din dator. För att vara på den säkra sidan så ladda ner alla uppdateringar som finns på windows update också, så ska du se att allting kommer att fungera felfritt

Har han en retina mbp så har han ingen cd-läsare.

Men som tidigare nämnt i tråden så kan bootcamp spara ner det på en usb-sticka så det är lungan. För mig så krävde den att stickan var formaterad med FAT32 och det kan du göra med diskverktyget.

Jag gjorde detta igår och det flöt på väldigt smidigt.

Permalänk
Medlem

ja, är det inte så att mac os x vanligaste filtyp är fat32 medan windows kör på NTFS. Jag tycker att apple också skulle köra på det filformatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

ja, är det inte så att mac os x vanligaste filtyp är fat32 medan windows kör på NTFS. Jag tycker att apple också skulle köra på det filformatet.

Filsystem, inte filtyp eller filformat.

NTFS är ett proprietärt filsystem av Microsoft. Tror inte Apple vill betala licens för den när den kan använda ett eget som fungerar bra.
Mac OS X körs på HFS+ eller "Mac OS Extended" som den också kallas.

Mac OS x har inga problem att hantera USB minnen med FAT32 eller det nyare exFAT. Båda dessa filsystem klarar windows och mac os x lika bra så det är väl de filsystem man väljer då man vill använda en lagringsenhet med både windows och mac os x .

Permalänk
Medlem

Okej, tack för korrigeringen av mina dåligt utvalda felbegrepp och jag är tacksam för att jag nu förstår hur mac os x filsystem fungerar, samt att FAT32 stöds med alla lagringsenheter mellan windows och mac os x.