Spela Xbox 360 spel på Windows 8

Permalänk
Medlem

Spela Xbox 360 spel på Windows 8

Hej Sweclockers!

Jag vet att det finns Xbox Live på Windows 8 men jag undrar om man kan stoppa in en Xbox 360 DVD i PC:n och spela via Windows 8? Om det går så vore det asbra eftersom jag har alltid velat spela Forza Motorsport 4!

Tack i förhand!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nej du det tvivlar jag på. Du kan inte heller spela PC-spel på en Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nej du det tvivlar jag på. Du kan inte heller spela PC-spel på en Xbox.

Vad är det för mening att ha Xbox Live på Windows 8 i så fall?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är det för mening att ha Xbox Live på Windows 8 i så fall?

Har hört att det ska gå senare är det tänkt men det är onödigt. Tydligen behöver man en extremt kraftfull dator och ändå skulle det nog inte gå så bra då den inte är gjord för PC. Lite svårt att förklara just nu (sämst på att förklara saker ) men det kommer troligtvis inte funka så specielt bra

Permalänk

Xbox live finns även på windows phone, deras samlade "spel-begrepp" där man har sina achievments och annat som inte spelar någon roll.
Men i stort sätt så ska jag väl kunna börja spela wordament på datorn, och sedan har jag mina poäng även på telefonen.....

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är det för mening att ha Xbox Live på Windows 8 i så fall?

Tror det finns spel till pc men har koppling till xbox live

Permalänk
Medlem

Xbox live på PC är nya "games for windows".

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Xbox live på PC är nya "games for windows".

Känns lite dumt i så fall att de kallar nya tjänsten för "Xbox Live". Det har ju absolut inget med Xbox att göra

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Borde byta namn till Microsoft Games eller nått liknande...

Permalänk

Borde inte behöva finnas

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Vad är det för mening att ha Xbox Live på Windows 8 i så fall?

Vad är det för mening med att ha MSN på mobilen?..

Permalänk
Avstängd

Windows 8 kommer inte att ha DVD support som på Windows 7, du kan alltså inte spela DVD i den:
http://www.zdnet.com/blog/hardware/no-windows-8-dvd-playback-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazdnb:

Vad är det för mening med att ha MSN på mobilen?..

Ganska värdelös kommentar må jag säga, förmodligen för att kunna kommunicera med sinna kompisar när man inte sitter vid datorn?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Windows 8 kommer inte att ha DVD support som på Windows 7, du kan alltså inte spela DVD i den:
http://www.zdnet.com/blog/hardware/no-windows-8-dvd-playback-...

Käre John. Lär dig läsa ens lite grand alls innan du plockar fram någon sorts totalt galen fakta ur röven??

Det går inte att spela upp DVD FILMER på windows 8 utan mediacenter. Tanka VLC så är man golden utan några som helst problem. Data/spel/annat fungerar alldeles utmärkt.

Akta dig för att kasta ur dig riktigt extrema osanningar här är du snäll?

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.