Byta kontonamn i steam

Permalänk

Byta kontonamn i steam

Jag skapade mitt nuvarande steamkonto för en herrans massa år sedan och döpte det då till ett namn jag har gått och stört mig på i några år nu. Vad jag vet så går det inte att byta namn på ett konto i steam. Eller har jag fel? Jag vill inte heller skapa ett nytt konto eftersom att jag nu har ca 70 spel som jag knappast kommer att köpa en andra gång. Finns det något sätt man kan föra över dessa spel till ett nytt konto? Är oerhört tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits...

Permalänk

så vitt jag vet så går det inte byta namn på ett steam konto själv, prova ta kontakt med support

Permalänk
Medlem

Du kan inte byta kontonamn, utan att kontakta support. Men däremot kan du ju ha andra namn in-game och i chatten. Det ändrar du i inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alces-alces:

Jag skapade mitt nuvarande steamkonto för en herrans massa år sedan och döpte det då till ett namn jag har gått och stört mig på i några år nu. Vad jag vet så går det inte att byta namn på ett konto i steam. Eller har jag fel? Jag vill inte heller skapa ett nytt konto eftersom att jag nu har ca 70 spel som jag knappast kommer att köpa en andra gång. Finns det något sätt man kan föra över dessa spel till ett nytt konto? Är oerhört tacksam för hjälp!

Om du menar in-game namnet så kan du byta det i inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Nej det är inte namnet in-game jag syftar på. Det vet jag självfallet att jag kan ändra. Det är namnet på själva kontot jag vill ändra d.v.s. det namn jag loggar in med på steam.
Jag har kontaktat support nu och väntar på deras svar. Hoppas att det går att lösa trots att det står i reglerna att det inte går att byta namn på kontot.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte försöka väcka tråden till liv igen. Är det någon som har lyckats byta namn på sitt Steam konto? Jag sitter i samma sits som er.

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande inte.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.