Ny låt, Summertime, vad tycker ni?

Permalänk

Ny låt, Summertime, vad tycker ni?

Här är en ny låt:

Uppdatering:
https://www.box.com/s/fc1d2ef937ae47e7f1a4

Vad tycker ni om den?

Har inte lagt upp den på soundcloud osv än, tänkte kanske finslipa den lite innan!

Skulle vara kul att höra med er, vad ni tycker, gärna lite kritik!

EDIT:
Ny låt: http://soundcloud.com/simonwellander/chillout-times
Hoppas ni tycker om den!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Här är en ny låt:

https://www.box.com/s/2857397a28dfae6c7165

Vad tycker ni om den?

Har inte lagt upp den på soundcloud osv än, tänkte kanske finslipa den lite innan!

Skulle vara kul att höra med er, vad ni tycker, gärna lite kritik!

Skön! Lite konstig övergång, fin slipa den lite och kom tillbaka!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

för stort tomrum i delar av låten o lite mer balans vore något. och de är ingen kareoke så man behöver inte ta bort o dåva ut bakrunds ljudet när man sjunger.

Permalänk
Skrivet av QQmore:

Skön! Lite konstig övergång, fin slipa den lite och kom tillbaka!

Antar att du menar vid 02:33?

Skrivet av zytexx:

för stort tomrum i delar av låten o lite mer balans vore något. och de är ingen kareoke så man behöver inte ta bort o dåva ut bakrunds ljudet när man sjunger.

Tack för dina ord! Ska tänka på det du har sagt. Håller med om att det är lite för mycket tomrum.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Antar att du menar vid 02:33?

Tack för dina ord! Ska tänka på det du har sagt. Håller med om att det är lite för mycket tomrum.

väldigt bra låt annars o bara fortsätta, lycka till

Permalänk
Skrivet av zytexx:

väldigt bra låt annars o bara fortsätta, lycka till

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Inget illa menat, men slopa gärna sången.
Du verkar inte vara av "sångar-typen", om de ens är du som sjunger?

Hur som helst, ta bort all sång/låt någon annan sjunga,
Det är de största hindret för att låten ska utvecklas, tycker jag.

Lycka till!

Permalänk

Själv skulle jag gilla om beatet i början skulle vara lite mjukare och 2:33 kändes lite onaturligt. Annars riktigt bra, keep it up!

Har själv göra lite musik då och då, blir inte alltid som jag har tänkt mig.... Vad använder du för program btw?

konstig svenska
Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Slopa sångrösten. Alldeles för svensk brytning för engelsk text

Skönt beat innan de börjar sjungas

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Inget illa menat, men slopa gärna sången.
Du verkar inte vara av "sångar-typen", om de ens är du som sjunger?

Hur som helst, ta bort all sång/låt någon annan sjunga,
Det är de största hindret för att låten ska utvecklas, tycker jag.

Lycka till!

Skrivet av Rupenbritz:

Slopa sångrösten. Alldeles för svensk brytning för engelsk text

Skönt beat innan de börjar sjungas

Jo, jag vart inte alls nöjd med sången Nope, jag sjunger inte, ska nog ta bort sången och prova lägga in något annat

Skrivet av FudgieCars:

Själv skulle jag gilla om beatet i början skulle vara lite mjukare och 2:33 kändes lite onaturligt. Annars riktigt bra, keep it up!

Har själv göra lite musik då och då, blir inte alltid som jag har tänkt mig.... Vad använder du för program btw?

Tack för dina ord! Använder FL Studio 10.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hur hade det låtit om ditt bas beat hade varit lite bredare både i början och i slutet av låten.
Den där tysta pausen som du har i början, kan du göra den kortar - tänk att du hoppar i havet från bryggan och den där första chocken av att det är kallt i vattnet.. typ någon bråkdels sekund.

Den första delen av sången som du kör "nertunad" (rätt ord?), kan du lägga på lite vinylskrap och FM-radio effekt på det? Och sedan så kommer sången "normalt" som du har den idag. Kanske tvärt emot de andra som har kommenterat så tycker jag att du ska ha kvar texten, kanske att någon annan sjunger den eller att du piskar den med auto-tune eller något

Och jag håller med om övergången i sista 1/3 delen av låten, den är konstig som den är idag. Någon slow-down/speed-up övergång hade dock fortfarande passat där.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Avstängd

Hmmmm, har svårt att ta till mig låten, men som musiker så uppskattar jag alla som gör musik, men det är inte min stil, men givetvis ska du fortsätta med det du tycker om att göra

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Hmmmm, har svårt att ta till mig låten, men som musiker så uppskattar jag alla som gör musik, men det är inte min stil, men givetvis ska du fortsätta med det du tycker om att göra

Tråkigt att höra

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Första breaket i låten känns osyncat.
"In the summertime, and the weather is..." - Skön melodi, men sorry, som många andra sagt, byt sångare. Du har en skön röst, men behöver nog lite coaching, i de höga tonerna är du inte med alls.

Annars skön låt. Du har något på gång!

Permalänk
Medlem

Rymd musik!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Här är en ny låt:

https://www.box.com/s/2857397a28dfae6c7165

Vad tycker ni om den?

Har inte lagt upp den på soundcloud osv än, tänkte kanske finslipa den lite innan!

Skulle vara kul att höra med er, vad ni tycker, gärna lite kritik!

0:48... Det håller inte riktigt!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Kortare paus i början, halvera den. Sångaren, ja.. ser mig en tjej sjunga den här låten! Och sen konstiga tonartsbytet precis efter sången. Annars riktigt bra, gillar beatet

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

hmm.. Jag gillade inte något i låten egentligen <.<. Lite väl elakt kanske. Men inte riktigt min stil, trots att jag lyssnar på musik som är datorproducerad. (Dubstep, inte squrrielex bara. Hardstyle, house, osv)

Ljuden /sounden i låten kändes inte helt på topp. Lät som någon gratis plugin version?
och sången var alldeles för svensk med tanke på att texten var engelsk egentligen.

Men men. bara fortsätta experimenten, vem vet. Till slut så kanske du blir en jätte duktig producent

kicken/basen eller vad man nu ska kalla det får ett okej iaf!

Permalänk
Medlem

Gillar melodin rätt mycket! Skön Utöver det som redan nämnts så har jag lite svårt för en av färgningarna. Det kommer ett G# följt av ett F# runt 0:19 som jag inte tycker låter så snyggt i ackordet. Alls. Det klingar liksom inte så bra. Men det är ju iof ganska personligt hur man vill ha det

Permalänk

Tack så mycket för era ord! Det hjälper självklart mig, och man lär sig av sina "misstag"

Vart inte själv så nöjd överlag med denna låt, men jag orkar däremot inte göra någonting med den, orkar inte finslipa den, hehe. Får tänka på det ni har sagt till nästkommande låtar istället! Och som sagt, jag är inte bra på att sjunga, det var mest ett försök. Har frågat några jag känner, även tjejer, men de vill inte ställa upp att sjunga i en låt, hehe

Lyssna gärna på mina andra låtar på soundcloud och säg vad ni tycker (i signaturen)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Generellt en bra låt med klar potential! Skön melodi!

Den har dock lite förbättringsmöjligheter:
Jag tycker likt FudgieCars att beatet i början hela vägen tills melodin börjar är för alldeles för hårt. (detsamma gäller samma beat i slutet).
Övergången vid 2:33 och ljuden vid 2:48-3:05 passar inte in med resten.
Pausen vid 0:44 borde halveras och det som kommer efter bör passas in i takten innan pausen (alltså inte slumpvald pauslängd).
Sången+uttalet har andra redan kommenterat.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Generellt en bra låt med klar potential! Skön melodi!

Den har dock lite förbättringsmöjligheter:
Jag tycker likt FudgieCars att beatet i början hela vägen tills melodin börjar är för alldeles för hårt. (detsamma gäller samma beat i slutet).
Övergången vid 2:33 och ljuden vid 2:48-3:05 passar inte in med resten.
Pausen vid 0:44 borde halveras och det som kommer efter bör passas in i takten innan pausen (alltså inte slumpvald pauslängd).
Sången+uttalet har andra redan kommenterat.

Tack för dina tips! Jag håller med dig på alla punkter Ha det bra! Får se om jag orkar finslipa denna, kommer nog ut med någon ny låt istället, förmodligen utan sång

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Skön låt, bara trycka på download knappen för att få den va :)?

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Skön låt, bara trycka på download knappen för att få den va :)?

Tack! Yes

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Sötast

Skön låt
Hemsk sång

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Skön låt
Hemsk sång

Haha

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte på sådan här musik alls, i vanliga fall (skyr det som pesten) så du får ta min kritik hur du vill..
Tycker låten är väldigt tam och det blir liksom inget driv eller tempo alls. Det finns inga element av låten som sticker ut eller som "fastnar" i skallen - allt är ganska tillrättalagt och tråkigt. Pilla in nått som river sönder låten lite så att den inte blir så "meh". Sången tänker jag inte uttala mig om - ju mindre sagt desto bättre.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jo, jag vart inte alls nöjd med sången Nope, jag sjunger inte, ska nog ta bort sången och prova lägga in något annat

Tack för dina ord! Använder FL Studio 10.

inget autotune-filter eh?

anser visserligen att det är djävulens påhitt oftast, men det hade funkat i det här sammanhanget tror jag.

Skrivet av simonwellander:

Och som sagt, jag är inte bra på att sjunga, det var mest ett försök. Har frågat några jag känner, även tjejer, men de vill inte ställa upp att sjunga i en låt, hehe

lustigt nog hade iof en tjej hade kommit undan betydligt lättare med "svengelskt" uttal. (särskilt utan autotune då..) du kanske kunde intala en med det efter att ha demokört din version.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

lustigt nog hade iof en tjej hade kommit undan betydligt lättare med "svengelskt" uttal. (särskilt utan autotune då..) du kanske kunde intala en med det efter att ha demokört din version.

Ja du kanske har rätt..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Sötast
Skrivet av AndreaX:

lustigt nog hade iof en tjej hade kommit undan betydligt lättare med

[Insert preeeeetty much anything here]