Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk

någon som har ett guest pass över? Vore kul att få prova! PMa isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ja, de hade tagit bort all blood eller tja inställningen i spelet du kunde fortfarande editera ini filen. Utöver det var vänlig och berätta VILKA punkter som skiljer sig, och var vänlig och länka till fakta. Dock inställningen är nu tillbaka sedan ett par veckor sedan. Man kunde heller inte skapa guild avatarer, men detta har också gått sedan mycket länge sedan nu de skillnader som behövdes göras infördes dessutom i USA. Dvs nu sparas inte de på din HD utan streamas till din klient, något som sker i USA också.

Jag kan summera det ganska fort egentligen, mot Korea ifall du vill veta det. ja jag har spelat Ktera ett bra tag.

* Blood splatter på skärmen finns itne enns i korea, då de inte har den första biten när man skapar ny karaktär.... Så err jupp ( de får den vid nästa content patch dock )
* Elin censor. Jupp detta har både US och EU.

Sedan vart det allt. Vist det saknas instanser, instanser har flyttat runt i levels o.s.v. men de är identiska mellan US och EU.

Sedan kan man ju nämna att det har skett censoreringar vid reseale av den Japanska utgåvan, innan fanns det ett par armors där du kunde se vissa karaktärers bröstvårtor. Men de censurerades även i Korea vid Japanske releasen.

Så innan du öppnar munnen igen, var vänlig och berätta vad som är censurerat i EU och inte i USA, innan du fördummar dig igen.

Du skriver skit om att jag skapar rykten och vet ingenting, men du läste inte vad jag skrev, har inte nämnt någonting om Elin censuren, om bröst vårtor eller annan byst minskning som tydligen skett. Du ska låta bli att hoppa på folk med onödiga personliga kommentarer i tron att du vet bättre kan kalla folk vad du vill, du framstår bara som liten obnoxious besserwisser.

Edit: Tydligen har du problem att hitta information och läsa vad andra skriver så titta på denna video som listar skillnaderna när spelet släpptes:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/no-blood-for-you/

När det gäller blod effekten så är den kanske tillbaka MEN modifierad för att överensstämma med PEGI 12 = Censurerad effekt. Profanity filtret (chatt filter mot könsord, svordomar etc.) är satt för barnvänligt spel = Censur för att följa PEGI 12 reglerna (och folk har klagat att det är för hårt satt, typ #### i chatten hela tiden). Angående Petshop så har jag inte sett något sånt eller använt detta i spelet så kan inte bekräfta att det skiljer sej mellan versionerna. Spelet är FORTFARANDE mer censurerad i Europa versionen.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Får prova min lycka här och se ifall något händer. Skulle extremt uppskatta att någon kan skicka ett Guest pass till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Du skriver skit om att jag skapar rykten och vet ingenting, men du läste inte vad jag skrev, har inte nämnt någonting om Elin censuren, om bröst vårtor eller annan byst minskning som tydligen skett. Du ska låta bli att hoppa på folk med onödiga personliga kommentarer i tron att du vet bättre kan kalla folk vad du vill, du framstår bara som liten obnoxious besserwisser.

Edit: Tydligen har du problem att hitta information och läsa vad andra skriver så titta på denna video som listar skillnaderna när spelet släpptes:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/no-blood-for-you/

När det gäller blod effekten så är den kanske tillbaka MEN modifierad för att överensstämma med PEGI 12 = Censurerad effekt. Profanity filtret (chatt filter mot könsord, svordomar etc.) är satt för barnvänligt spel = Censur för att följa PEGI 12 reglerna (och folk har klagat att det är för hårt satt, typ #### i chatten hela tiden). Angående Petshop så har jag inte sett något sånt eller använt detta i spelet så kan inte bekräfta att det skiljer sej mellan versionerna. Spelet är FORTFARANDE mer censurerad i Europa versionen.

Ja eftersom USA också har chat filter så vet inte riktigt vart du vill komma, Det enda som många klagade på chat filtret i EU innan var att den vart lite galen på grund av att de behövde supports fler språk, men den är inte alls sådan nu längre.

Som jag sa igen, var vänlig och posta vart skillnaderna är. Jag bryr mig inte om var skillnaderna 'var'. Så jag vill fortfarande veta vart du fått all denna trams att EU versionen är mer censorerad, som sagt va den ENDA och återigen ENDA skillnaden är inget blod splatter på skärmen, det enda tillfället det händer också är intro delen av spelet.

Jag antar att du inte enns spelar spelet? Eller har spelat spelet?

Skrivet av PlexGear:

Får prova min lycka här och se ifall något händer. Skulle extremt uppskatta att någon kan skicka ett Guest pass till mig.

Skrivet av Kimolsson:

någon som har ett guest pass över? Vore kul att få prova! PMa isf

http://www.gaikai.com/games/tera

Ni lär inte hitta någon guest pass key längre, enbart de som köpte det på skiva fick en, de lär vara slut vid det här laget, Ni kan testa intro sekvensen där, dvs 3 klasser vid level 20.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på detta spelet, prövade Gaikai demon och tyckte att action-rpg combat-systemet vart riktigt kul. Men min jävla dator är ju en stenåldersmaskin så jag tänkte höra vad ni tror om mina möjligheter att få till lite fin grafik.

Datorn består av 4gb minne, en tidig core 2 quad på 2.4ghz eller nå skit och ett Nvidia Geforce 9800GTX.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Inte så illa ändå. Det är en kraftigt modifierad Unreal 3 motor, med Flash som menyer. Vilket ställer en hel del krav på CPU iaf. Men tyckte det flöt på hyfsat i 720p på min A6-3500 cpu i TV datorn när jag testade. Sure! det flöt inte på, men trodde inte ens det skulle gå att köra på den.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jo spelet är väldigt CPU krävande, inte så värst grafik korts krävande, vist flash biten äter FPS men det är mer på grund av att de har svaga CPU'er inte GPU'er. Min burk ( ja väldigt kraftig ) har inte vidare problem med spelet. men din går ju inte mäta till vad jag har.

I alla fall ditt GPU är tillräckligt för att spela på lägsta utan problem, problemet kommer när du kommer spela i instanser senare, där betydligt mer CPU krävs.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Placebo:

Om någon spelar på Samael-servern och är ute efter en helsvensk PvP-guild, skicka ett meddelande här på Sweclockers eller skriv till Yuber in game. Vi är ett gäng på 10-15 personer som spelar ihop, alla på varierande levlar så man behöver inte känna sig efter. Nästan alla i guilden är mellan 20 och 30 år. Vi hjälper varandra när det behövs, är inte rädda för att utfärda GvG-battles och ser fram emot Battlegrounds och Arena när de läggs till. All form av PK är tillåten. Vore trevligt med fler spelare i guilden

Joina delirium istället. Riktigt nice guild som hittar på massa.
Är ni sugna kan ni ju gå in på http://tera-delirium.se/ och göra ansökan

Permalänk

Också intresserad av ett guest pass.

Spelade det i BETA men det kanske är lite mer slipat nu? Rätt nyskapande och smart sätt att spela på Fungerade riktigt bra med "fps"-känsla i ett MMO.

Visa signatur

Living in Spiritual Dimensions

Permalänk
Medlem

Vad ska ni med guest pass till, det finns ju en 7-dagars trial.

Permalänk
Medlem

En liten kommentar till de som gnäller om PEGI-12 i EU vs PG-18 i USA. PEGI-12 ~= PG18 i Teras fall! Det är bara det att PG-rating är kinkigare än PEGI-rating.

Chat-filtret är lite speciellt, det censurerar "Kuma" som är en typ av boss-MOB (BAM). Lite komiskt. Alla engelska svordomar är helt tillåtna, men man kan inte skriva "bf" eller gf".

Permalänk
Medlem

http://tera.enmasse.com/try-tera - Förvisso Enmasse (US) servers, men även om pingen är hög så kan man testa spelet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Letar ni svensk guild på servern Samael?
Joina Delirium en hel svensk väldigt aktiv guild.
Vi har många events som GVG battels pvp träning mm.
TeamSpeak finns.
46 members just nu (många lvl 60) alla är aktiva.

Vill du vara med i en riktigt rolig aktiv guild, så tveka inte att ansöka på http://tera-delirium.se/

Permalänk
Medlem

Blir till att testa nu när det finns 7-dagars trial. Någon trevlig svensk leveling guild man kan joina på EU om man bestämmer sig för att slå till ?

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dawa84:

Blir till att testa nu när det finns 7-dagars trial. Någon trevlig svensk leveling guild man kan joina på EU om man bestämmer sig för att slå till ?

Trialen gäller för USA servrarna, så du lär ju inte hitta svenska guilds där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Trialen gäller för USA servrarna, så du lär ju inte hitta svenska guilds där.

Joinar bara en guild om jag bestämmer mig för att köpa, därför jag skrev EU

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]

Permalänk
Medlem

Ingen patch denna gången heller. Bäst att skita i TERA -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag började spelade Tera igår och jag måste säga att jag älskar det! Det känns som om det har allt som ett mmorpg ska. Men en sak har jag tänkt på och det är att det verkar vara ett ganska dött community. Vad kommer sig detta vad är det folk inte gillar med Tera?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag började spelade Tera igår och jag måste säga att jag älskar det! Det känns som om det har allt som ett mmorpg ska. Men en sak har jag tänkt på och det är att det verkar vara ett ganska dött community. Vad kommer sig detta vad är det folk inte gillar med Tera?

Frogster, dåligt endgame och censurskiten.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag började spelade Tera igår och jag måste säga att jag älskar det! Det känns som om det har allt som ett mmorpg ska. Men en sak har jag tänkt på och det är att det verkar vara ett ganska dött community. Vad kommer sig detta vad är det folk inte gillar med Tera?

De flesta som har testat det verkar vara positiva till Tera. Jag har inte haft riktigt tid att spela en period, är lvl 28 med min healer. Men spelet känns spännande och är oerhört snyggt, kommer spela mer framöver.

Det som känns lite konstigt med spelet är att det inte finns några battlegrounds/warfronts ännu och inga raids. Jag vet att de skall släppa det längre frammåt sommaren men det känns ändå lite oseriöst/ofärdigt att släppa ett mmo utan pvp/raids vid release. Spelar på en PvE server för jag gillar inte ganking typen av pvp, och då är det enbart förskapade groupbattles som finns som pvp, känns skumt.

Jag tror att den här grejen med Frogster är lite överdriven ibland, klart de har censurerat osv för att få märka sitt spel med en lägre ålder, men det är ändå små detaljer som inte påverkar själva spelandet. Jag menar om tjejerna har string eller inte är inget som är avgörande för om jag tycker spelet är bra eller inte, även om man kan tycka att det är lite töntigt att de ska behöva censurera. Har även hört att de inte lyssnar på spelarna etc. men det är många spelföretag som inte gör det. Det kommer juh ändå ändra/lägga till saker som efterfrågas även om de inte tycks lyssna på mindre grupper av spelare etc.

Hur som helst känns spelet rätt nyskapande med combatsystemet och är grymt snyggt. Det tar lite tid innan man vant sig men går ändå förvånansvärt smidigt, skulle vara kul att prova spela med gamepad och prova hur det funkar. Som healer känns det nytt och kul med targetingen och man måste vara mer aktiv och inte bara stirra på healthbars. Tycker spelet har väldigt mycket potential och kommer bara raids/pvp och de fortsätter utveckla spelet tror jag att det kommer hålla

Permalänk
Medlem

De ska ju komma en stor patch i sommar någon gång.
Då kommer BG vad jag vet, samt att worriors kommer få en block. tror de ska komma fler instance mm med.

Permalänk
Medlem

Att det inte finns något endgame kan jag hålla med om att det är riktigt dåligt. Men censur grejen tycker jag inte är så värst big deal.
Finns det någon bra sida förutom den officiella som man kan läsa lite mer om kommande uppdateringar eller annat roligt typ som mmo-champion.com

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

US versionen är bättre, mer content, mer skins etc

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Några aktiva guilds kvar på Essenia, testat ett antal nu men de flesta värkar vara totalt stendöda, min nuvarande är det bara jag och en till som är aktiv nu av ca 60 pers.

Letar inte efter en svensk guild då jag har andra som joinar med mig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte rört TERA sedan betan, men följer ändå TERA Europe på Facebook till och från, och folk verkar inte vara speciellt glada på Frogster alls. Tydligen ligger US före EU med tre patchar eller något sånt av de kommentarer jag läst, och servrarna verkar gå ner hela tiden, men Frogster spenderar tiden med att lägga upp sådant här istället: http://www.youtube.com/watch?v=PBFi3SyTmD0

Om jag till slut plockar upp TERA lär det inte bli EU-versionen. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Aesir Online Community - Gaming är aktiva på Essenia. Bra ledarskap och roliga aktiviteter
Endast svenskar och norskar är välkomna.

Permalänk

Frogster meddelade på sin FB sida att de kommer ha en "free trial week" på fredag. Så om ni var sugna på att testa spelet så spana in TERA EU's hemsida.

För er andra svenska spelare som tycker livet är tråkigt och vill ha en aktiv svensk/norsk guild på Essenia som har både PvP events samt PvE events. Så hoppa in på denna tråd. Vi bjuder på go och glad stämning

La in servernamn :3
Permalänk
Medlem

Med en del tur (med tanke på hur Frogster beter sig) så kommer det patchas ikapp en hel del i slutet på nästa vecka.

BG GvG-PVP även på PVE-servrar, den saknade instansen för master glyphs o lite så.....

Och vad gäller censuren så blodcensuren i nuvarande form är blodsplatter på skärmen som är censurerat och EU/NA är först med att ha prologen, övriga marknader får den med QoA pt2 ngn ggn i sommar/höst......dock kommer det vara skärmsplatter på vissa mobs (mest troligt BAMS/Bossar) och EU kommer ej ha det. Vilket JAG glädjer mig över då jag tröttnade på det i AoC SÅ nu slipper jag stänga av det sälv

Permalänk

Verkar som det löser sig nu?

"‏@TeraEurope: Patches will be applied tomorrow, our news will follow shortly. You'll get the patchnotes either later today or tomorrow morning. ~Raven"

Skrev han för 6 timmar sen.
Jag har inte köpt spelet än, kan fan inte bestämma mig mellan detta och GW2...

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Verkar som det löser sig nu?

"‏@TeraEurope: Patches will be applied tomorrow, our news will follow shortly. You'll get the patchnotes either later today or tomorrow morning. ~Raven"

Skrev han för 6 timmar sen.
Jag har inte köpt spelet än, kan fan inte bestämma mig mellan detta och GW2...

Köp spelet! Bästa och roliigaste mmo spel jag spelat!
sen kommer de ny patch imorgon som ändrar lite saker som ny instance mm.. Samt att de som spelar på pve servers kommer kunna ha GVG (guild vs guild krig).