SÅ.....Vem mer spelar Tiger Woods PGA Tour 12 & 13 spelen varje dag?

Permalänk
Inaktiv

SÅ.....Vem mer spelar Tiger Woods PGA Tour 12 & 13 spelen varje dag?

Har Tiger Woods PGA Tour 12 och 13 till PS3 och spelar minst 5-6 timmar varje dag och kan verkligen inte sluta spela.
Faen dessa golf spel har blivit beroendeframkallande.

Jag har börjat älska golf så mycket så jag överväger att börja spela på riktigt.

Jag spelar på PS3:an varje dag, kollar på golf filmer emellanåt och läser golf tidningar och resultat på nätet.

Golf har börjat bli en del av min vardag, vem mer känner så?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Har Tiger Woods PGA Tour 12 och 13 till PS3 och spelar minst 5-6 timmar varje dag och kan verkligen inte sluta spela.
Faen dessa golf spel har blivit beroendeframkallande.

Jag har börjat älska golf så mycket så jag överväger att börja spela på riktigt.

Jag spelar på PS3:an varje dag, kollar på golf filmer emellanåt och läser golf tidningar och resultat på nätet.

Golf har börjat bli en del av min vardag, vem mer känner så?

Jag kan säga att du är inte ensam! Golf är fantastisk sport, även som spel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173545:

Jag kan säga att du är inte ensam! Golf är fantastisk sport, även som spel!

Underbart att höra.

Jag kan säga att jag inte spelat några golfspel sedan PGA Tour 2001 och började nu i april att spela dessa två.
Jag har blivit inbiten golfare och älskar att spela på konsolen. En dröm är att en dag börja spela på riktigt, men det får vänta ett litet tag till kanske.
Just nu njuter jag av golfspelen på PS3:an och älskar dem.

Permalänk
Avstängd

Tiger Woods PGA Tour 2005 är favoriten, tycker inte riktigt det är i samma klass längre. Vilket är synd

(Spelar dock golf på riktigt med)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Spelar endast på riktigt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

de är nice spel men tensdear att tappa utmaningen. spelar som gud redan från början å är bara hemad av deras system för ökande av power. anars har man några 100 timmar där

har testat golf på riktigt men de är en aning svårare om man sejer så svårt att ens slå i den riktning man önskar men va kan man förvämta sej när man använt en klubba i några timmar bara. hoppas att jag akn börja köra på riktigt nån gång när ekonomin tillåter

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Inaktiv

Det tråkiga är att man inte började tidigt som barn att spela golf, nu när man är närmare 27 år känns det lite väl gammalt.
Drömmen finns där, men i slutändan hänger väl allt på att man tar sig i arslet och börjar spela på riktigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Det tråkiga är att man inte började tidigt som barn att spela golf, nu när man är närmare 27 år känns det lite väl gammalt.
Drömmen finns där, men i slutändan hänger väl allt på att man tar sig i arslet och börjar spela på riktigt.

De flesta som spelar golf är äldre och ålders variationen är även en av delarna som gör att jag uppskattar golf! Du borde verkligen prova att spela på riktigt, du kommer inte att bli besviken! Det är lagom utmaning och man blir ständigt bättre. Man brukar säga även att golfspelare lever längst!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon173545:

De flesta som spelar golf är äldre och ålders variationen är även en av delarna som gör att jag uppskattar golf! Du borde verkligen prova att spela på riktigt, du kommer inte att bli besviken! Det är lagom utmaning och man blir ständigt bättre. Man brukar säga även att golfspelare lever längst!

Ja fan man kan ju knappast bli sämre än Bruno Anderhage och Stig Helmer ha ha

Permalänk
Medlem

Håller med, golfspelen till konsol är oerhört beroendeframkallande, kanske inte roligt på samma sätt som t.ex FIFA/NHL/NFL osv. Men det känns som att man ådstakommer mer när man sätter en hole-in-one exempelvis. Finns ingen bättre känsla än att se den där löjliga bollen flyga i koppen direkt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Det tråkiga är att man inte började tidigt som barn att spela golf, nu när man är närmare 27 år känns det lite väl gammalt.
Drömmen finns där, men i slutändan hänger väl allt på att man tar sig i arslet och börjar spela på riktigt.

Man blir aldrig för gammal för golf. Handikappsystemet är ju rätt fantastiskt och unikt. Alla kan spela mot alla.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Har själv precis börjat spela golf efter många år på Tiger Woods 07 (wii) och det är fantastiskt roligt! Man är rätt kass i början men man blir snabbt bättre, är snart nere på handicap 36 (från 54). Jag kan starkt rekommendera alla tvspelsgolfare av alla åldrar att börja spela på riktigt, ni kommer inte att ångra er. Det som är viktigt bara är att lägga ner mycket tid på golfen i början (spela minst en gång i veckan och gå ofta till rangen och träna) så att man verkligen kommer in i det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freppa87:

Har själv precis börjat spela golf efter många år på Tiger Woods 07 (wii) och det är fantastiskt roligt! Man är rätt kass i början men man blir snabbt bättre, är snart nere på handicap 36 (från 54). Jag kan starkt rekommendera alla tvspelsgolfare av alla åldrar att börja spela på riktigt, ni kommer inte att ångra er. Det som är viktigt bara är att lägga ner mycket tid på golfen i början (spela minst en gång i veckan och gå ofta till rangen och träna) så att man verkligen kommer in i det.

Bra tips där, det blir till att träna mycket när man väl börjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Bra tips där, det blir till att träna mycket när man väl börjar.

Och se till att börja med att gå en kurs hos en pro. Det är mycket bättre att lära sig rätt från början än att försöka vänja sig av med felaktigheter som man lärt sig själv.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL