Permalänk

Hjälp mig med Google Chrome!

Heppåre!

Har använt Firefox nu sen version 2 typ och känner att jag vill testa något nytt! Så tänkte börja testköra Google Chrome som så många andra kör. Men jag har några problem...

1. Nerladdnings-fältet är MEGASTORT, täcker halva skärmen känns det som. Kan man göra det mindre? Alternativt göra så att en ruta kommer upp istället precis som i Firefox?

2. När nerladdningarna är klara så fortsätter det där fältet att täcka halva skärmen! Kan man göra så att det försvinner när allt är klart?

3. När jag öppnar en ny flik så vill jag att Google.se ska komma upp på en gång, inte någon Web Store eller liknande! Går det att ändra?

Permalänk
Inaktiv

1. Ingen aning hur du lyckats med att få det så stort.
2. Nej, inte vad jag vet...men jag vill samma sak.
3. Inställningar, utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

1. Nerladdnings-fältet är MEGASTORT, täcker halva skärmen känns det som. Kan man göra det mindre? Alternativt göra så att en ruta kommer upp istället precis som i Firefox?

2. När nerladdningarna är klara så fortsätter det där fältet att täcka halva skärmen! Kan man göra så att det försvinner när allt är klart?

3. När jag öppnar en ny flik så vill jag att Google.se ska komma upp på en gång, inte någon Web Store eller liknande! Går det att ändra?

Höh? Vad för slags Chrome har du, varje gång jag laddar ner någonting syns en laddningsikon i botten av fönstret. Du måste ha pillat på inställningarna.

Så här ändrar du startsidan:

Tryck på skiftnyckeln i högt uppe i högra hörnet -> Inställningar -> Vid Start -> KLICKA PÅ:Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor.

Permalänk
Skrivet av Segas:

1. Ingen aning hur du lyckats med att få det så stort.
2. Nej, inte vad jag vet...men jag vill samma sak.
3. Inställningar, utseende.

3. Hittade ingenting om ny flik där :/

Skrivet av Ecfor:

Höh? Vad för slags Chrome har du, varje gång jag laddar ner någonting syns en laddningsikon i botten av fönstret. Du måste ha pillat på inställningarna.

Så här ändrar du startsidan:

Tryck på skiftnyckeln i högt uppe i högra hörnet -> Inställningar -> Vid Start -> KLICKA PÅ:Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor.

Jag har senaste Chrome, det är just den laddningsikonen i botten som jag tycker är stor! Startsidan vet jag hur man ändrar, det jag menade var när man öppnar en ny flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag har senaste Chrome, det är just den laddningsikonen i botten som jag tycker är stor!

Du måste ha pillat på någon inställning eller klickat i misstag på en ruta så att den förstorats. Jag har använt Chrome på ett dussin datorer sedan 2009 och har aldrig råkat ut för en stor nedladdningikon. Detta vore lättare att lösa om du talade om för oss vilket OS du har, vilken version av Chrome och screenshots!

Citat:

Startsidan vet jag hur man ändrar, det jag menade var när man öppnar en ny flik.

Det finns uppenbarligen också under Inställningar

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Du måste ha pillat på någon inställning eller klickat i misstag på en ruta så att den förstorats. Jag har använt Chrome på ett dussin datorer sedan 2009 och har aldrig råkat ut för en stor nedladdningikon. Detta vore lättare att lösa om du talade om för oss vilket OS du har, vilken version av Chrome och screenshots! Det finns uppenbarligen också under Inställningar

Windows 7, senaste Chrome. Den kunde ju åtminstone vara halva tycker man! Sen som sagt så auto-stänger den sig inte utan är bara ivägen tills jag stänger den manuellt. Sen sökte jag i inställningar efter "flik" och hittade ingenting som gjorde att man kunde ändra hur webbläsaren betedde sig när man öppnade en ny flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

http://i.imgur.com/ebV3B.png

Windows 7, senaste Chrome. Den kunde ju åtminstone vara halva tycker man! Sen som sagt så auto-stänger den sig inte utan är bara ivägen tills jag stänger den manuellt. Sen sökte jag i inställningar efter "flik" och hittade ingenting som gjorde att man kunde ändra hur webbläsaren betedde sig när man öppnade en ny flik.

Suck... Chrome ska se ut sådär. Men tack för screenshotten i alla fall, dock borde du ha börjat med det i första inlägget Klicka på X knappen om du vill få bort den pyttelilla baren i botten. Allt snack om att det är en stor nedladdningikon och ruta var bara överdrift från din sida... Systemet är smart, du håller koll på dina filer oavsett vilken sida du besöker, inga extra fönster som hamnar bakom andra, du behöver inte gå genom en massa menyer för att få upp nedladdningshistorik och tröttnar du är X the key to everything! Och Chromes hastighet får du som en stor bonus.

Det är bara att vänja sig, kan inte vara lätt att ha suttit fast i IE eller Firefox och sedan byta titt som tätt

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Suck... Chrome ska se ut sådär. Men tack för screenshotten i alla fall, dock borde du ha börjat med det i första inlägget Klicka på X knappen om du vill få bort den pyttelilla baren i botten. Allt snack om att det är en stor nedladdningikon och ruta var bara överdrift från din sida... Systemet är smart, du håller koll på dina filer oavsett vilken sida du besöker, inga extra fönster som hamnar bakom andra, du behöver inte gå genom en massa menyer för att få upp nedladdningshistorik och tröttnar du är X the key to everything! Och Chromes hastighet får du som en stor bonus.

Det är bara att vänja sig, kan inte vara lätt att ha suttit fast i IE eller Firefox och sedan byta titt som tätt

Åh Synd att det saknas inställningsmöjligheter i Chrome, annars hade det vart en toppen-webbläsare! Själv är jag för lat för att trycka på X varje gång så för min del blir det nog tillbaka till gamla hederliga Firefox, men tack för att du tog din tid!

Permalänk
Medlem

Du kan inaktivera hämtningshyllan om du vill.

[1] Gå in på adressen"chrome://flags/"
[2] Leta efter "New Download UI" eller "Nytt gränssnitt för hämtningar"
[3] Aktivera den och starta om Chrome.
[4] ?????????
[5] Profit!

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>

Permalänk

Tror jag lånar denna tråden då jag också behöver lite hjälp.

1. Finns det något sätt som gör att när man står på en Fäst Flik i Chrome och klickar på ett bokmärke i bokmärkesfältet bokmärket öppnas i en ny flik? Firefox har den funktionen inbyggt och stör mig på att Chrome INTE gör på samma sätt.

2. Finns det någon One-Click Download-plugin till Chrome likt DownThemAll! som finns till Firefox?

Är småsaker men just nu gör detta att jag inte riktigt kan byta till Chrome utan kör Firefox parallellt.